E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27108  door P.K.
 
Theo schreef: 15 apr 2020, 07:07 voor het ontluchten zou ik me even verdiepen in een Eezy Bleed setje. Dat kost geen fluit en werkt ècht top, zeker als je nooit vrienden hebt gehad zoals ik en het zelf moet doen
Haha herkenbaar. M'n broer heeft tijdje geleden zelf een easy bleed systeem gemaakt met drukregelaar. Daarmee geprobeerd de e34 te ontluchten maar kreeg ermee niks uit de achterste leidingen. Ik werk nu toevallig bij een autobedrijf en kan dus ook een van de monteurs lastig vallen met mijn problemen. Hij zei dat je met pedaal ontluchten (op de ouderwetse manier) meer druk kan zetten. Wellicht handig als een klep van het abs systeem vast zit.
Dus dat ga ik maar eens proberen. Ook verdenk ik mijn rembekrachtiger steeds meer, heb bij het remmen even druk en daarna wordt het pedaal hard maar kan ik nog wel hard remmen.
Theo schreef: 15 apr 2020, 07:07 Voor dat rammeltje zou ik starten met het nakijken van die stangetjes tussen stabilisatorstang en veerpoot. Op de schaal van 0 tot 10 een dikke acht van meest voorkomende rammeltjes en kraakjes, die dingen gaan niet heel lang mee.
Goede tip, ga ik controleren.
 #27127  door P.K.
 
De e34 remt nog steeds kut. Dus ik had besloten om dingen uit te sluiten en zodoende bij een goed adres een vervangende hoofdremcilinder plus bekrachtiger op te halen om op z'n minst wat uit te kunnen sluiten.
Ook meteen besloten een upgrade te doen naar geventileerd voor, dus ook andere remklauwen voor meegenomen.

En de doorgezakte achterkant leek ook nergens meer op, dus ook nieuwe achterveren van Meyle besteld.

Het pretpakket:
Afbeelding

Helaas moeten de ZImmermann schijven en blokken nog uit Duitsland komen dus het wisselen van de klauwen nog niet gedaan.

Ze hadden alleen nog maar een dubbele bekrachtiger... :mrgreen:
Afbeelding

Die als eerste gemonteerd afgelopen zaterdag en daarna bezig geweest met de veerpoten achter.

Was weer een lekkere bende voor de deur :lol:
Afbeelding[

De veerpoten wilden niet los, ook niet met een overtuigende tik, dus dan de poelietrekker er maar op. (dikke actiefoto)
Afbeelding

Zondag de veerpoten met nieuwe veren er weer onder. Nu is het duidelijk beter geworden.
Het is niet meer zo'n doorgezakte oude BMW, maar een leuke 'klassieker'.
Afbeelding

Helaas ook 2,5 uur bezig geweest met ontluchten. Uit de voorste klauwen komt een goede straal, maar achter komen maar hele kleine beetjes. Niks mee opgeschoten.. :evil:
Dacht ook dat m'n abs foutmelding weg was want het lampje brandde niet meer, blijkt het lampje gewoon stuk te zijn....

Ben er nu zo klaar mee dat ik overweeg 'm bij een garage neer te zetten, en dat doe ik niet snel..
 #27128  door Theo
 
Er blijft eigenlijk niks anders over dan dat je abs-blok niet in orde is. Ik heb daar echt geen kaas van gegeten, maar aangezien je ook een brandend abs lampje hebt...

Je zou hem kunnen wisselen, ik heb er eentje op mijn auto zitten die 100% in orde is. Laat maar wat horen bij interesse.
 #27129  door epmans
 
wat een verbetering inderdaad door montage van de andere achterveren! staat er zo weer netjes bij hoor.
 #27131  door danny-ex-touringE34
 
Hoi. Met die trekker kwam die pen er wel mee uit of trok je het silencerubber ervan af? Ik ga binnenkort ook met de achterpoten aan de gang en jouw ervaring is voor mij welkom. Groeten, Danny
 #27134  door P.K.
 
Theo schreef: 05 mei 2020, 07:47 Er blijft eigenlijk niks anders over dan dat je abs-blok niet in orde is. Ik heb daar echt geen kaas van gegeten, maar aangezien je ook een brandend abs lampje hebt...

