Pagina 18 van 24

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:16 jan 2020, 08:56
door Theo
Coach schreef: 15 jan 2020, 22:32 Nou, de auto loopt eindelijk normaal.
Ik zal je eerlijk zeggen... ik had het niet meer verwacht. Petje af voor de juiste diagnose van het probleem en uiteraard de oplossing ervan.

Die thermometer krijgen jullie ook wel aan de praat.

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:17 jan 2020, 20:59
door Giesse
Nu nog termo meter en kapotte bougie kabels denk ik

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:18 jan 2020, 23:02
door Coach
Nieuwe sensoren gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding

De oude zagen er wat verlopen en verweerd uit, maar uiteindelijk bleek dit niet de oorzaak van de niet-werkende temperatuur meter. Jammer. Was toch nog wel een klusje om die sensoren er uit en weer in te krijgen, maar het is weer helemaal vers nu.

Bij Epmans eens informeren of hij nog een goed setje bougie-kabels heeft van een 518, want wellicht is er een gesneuveld tijdens de rokende dme en bobine.

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:19 jan 2020, 02:20
door epmans
En epmans meent uit hoofd te weten een set nieuwe bougiekabels te hebben.

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:19 jan 2020, 13:12
door Coach
En wil Epmans die aan een arm mede-forumlid verkopen?

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:20 jan 2020, 08:44
door Giesse
Als die met de nieuwe kabels goed loop
Maar een losse meter inbouwen mieschien
Of directe draad leggen naar de klok
Aleen even uit vinden welke draad dit is 😳

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:20 jan 2020, 09:24
door epmans
Coach schreef: 19 jan 2020, 13:12 En wil Epmans die aan een arm mede-forumlid verkopen?
is ingepakt en zal vandaag onderweg zijn.

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:05 feb 2020, 02:04
door Coach
Nou, het bleek echt in de bougie-kabels te zitten. De motor gaf een rare tik die steeds erger werd en er was dan ook niet mee te rijden. Via Facebook is het gelukt om een setje originele bougie-kabels met bobine te bemachtigen en na montage loopt de motor keurig netjes. De laatste hindernis is de niet werkende kvs temperatuurmeter. Daar zullen we een alternatieve oplossing voor moeten vinden.

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:05 feb 2020, 07:31
door Theo
De puzzel wordt langzaam maar zeker opgelost, leuk hoor. Die temperatuurmeter moet een kleinigheid zijn.

Re: 518i Touring 1996 Calypso rot

BerichtGeplaatst:05 feb 2020, 11:09
door epmans
Toch vraag ik mij dan nog af waardoor die kabel en stuurapparaat dan zijn verbrand.