E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26388  door Ruck
 
Wat een klus! Gelukkig is het je wel gelukt 8-) goed werk en weet iedereen hier wat die moet doen als de deur blijft hangen :lol:
 #26431  door Rudi_540
 
Ruck schreef: 04 nov 2019, 12:50 Wat een klus! Gelukkig is het je wel gelukt 8-) goed werk en weet iedereen hier wat die moet doen als de deur blijft hangen :lol:
Gelukkig wel! Hopelijk heeft iemand er ooit nog wat aan, wie weet.

Gisteren een pakketje binnen gekregen van Ekris BMW met een aantal kleine dingen en de stelbouten voor de bumperbalk. Die er in zaten zijn afgebroken of heb ik door moeten slijpen.

Nu ben ik op zoek naar het slot voor de deur linksachter, heeft iemand die nog eentje liggen?
 #26436  door epmans
 
Ik heb jou een email gezonden, begin deze maand. Komt dat niet aan?
 #26437  door Rudi_540
 
epmans schreef: 15 nov 2019, 07:47 Ik heb jou een email gezonden, begin deze maand. Komt dat niet aan?
Ik denk dat die in de spam-folder terecht is gekomen. Die wordt om de 10 dagen geleegd dus dan heb ik de mail gemist, sorry!
Ik zal dat wat beter in de gaten houden. Wat stond er in?
 #26442  door epmans
 
Wat hulp om m open te krijgen, dus niet meer van belang.
Ik heb een slot voor je. 10euros (ex verzkosten).
 #26476  door Rudi_540
 
Het slot is gisteren binnen gekomen, nogmaals bedankt Epmans!
Ik ga de sloten komend weekend omwisselen.

Afgelopen weekend met de andere V bezig geweest. Het is een Honda VF750S (V4) uit 1982.

Afbeelding

De kenners zullen zien dat er behoorlijk wat aangepast is. Ik heb alles zelf gedaan afgezien van het TIG lassen van het frame.
Op de foto zie je het niet maar de zadel pan en uitlaten zijn ook al gemaakt.
 #26502  door Rudi_540
 
Het nieuwe slot zit er in en ik kan de deur weer openen :)
Nu het volgende probleem, ik kan de deur alleen van binnenuit openen. De deurgreep aan de buitenkant is eigenlijk maar een flap die je op en neer kunt bewegen maar verder niks doet. Bij de andere deuren is er ook maar weinig weerstand, eigenlijk doet maar 1 deur het echt goed. Is dit een bekend probleem? Wat is de oplossing, de deurgrepen vervangen?
 #26513  door Ruck
 
Dat merkte ik toen al, hoe makkelijk dat ging..
Die andere gaan wel netjes open?
Misschien is er ergens een lipje afgebroken, waardoor het handvat het slot niet opent
 #26615  door Rudi_540
 
Ik ben weer terug van 2 weken vakantie. Tijdens die vakantie sprak ik met een vriend die een half jaar geleden bij Vector Customs in Bacau is begonnen. Heel toevallig zijn zij net officiële distributeur voor HTG Tuning geworden. HTG Tuning maakt stand-alone "Gearbox Control Units" waarin alles werkt, automatisch schakelen, launch control etc.
Ik speelde al een hele tijd met het idee om een moderne transmissie in mijn 5-serie te leggen maar om dat zelf allemaal te programmeren en passend te maken zou te veel tijd kosten. En tot nu toe was er niks waarbij het automatisch schakelen goed werkte, je moest het dan altijd zelf doen met flippers of de pook.
Ze zijn bij Vector Customs momenteel bezig met een 7 traps DCT (uit een E92 M3) en een ZF 8HP70, die eerste zou ik heel erg graag in mijn 5-serie willen. De prijzen voor zo'n bak vallen mij enorm mee, heb er verschillende gezien voor rond de 1200 euro. Dus hoogstwaarschijnlijk komt er volgend jaar een Getrag 7 speed DCT in mijn auto te liggen.
Voor wie geïnteresseerd is; https://www.facebook.com/vectorcustom/ ze hebben behoorlijk wat ruige projecten gedaan. Oh en dit is een van de leuke extra's die je erbij krijgt met zo'n GCU;

Tot die tijd heb ik nog meer dan genoeg te doen en daarom bij deze weer wat vragen :)

Er zit een derde kabel aan de plus pool van de accu. Het lijkt mij niet origineel, kan iemand mij vertellen of dat zo is?
Afbeelding

Verder zag ik nog deze twee los hangen, weet iemand waar die voor zijn?
Afbeelding

Afbeelding
 #26668  door Rudi_540
 
Afgelopen weekend de luchtinlaat eraf gehaald, blijft toch een behoorlijk gat achter zo

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb de binnenkant helemaal schoon gemaakt, er zat nog een heel klein beetje olie in door de kapotte CCV. Ik heb daarna meteen nieuwe pakkingen besteld voor de CCV en de inlaat zelf. Kwam toen ook een setje gasveren voor de motorkap tegen dus die heb ik ook meteen besteld.
Daarna heb ik de injectoren enigszins schoongemaakt, die gaan nog ultrasoon gereinigd worden zodra de tickopur tr13 binnen is. Als het goed is komen aan het eind van deze week nieuwe o-ringen voor de injectoren binnen.
Oh en ik heb gisteren de deurgreep eruit gehaald om eens te kijken waarom die zo moeizaam te bedienen was. Kon niks geks vinden dus alles ff met WD-40 ingespoten en na een 50 keer de hendel op en neer te bewegen werkt alles nu weer soepel. Voelt zo goed als nieuw!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8