E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #22990  door Marthijn
 
Vandaag dan eindelijk de E34 Touring bij daglicht kunnen bewonderen.
Het viel me een beetje tegen, bijna alle componenten vertonen wel schade, veel krassen rondom en toch ook her en der roest. :?
Dat was ook direct de eerste en laatste x dat ik de vrouw een auto laat kopen.. :roll:
Maar desal nietemin met goede moed begonnen, eerst maar eens flink aan de sop, toen kwam ik alle plekjes tegen die vermond waren onder de modder.
Vervolgens 1 voor 1 de wielen eraf, wielkast kuipen eraf en al het modder schoongemaakt, vooral aan de achterkant zat wel een emmer vol alles bij elkaar.
Onder de kap ook alles zo goed mogelijk gepoetst, en vervolgens de binnenkant.
Ook nog een klein stukje gereden vanmiddag, rijd op zich prima, maar de trilling tijdens het remmen kan ik niet thuis brengen, alles rubbers etc zagen er goed uit, morgen maar eens verder kijken.
Het lijkt me niet de demper zoals de vorige eigenaar vertelde.
Het interieur is redelijk netjes wel wat mankementen.

- stoel kappen achterzijden beide los
- bagage net rolt niet meer op
- deurpaneel los
- asbak achter midden mist
- klein gaatje in hemel

Al met al twijfel ik of ik hier geld in moet stoppen om hem te redden.
1CCB4E88-6655-4FD3-A642-0454962B8CA3.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #22992  door Coach
 
Tja, vindt maar eens een smetteloze E34 voor dat geld (geen idee wat je betaald hebt overigens). Het lijstje wat je noemt is natuurlijk kleingeld om dat te fixen. Kan me voorstellen als ie technisch in slechte staat is, dat je er dan geen geld en energie meer insteekt, maar dat zou dan ook weer zonde zijn, eigenlijk.
 #22993  door epmans
 
@coach 750 euro :D

@marthijn een asbak achter midden mist inderdaad. Er zit een asbak in de linker en rechter achterdeur, dat moet genoeg zijn toch. Zit er een leeg bakje? Dan heb je zeker een auto zonder airco?
Gaatje hemel is een schade maar als dat alles is... in de meeste oude bmws hangt de stof los naar beneden.
inlay van deurpaneel is wel wat aan te fixen, maar ook dat is een kwaal.
Wat is er exact los vd stoelkappen? Kan je foto plaatsen? Ik denk dat het nog te fixen is en anders wel eenvoudig te vervangen.
Dat trillen is toch vaak door kromme remschijven maar sluit niets uit van de voorwielophanging.

Dit zijn op zich nog geen arbeidsintensieve of flink-budget-vragende dingen hoor.
 #22995  door Marthijn
 
Zal morgen een paar foto’s plaatsen.
Die kappen achter de stoelen zijn totaal kapot, scheuren, ductape, zelftappers en weet ik veel wat voor plakzooi :?
2 mooie voorstoelen op de kop tikken is het beste, zit ook verf en kit in de bijrijders stoel, armsteunen missen ook.
Airco zit er wel op, maar lijkt als hier een asbak of zoiets in hoord.
Het trillen is ook niet elke rembeurt, bij hard remmen hoor je niks, bij matig het pedaal in trappen is het het ergst, het hoort mij op een losse stabi stang ofzo, aan de achterkant is de pendelsteun rechts afgebroken, zou dat het trillen aan de voorkant kunnen veroorzaken?
Technisch en interieur is voor een paar centen wel klaar, das geen probleem.
De uitdaging/investering zit in de panelen/deuren/dak zegmaar complete overspuiter als je het goed wilt.
Ga eerst wel eens met een poets machine aan de gang en kijken wat dat opleverd, het dak is volgens mij gebruikt voor een verhuizing ofzo.... :o