Je zou hem kunnen wisselen, ik heb er eentje op mijn auto zitten die 100% in orde is. Laat maar wat horen bij interesse.
Bedankt voor het aanbod Theo, ik wil even kijken of ik 'm zaterdag op t werk neer kan zetten en samen met een echte monteur kan ontluchten, als daar de mogelijkheid en tijd voor is..
epmans schreef: 05 mei 2020, 08:17 wat een verbetering inderdaad door montage van de andere achterveren! staat er zo weer netjes bij hoor.
Ja stukken beter zo, een doorgezakte BMW ziet er al snel vermoeid uit. Dit straalt weer enige klasse uit.
Nu nog een keer polijsten, maar dan moet ie eerst weer eens meewerken.
dannytouringE34 schreef: 05 mei 2020, 10:55 Hoi. Met die trekker kwam die pen er wel mee uit of trok je het silencerubber ervan af? Ik ga binnenkort ook met de achterpoten aan de gang en jouw ervaring is voor mij welkom. Groeten, Danny
Poelietrekker was uiteindelijk de enige optie. Kreeg het met zelfs met een moker onderop niet los.. Zowel het rubber als pen los kunnen krijgen.
Het rubber trok ik er wel een stukje vanaf maar is daarna weer keurig terug gesprongen, merkte bij de testrit geen rare dingen. Heb het ook weer keurig op moment gezet.
 #27148  door P.K.
 
Van de week de remklauwen voor, remschijven+blokken voor en achter vervangen. Dat is nu weer helemaal fris, en vooraan nu dus ook geventileerd. 8-)

Begin van de week al linksvoor gedaan.

Donderdag avond volgens mij de andere 3. In 3 uur inclusief even eten alles vervangen, niet slecht vond ik.

Afbeelding

Afbeelding

Geregeld dat ik 'm gisteren even op de brug op t werk kon zetten voor het ontluchten.

Brug op en de ontluchter er aan:
Afbeelding

Super handig een elektrische compressor gekoppeld aan een remvloeistof reservoir. Deksel op t potje en schakelaar om. Vervolgens hoef je alleen maar het nippeltje open te draaien en de vloeistof op te vangen. Eigenlijk een easybleed maar dan wat professioneler. Helaas heeft dat mijn probleem niet opgelost. Dus dan blijft zoals Theo ook al aangaf de ABS pomp over.

Bij mij in de buurt al een vervanger gevonden voor 50 euro. Dus die maar ophalen denk ik en vervangen, en dan nog eens ontluchten.

Over 2 maand moet de E34 ook weer voor de apk, en ik denk dat het wel een 'dingetje' gaat worden. De roestplek onder de dorpel is er niet beter op geworden sinds vorig jaar en de brandstofleidingen naar de tank zijn ook aan vervanging toe. Plus waarschijnlijk nog een aantal kleine dingen zoals roestplekjes op remleidingen enzo. Het is zonde om de normaal gesproken erg betrouwbare auto voor zoiets weg te doen. Dus ben aan het kijken hoe ik dit handig kan oplossen.

Ik gebruik nu de E30 als daily driver vanwege het remprobleem van de E34, en dat is ook niet wat ik wil.
 #27149  door danny-ex-touringE34
 
Hoi.
"" de brandstofleidingen naar de tank zijn ook aan vervanging toe "" .

Ik weet niet hoeveel lengte brandstofleiding je moet vervangen, Bij mijn auto was het gebogen stuk van onder de bodem omhoog slecht en dat heb ik met benzineslang 'vernieuwd' . 2x ± 25-30 cm. Bij de APK geen probleem.
Remmerij ziet er fris uit zo. Groeten, Danny
 #27153  door P.K.
 
Wellicht is dat een goede tijdelijke oplossing Danny. Mooiste lijkt het mij om het te vervangen voor koper of iets dergelijks, net zoals alle remleidingen want dat is ook altijd gezeik bij de APK.
Theo schreef: 05 mei 2020, 07:47 Je zou hem kunnen wisselen, ik heb er eentje op mijn auto zitten die 100% in orde is. Laat maar wat horen bij interesse.
Heb je hier een mail over gestuurd. Als het de juiste is heb ik er belang bij.

Dit is de juiste variant(34511140005) : Afbeelding
 #27158  door epmans
 
theo, app mij svp als die niet in jouw voorraad jou ligt.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13