E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #25896  door Coach
 
Theo schreef: 10 jul 2019, 08:32 Leuk hoor, die swap naar M42, dat zijn ècht fijne blokkies en oersterk. De ideale motor voor in een 518i
We hebben het voor mijn Touring ook overwogen, maar loopt waarschijnlijk teveel in de papieren (M42 blok is stukje duurder dan M43) en het vereist toch nog wat aanpassingen, zo begreep ik van Paul. Aangezien er nog wat andere 'projecten' lopen, maar even het hart opzij en verstand erbij. Dus uiteindelijk toch maar gekozen voor de makkelijkste en goedkoopste oplossing: andere M43B18 er in. Blok gevonden 'om de hoek' voor € 100,= met slechts 269.000 km. Had wel graag willen weten hoe dat nu rijdt met een M42, maar doen we dan wel een keer als ik rijk ben.

Verder een prachtige auto gewoon en met dat blok ook lekker rap.
 #25899  door P.K.
 
Coach schreef: 19 jul 2019, 13:02 Verder een prachtige auto gewoon en met dat blok ook lekker rap.
Thx Patrick.
Coach schreef: 19 jul 2019, 13:02 Aangezien er nog wat andere 'projecten' lopen, maar even het hart opzij en verstand erbij. Dus uiteindelijk toch maar gekozen voor de makkelijkste en goedkoopste oplossing: andere M43B18 er in.
Op zich helemaal niet verkeerd. Weet nog van m'n 1.6 compact dat die best wat koppel had onderin het toerengebied. Daardoor prima geschikt om ook een wat zwaardere auto van z'n plek te krijgen. Een M42 is ook wat meer een motor die het moet hebben van z'n vermogen hoger in de toeren. Pas vanaf 4000 toeren is ie echt wakker.
Coach schreef: 19 jul 2019, 13:02 Had wel graag willen weten hoe dat nu rijdt met een M42, maar doen we dan wel een keer als ik rijk ben.
Of een keer op een meet ofzo, mag je prima een stukkie in die van mij rijden. En zo duur is die swap niet hoor :lol:
 #25919  door Jgpeggeman
 
mooie swap! heb ik vroeger altijd al eens willen doen met een 518... Zeker de m40 was gewoon geen goede motor voor de e34, de m43 was al een heel stuk beter!
 #25949  door P.K.
 
Jgpeggeman schreef: 22 jul 2019, 15:25 mooie swap! heb ik vroeger altijd al eens willen doen met een 518... Zeker de m40 was gewoon geen goede motor voor de e34, de m43 was al een heel stuk beter!
Inderdaad, ben ook geen fan van de m40. Grappige is dat ik dacht dat de m40 destijds wel uitelkaar zou knallen aangezien de distributie aan de beurt was, maar de koppeling was eerder.

Update:

Recent een hitteschildje gemaakt voor de bobine. Omdat de bougiekabels niet erg lang zijn zit dat ding beetje op een ongelukkige plek vlak naast het uitlaatspruitstuk.
Daarom stukje aluminium gepakt en op maat gemaakt. Paste zo onder het plaatje waarmee de bobine vast zit.

Afbeelding

Afbeelding

In de toekomst maar eens kijken voor een coil on plugs systeem waarbij elke cilinder 1 bobine heeft. Is beter en geeft de mogelijkheid om de boel beter weg te werken.

Vandaag 2 uur lang door de Groningse provincie gescheurd, heerlijk. Uiteraard ook weer wat sfeerfoto's genomen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #26318  door P.K.
 
Kleine update:

Heb de style 5 velgen die ik in januari heb gekocht maar weer even omgewisseld met wat er onder zat. Eerst om te kijken of de banden op mijn 'oude' set meer grip hadden. Dat bleek zo te zijn gelukkig want met de winterset op de style 5 had ik echt 0 grip, ondanks goed profiel. Uitgehard ofzo.

Dus maar weer op style 2 met ook het juiste formaat banden.

Afbeelding

En uiteraard ook even gewassen, zodat ie weer 1 dag mooi schoon was...

Heb vandaag ook nog een optie toegevoegd waar ik heel blij mee ben. En dat maar voor 10 euro.

Een automatisch dimmende binnenspiegel!
Afbeelding

Hier op het forum al even opgezocht hoe het zit met bouwjaren en welke versie van de dimmende spiegel ik moet hebben, en ik had overal mazzel mee.

Zoals ik ook gelezen had zit de stekker voor de spiegel achter het motor van het dakraam:

Afbeelding

Gaatje gemaakt in de hemel waar de stekker door kan

Afbeelding

En tadaa! Hij hangt en werkt meteen.
Afbeelding

Moet alleen nog een afdekklepje vinden/bestellen. Dimmende functie schakelt ook uit als je de auto in de achteruit zet. Wat een luxe.

Hopelijk binnenkort ook een xenon setje aanschaffen en wellicht deurvergrendeling op afstandsbediening.
 #26320  door epmans
 
Das zeker een leuke optie op de auto. Leuk dat je zo een reportage van je auto blijft bijhouden!
 #26328  door Ruck
 
Wel een leuke optie erbij, heerlijk om zo bezig te blijven hè 8-)
 #26329  door P.K.
 
epmans schreef: 22 okt 2019, 08:06 Das zeker een leuke optie op de auto. Leuk dat je zo een reportage van je auto blijft bijhouden!
Zeker een leuke optie, en deze spiegel oogt ook wat mooier dan de standaard spiegel. De dimmende functie is overdag wel wat enthousiast, waarom weet ik niet. Misschien is het wennen.
Ruck schreef: 24 okt 2019, 17:30 Wel een leuke optie erbij, heerlijk om zo bezig te blijven hè 8-)
Absoluut, anders zou het maar saai worden. Het kan altijd beter, zoals de verlichting bijvoorbeeld. Gisteren een xenon setje aangeschaft. Komt volgende week. 6000K H1 35W.
 #26330  door Ruck
 
aah Xenon daar ben ik wel benieuw naar, wat je hebt gekocht en hoe je ervaring er mee is. Ik twijfel er ook vaak over
 #26333  door Graad
 
Heeeel leuk lees voer..en respect met wat je allemaal doet!top
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13