E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26860  door P.K.
 
Vacuumlek opgespoord, paar bouten wat beter aangedraaid en de motor loopt weer als voorheen.
Nu levert deze oplossing weer een ander probleem op. Koelwatertemperatuur wordt niet hoog genoeg. Hij blijft tussen het eerste streepje na het blauw en het middenste streepje hangen. Pas als je echt vol gas plankt komt ie in de buurt van het middenste streepje. Dus hoogstwaarschijnlijk blijft m'n thermostaat open staan. Maar ook dat is zo gefixt.
 #26905  door P.K.
 
Wat een makkelijk klusje zou zijn (thermostaat wisselen) kostte uiteindelijk wat meer moeite..
Nieuwe thermostaat geplaatst, maar helaas de behuizing te hard aangedraaid en daardoor gescheurd.

Afbeelding

In plaats van gewoon een nieuwe te bestellen voor zo'n 40 euro dacht ik dat een 2dehandse ook wel wilde. Helaas duurt zoiets een dag langer dan wanneer ik een nieuwe had besteld, en de pakking dichtte de behuizing niet goed af. Die behuizing is namelijk al wat aangetast door al het koelwater en kalk door de jaren heen, met een nieuwe strakke behuizing geen probleem, maar dus wel met de oude.

Dus kon alsnog vloeibare pakking gaan kopen voor bijna 20 euro.. Dus al met al ben ik hetzelfde kwijt als wanneer ik een nieuwe had besteld, alleen dan met veel meer gedoe.

Ach ja, het werkt tenminste weer. Vandaag al wat ontlucht, maar dat blijft een 'dingetje' bij BMW's. Dus morgen even controleren.

Afbeelding
 #26916  door P.K.
 
genesiscompact schreef: 21 feb 2020, 14:41 Je bent er goed mee bezig! wanneer komt er een turbo op? :twisted:
Dankje!

Wanneer ik de staatsloterij win komt er sowieso een turbo op. :lol:
Heb er nu, omdat het niet anders kon, zo'n open lucht filter op zitten. Dat maakt ook een soort turbo geluidje..


Vandaag eind gereden en de temperatuur blijft keurig stabiel. Dikke prima .
Ook nog wat anders verbeterd. Was weer een enorme uitgave van ongeveer 4 hele euro's:

Pedaalrubber koppelingspedaal. De oude was nogal op na 300dkm
Afbeelding
 #26944  door P.K.
 
Ondanks dat de 518i(sport :P ) wel wat meer pit heeft dan een gewone 518i kan een chipje voor nog wat meer vermogen geen kwaad. Dat zou dan ook helpen met het koppel onderin, dat heeft een m42 amper. Dus ik trek 'm al regelmatig lekker door, maar ja dat lijkt al gauw aso.

Vanaf vandaag doe ik dat alsnog, maar hoeft het minder, want ik heb dus op ebay zo'n chip gekocht voor een M42. Zogenaamd krijg ik er 12pk en 10nm bij, en begint de koppelcurve iets eerder.
Moet zeggen, je merkt wel verschil.

Ecu uit de auto gehaald. Chip die vervangen wordt zit onder het witte plastic kapje.
Afbeelding

Nieuwe chip er in.
Afbeelding

Kleppie er weer op, stekker er weer aan, en gaan met de aardbei.

Afbeelding

Ook even een videootje gemaakt. Kan nu tot 7000 toeren :mrgreen: Maar dat doe ik heus niet elke keer, maak je geen zorgen.

 #26945  door Theo
 
Hij trekt wel lekker door zeg!
 #26947  door epmans
 
10 tellen naar 100 voor 1400kg vind ik niet zo verkeerd hoor. dankzij de cwwaarde natuurlijk :lol:
 #26949  door P.K.
 
Theo schreef: 29 feb 2020, 10:05 Hij trekt wel lekker door zeg!
Lekker he, ding schreeuwt het uit :lol:
epmans schreef: 29 feb 2020, 18:06 10 tellen naar 100 voor 1400kg vind ik niet zo verkeerd hoor. dankzij de cwwaarde natuurlijk :lol:
Haha heb je het geteld? 1450kg rijklaar trouwens. Met chip max 150pk op een goede dag.
Was voornamelijk om te laten zien dat ie nu tot 7000 toeren kan. M'n oude m40 blok kwam niet verder dan 4700tpm en dan was de pit er al lang uit.
 #26954  door Coach
 
Die chip heb ik ook voor de M43, uit Moldavië toch? Alleen doet ie het bij mij nog niet. We moeten het nog een keer goed testen want bij dat gerommel met de kapotte ECU kan het ook mis gegaan zijn. Gast heeft overigens netjes geld terug gestort toen ik hem berichtte dat de auto met deze chip niet startte.
 #26958  door Ruck
 
wauw! dat klinkt best wel rap zeg! is zoiets voor de M50 ook een hele verbetering ??
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13