E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26336  door P.K.
 
Ruck schreef: 24 okt 2019, 20:46 aah Xenon daar ben ik wel benieuw naar, wat je hebt gekocht en hoe je ervaring er mee is. Ik twijfel er ook vaak over
Ben ook benieuwd. Zie de setjes in nogal verschillende prijscategorieën, maar niet echt verschil zelf in de set. Eentje met canbus hoef ik al niet bijvoorbeeld. Met slecht weer is het gewoon erg prettig. 6000k zou ook fel wit moeten zijn, dan lijkt het nog enigszins OEM.
Graad schreef: 25 okt 2019, 11:31 Heeeel leuk lees voer..en respect met wat je allemaal doet!top
Thx Graad.
 #26362  door genesiscompact
 
Mooi om te lezen!
Ben altijd stiekem nieuwsgierig geweest naar een e34 met een M42.
Ben je tegen veel problemen aangelopen bij de swap? of was dit redelijk vanzelfsprekend?
 #26364  door P.K.
 
genesiscompact schreef: 29 okt 2019, 22:56 Ben je tegen veel problemen aangelopen bij de swap? of was dit redelijk vanzelfsprekend?
Zijn een paar dingen waar je rekening mee moet houden. Motorsteunen kan je gewoon overzetten van het M40 blok, maar er moet wel een spacer tussen om het goed te krijgen.
Uitlaat is wel de grootste. M42 en M44 heeft een spaghetti uitlaatspruitstuk wat eerst een eind naar beneden loopt voordat ie aansluit op de rest van de uitlaat. Bij een M40 zit dat allemaal heel hoog. Dus dat vergt aanpassing uit het spaghetti spruitstuk en de voorpijp. Iets wat ik zelf niet kan.
Luchtfilter behuizing past niet, dus werd in mijn geval een open luchtfilter wat allemaal net past. Krijg je ook een wannabee turbo geluid van.
Verder loopt de kabelboom bak achter de motor niet langs het schutbord, dus moet je ff een beugeltje maken. Ook voor de lmm of lhm moet een beugel.

Alle aanpassingen die je moet doen komen vanwege het feit dat de motor ontwikkeld is voor een motorruimte van een 3 serie en niet een 5 serie.

Alle dingen waar ik tegen aanliep zijn ook te lezen in dit project topic.

Om mee te rijden is het leuk, maar het blijft een motor die onderin weinig koppel heeft. Dus voor een rustige rijstijl is een M43 prettiger denk ik. Moet nog even kijken of dit met een chip beter wordt.
 #26365  door P.K.
 
Gisteren is het budget xenon setje binnengekomen.
Dus vandaag gemonteerd.

Dit krijg je voor 29 euro, lampjes met balasten zonder handleiding want 'plug and play'.
Afbeelding

Op zich klopt dat plug en play wel, je moet alleen een gat maken in de kap achter de lamp. Omdat daar alle bedrading door heen moet.
Afbeelding

6000K is spierwit, lekker fris zonder sjonnie te zijn. Ik dacht eerst dat het licht wat gelig was, maar dat kwam door de standaard stadslichtjes bovenin de koplamp :lol:
Afbeelding

En dan wat voorbeelden van hoe het op de weg er uit ziet.

Afbeelding

M'n telefoon kan uiteraard zelf wat spelen met de lichtgevoeligheid maar denk dat dit wel redelijk overeen komt met hoe het er echt uit ziet.
Afbeelding

Bij mij in de wijk viel het dankzij de lantaarnpalen niet echt op dat ik xenon had, wellicht ook doordat het licht gewoon wit is en niet blauw. In het echte donker zie je wel verschil.
Er is wel duidelijk verschil tussen dit en de xenon op moderne auto's. Ik reed vavanond even achter een Audi en een Mercedes en daar kwam meer licht vanaf, maar dat was ook meer blauw dan wit.
Ben misschien ook wel wat verwend, heb veel in nieuwe Audi A6'en gereden en die hadden echt super strakke verlichting.

Ben nog niet helemaal tevreden met hoe de xenon lamp gemonteerd zit wat betreft bedrading. Dus m'n pa (die erg handig is met elektra) helpt me van het weekend even om het wat netter te maken.

En dan wil ik van het weekend ook even kijken naar een andere upgrade. 2 rode ledjes in het plafond zoals een e39 dat ook heeft. Iedereen die eens in het donker een e39 heeft gereden weet vast wat ik bedoel.
 #26366  door Theo
 
Die rode ledjes zijn inderdaad een leuk item in een E39. Ik heb ze ook in mijn Audi A8 zitten, daar zijn ze duidelijk door Audi afgekeken bij BMW.

Ben benieuwd of je dat een beetje mooi in een E34 krijgt.
 #26367  door epmans
 
mooi resultaat met je xenon.

met die rode led's is al eerder gedaan, zie foto:
P1010056.JPG
ik vind het persoonlijk klein beetje irritant dat je een schaduw krijgt bij je schakelpaneel als je daar met je hand komt. zou mooier zijn als je 'gewoon' die lampjes in de middenconsole zou hebben. dan is het ook verlicht en krijg je geen schaduw.

wat trouwens ook erg mooi is (mijn mening :)) is om lampjes in de voetenruimte te maken die met het openen vd deur aan springt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26368  door P.K.
 
Theo schreef: 31 okt 2019, 09:38 Die rode ledjes zijn inderdaad een leuk item in een E39. Ik heb ze ook in mijn Audi A8 zitten, daar zijn ze duidelijk door Audi afgekeken bij BMW.

Ben benieuwd of je dat een beetje mooi in een E34 krijgt.
Grappig dat ze dat gejat hebben. Tegenwoordig zijn het van die led strips in de deuren. Geeft ook wel een mooi effect. Maar te modern voor een e34.

Heb op internet inderdaad ook al voorbeelden gezien. Meeste plaatsen ze in de lamp, zoals op de foto van epmans, maar dat vind ik niet mooi. Moet wel beetje OEM lijken. Ik wil voornamelijk de pook en het hout eromheen verlicht hebben, en dan kan je denk ik het best iets plaatsen in het paneel achter het lampje.
Het wordt iets van een plastic stripje naast de dakraam schakelaar met daarin de 2 lampjes denk ik.

@epmans: lampjes in de middenconsole zijn te zichtbaar denk ik. Vind het juist mooi bij een e39 dat die lampjes totaal niet opvallen tenzij je beter kijkt.

Lampjes in de voetenruimte is ook wel erg cool ja.
 #26369  door Lohran
 
Theo schreef: 31 okt 2019, 09:38 Die rode ledjes zijn inderdaad een leuk item in een E39. Ik heb ze ook in mijn Audi A8 zitten, daar zijn ze duidelijk door Audi afgekeken bij BMW.

Ben benieuwd of je dat een beetje mooi in een E34 krijgt.
Maar vanaf wanneer in de E39? Want ik had het ook in m'n A3 uit 2001 en A4 uit 1999. En de A8 stamt ook al uit 1994 toch?
 #26370  door P.K.
 
E39 is vanaf '95, dus dan zou BMW het hebben afgekeken. Alhoewel dat dan wel een late beslissing moet zijn geweest in de ontwerpfase van de auto lijkt me.
 #26371  door Lohran
 
Ja het ligt misschien ook aan de facelift. Ik weet niet hoe dat bij Audi is. Maar mijn A4 en A3 waren wel facelifts.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13