Tis nog even kijken wat het word, als je eenmaal begint is er geen weg meer terug, ik spreek uit ervaring... :mrgreen:
 #22998  door Coach
 
epmans schreef:@coach 750 euro :D
Oh, dat zijn prijzen in mijn categorie! Leuk geld om een opknapper op te kopen want de genoemde dingen zijn inderdaad niet bepaald geldverslindend. Op het forum staan sowieso al twee mooie leren sportstoelen te koop, die bakjes of luchtroosters voor de tunnelbak zijn ook makkelijk te krijgen en dat trillen is er ook zo uit.
Verder loop je tegen dezelfde uitdaging aan als ik: het spuitwerk. Tot nu toe heb ik dat kunnen oplossen door wat nettere plaatdelen te kopen of - bij mijn E36 en E30 - wat delen te laten spuiten.
Voor het mooi zouden mijn auto's ook allemaal eigenlijk strak gemaakt en overgespoten moeten worden, maar dat is gewoon veel te duur in NL. Dus voorlopig fix ik wat kan en probeer het verder beschadigd raken of roesten van de plaatdelen zoveel mogelijk te voorkomen. Tot ik heel rijk ben.
 #22999  door epmans
 
Marthijn ik heb eea in mijn loods liggen, niet alles maar denk wel dat ik je een stuk op weg kan helpen aan de binnenkant.
Welke bekleding heb je of wat zou je willen?
 #23000  door Marthijn
 
Waar staat jouw loods Epmans.?
Ergens N-Holland geloof ik toch?

Stoelen moeten wel sportmodel zijn, met armsteunen, direct goed.
Heb de licht grijze stof er nu opzitten.

Heb zelf nog sportstoelen op zolder staan voor de E23, maar die komen daar niet meer in, die heeft nu een compleet elektrisch verstelbaar interier.

Heb ook graag een bagage rollo, heb nu enkel de bagage netten maar daar ontbreekt de helft geloof ik, als je deze verwijderd zit er aan de bovenkant een stuk open achterbank, kan dat opgelost worden met een inzet stuk?
 #23001  door epmans
 
ja, gemeente Hoorn NH.

die sportstoelen vd e23 zou je kunnen proberen op het e34 frame te lassen. geen idee of iemand dat ooit heeft gedaan of dus wel mogelijk is.

geheel grijs heb ik niet.

dat ene bagagenet op de rugleuning is eenvoudig te vervangen. de wagens die de rollo niet hebben, hebben daar een leeg ding zitten om de kier te dichten. bagagerollo (mits niet die in rails glijdt) heb ik wel in zwart denk ik.
 #23012  door Marthijn
 
De E23 sport stoelen wil ik eigenlijk orgineel laten, beter een orginele E34 set kopen tzt.
Hier wat foto’s
De bult op het dak is een dicht gekit gat lijkt het wel, er zit ook een schroeiplek naast.
De bagagenetten moeten toch vertikaal omhoog aan het plafond vast.?
Er zit bij mij geen bevesteging voor...?
Vandaag 2 pendelsteunen vervangen aan de achterzijde, er was 1 afgebroken.
De trilling is voor 95% zeker de oorzaak van de remschijven, ga deze hopelijk maandag vervangen, ook direct nieuwe blokjes erop natuurlijk.
Volgens mij mist er ook iets bij de achteruitkijk spiegel..?
5B038494-5E9E-4F19-A8AF-1FF1E283F60C.jpeg
147077B4-67E8-493B-87E5-67CE80C7504D.jpeg
5B038494-5E9E-4F19-A8AF-1FF1E283F60C.jpeg
5B038494-5E9E-4F19-A8AF-1FF1E283F60C.jpeg
5B038494-5E9E-4F19-A8AF-1FF1E283F60C.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #23014  door Lohran
 
Roest is denk ik nog het grootste probleem. Zoals gezegd zijn de meeste dingen wel betaalbaar op te lossen!

Epmans heeft nog een net zwart lederen sport interieur, is dat niks? Incl. deurpanelen, heb je al wat problemen opgelost! :mrgreen: