E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26960  door P.K.
 
Coach schreef: 01 mar 2020, 10:50 Die chip heb ik ook voor de M43, uit Moldavië toch? Alleen doet ie het bij mij nog niet. We moeten het nog een keer goed testen want bij dat gerommel met de kapotte ECU kan het ook mis gegaan zijn. Gast heeft overigens netjes geld terug gestort toen ik hem berichtte dat de auto met deze chip niet startte.
Het zit jou ook niet mee he met die 518i van je.
Ja uit Moldavië inderdaad. Wel besteld op het juiste ecu nummer?
Bij mij startte de auto in 1x.
Ruck schreef: 01 mar 2020, 13:00 wauw! dat klinkt best wel rap zeg! is zoiets voor de M50 ook een hele verbetering ??
Zou kunnen, volgens mij staat facebook en Ebay er vol mee met verkoop van chips voor de M50 en M52.
Mijn chip was 26 euro + gratis verzending, dus dan kan je het ook makkelijk uitproberen.
Vaak krijg je een paar pk extra en een hogere toerenlimiet. Ik deed het voornamelijk omdat je dan met een M42 ook wat meer koppel onderin hebt. Voor een M50 minder nodig lijkt mij.
Verdiep je er wel even in, er wordt veel beloofd, maar het belangrijkste is dat de boel heel blijft.
 #26961  door Machiel
 
P.K. schreef: 01 mar 2020, 14:44 Voor een M50 minder nodig lijkt mij.
Maar daarmee nog niet ongewenst. :lol: Iemand hier ervaring met het chippen van een M50? Levert het aantoonbaar meer vermogen en koppel op?
 #26962  door Coach
 
P.K. schreef: 01 mar 2020, 14:44 Het zit jou ook niet mee he met die 518i van je.
Ja uit Moldavië inderdaad. Wel besteld op het juiste ecu nummer?
Bij mij startte de auto in 1x.
Als ik terug ben overleg ik wel met Remco, want volgens mij hebben we de chip met de oude ecu getest en niet met de nieuwe. Zou mooi zijn als ie toch werkte.
 #26968  door Giesse
 
Hoezo als je terug ben kan dit ook gewoon lezen
Maar de chip hebben we in nieuwe ecu getest
We wouden chip ews weg hale
Maar bij die m42 ecu zit waarschijnlijk de ews niet in de ecu en bij de m43 wel helaas
 #26969  door P.K.
 
M'n M42 blok had wel EWS, maar heb een andere ECU geplaatst zonder EWS er op. Dus daar zit inderdaad verschil in.
Vanaf '94 is EWS en m'n 950 ecu is van '93. Beide zijn Motronic 1.7
 #26970  door Coach
 
Giesse schreef: 04 mar 2020, 21:43 Hoezo als je terug ben kan dit ook gewoon lezen
Maar de chip hebben we in nieuwe ecu getest
We wouden chip ews weg hale
Maar bij die m42 ecu zit waarschijnlijk de ews niet in de ecu en bij de m43 wel helaas
Oh.
 #27095  door P.K.
 
Even tijd voor een update over de E34 en alle randzaken eromheen.

Heb sinds vorige update weinig gedaan aan de e34. Dat komt omdat ik begin maart natuurlijk weer mijn favoriete bodemloze put uit de opslag heb gehaald en voornamelijk daar mijn hobby tijd in heb gestoken.
Ook ben ik begin maart (onverwachts) van baan veranderd, waardoor ik niet meer op oproep werk maar gewoon van 8 tot 5. Dat is super fijn, maar kost wel hobby tijd.
En mijn broer heeft eindelijk een E28 gekocht, waar natuurlijk ook aandacht aan gegeven moet worden. Dus de E34 is nu de auto die het altijd moet doen.

Daarom ben ik er ook nog niet aan toegekomen om mij verder te verdiepen in het alarmsysteem plus afstandsbediening wat ik van epmans heb overgenomen, ook omdat het belangrijk is dat de auto het gewoon doet.
Dat vind ik jammer, want dat is wel iets wat ik graag wil doen.

Voor de leuk, foto van de e28
Afbeelding

Omdat de e30 inmiddels weer is voorzien van dubbele carburateurs en helaas nog een groot vacuumlek, heb ik vandaag de e34 maar even vertroeteld.

Afbeelding

Ff een rondje provincie vond ie wel fijn. Het blijft echt een hele fijne auto, lekker veel comfort maar vlot door de bocht gaat ook makkelijk.

Afbeelding

Zijn wel een paar dingen die ik volgende maand aan wil pakken. De remmen zijn er niet echt beter op geworden, waarschijnlijk tijd voor nieuwe schijven en dus ook blokken, en vooral goed ontluchten. Dat laatste wordt nog wel een dingetje met een ABS systeem wat tegenwerkt.

Heb een klein rammeltje bij het linkervoorwiel wat niet echt degelijk klinkt. Is al een tijdje zo, maar ben er nu wel klaar mee.

Luchtinlaatslang vervangen, inmiddels voorzien van 3 lagen tape.

Nieuwe kentekenplaten, de voorste is nogal versleten.

En ik kwam er gisteren achter dat mijn schakelaar voor het elektrische raam rechts niet werkt.

En wellicht dat ik ook nog nieuwe achterveren haal, 25 euro per stuk, dus dat valt mee

Afbeelding
 #27100  door Ruck
 
Flinke, maar toch ook weer leuke plannen. Ik kan het wel beamen, het lekker toeren/cruizen, maar toch ook weer af en toe flink op zn start trappen :D
Succes met sleutelen! 8-)
 #27105  door P.K.
 
Ruck schreef: 14 apr 2020, 12:37 Flinke, maar toch ook weer leuke plannen. Ik kan het wel beamen, het lekker toeren/cruizen, maar toch ook weer af en toe flink op zn start trappen :D
Succes met sleutelen! 8-)
Ik merk nu goed hoe lekker het is om elke dag met zon fijne 5 serie op pad te mogen, dus dan verdient ie die aandacht ook wel. En hoe beter onderhouden, des te lekkerder het rijdt.
Trouwens dat cruisen/scheuren is echt een goede combo met deze 518i. Het kan rustig, maar ook speels.
 #27106  door Theo
 
P.K. schreef: 12 apr 2020, 21:17 en vooral goed ontluchten. Dat laatste wordt nog wel een dingetje met een ABS systeem wat tegenwerkt.

Heb een klein rammeltje bij het linkervoorwiel wat niet echt degelijk klinkt. Is al een tijdje zo, maar ben er nu wel klaar mee.

Voor het ontluchten zou ik me even verdiepen in een Eezy Bleed setje. Dat kost geen fluit en werkt ècht top, zeker als je nooit vrienden hebt gehad zoals ik en het zelf moet doen ;-)

Voor dat rammeltje zou ik starten met het nakijken van die stangetjes tussen stabilisatorstang en veerpoot. Op de schaal van 0 tot 10 een dikke acht van meest voorkomende rammeltjes en kraakjes, die dingen gaan niet heel lang mee.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13