E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #3248  door epmans
 
y're welcome mate.
 #3273  door easy rider
 
En de nieuwe pomp is binnen.
IMG_0917.JPG
Morgen wordt hij gemonteerd en afgesteld.

Ik maak nog wel even wat foto's dan kan je zien hoe dat in zijn werk gaat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3274  door easy rider
 
Nog even wat leuks. Als je dit ziet ben ik het :mrgreen:
525FTS.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3306  door easy rider
 
Sow, vandaag de pomp vervangen. De klus is nog niet klaar hoor, ik was wat laat begonnen dus moet ik morgen verder. Hier alvast een foto van een M51 blok zonder injectiepomp.
IMG_0918[1].JPG
Pittig detail: De pomp zit vast op twee draadeinden met een M8 moer. Een paar jaar terug viel het achterste draadeind er uit dus heb ik het gat opgetapt en er een bout in gezet. Vandaag gebeurde hetzelfde met het voorst draadeind. Het blijkt dat die draadeinden maar een millimeter of 5 in het gietijzeren onderblok zitten terwijl ze er zeker 8 millimeter in kunnen.

Gelukkig zit er nog een plaat aan de achterkant van de pomp die verdraaiing van de pomp doet voorkomen dus ook al zouden de moeren of in mijn geval nu bouten zouden los lopen dan valt de pomp niet zomaar uit zijn passing.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3357  door easy rider
 
En de pomp zit er in.
IMG_0919[1].JPG
Na alles weer terug gemonteerd te hebben moest ik de pompkop afstellen. Dat ging niet echt lekker omdat deze pomp splinternieuw is en nog in moet lopen maar na een proefrit van een kilometertje of 25 liep de motor zo strak als een snaar en heb ik de pompkop zo laten staan.

Verder op weg van mijn werkplaats naar huis merk ik dat de DDE en de EGS ging wennen aan de nieuwe "hardware" waardoor ik nu een TDS heb die nog nooit zo soepeltjes heeft gereden. Ik kan me nu voorstellen hoe een nieuwe TDS aangevoeld moet hebben toen hij de fabriek uit reed. OK, op de rest staat iets van 6 ton maar met deze nieuwe pomp kan ik weer jaren vooruit.

Het is de komende weken nog even flink buffelen maar in December hoop ik wat vrij te hebben en dan ga ik het twee tanksysteem af maken. Voor nu rijdt ik even op een mix van 50% diesel en 50% plantaardige olie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3363  door ivo
 
Klinkt goed allemaal zeg!
De slijtage die je hebt ga je op een gegeven moment niet meer merken, pas met nieuw spul zie je weer hoe soepel zo'n blok kan draaien 8-)
 #3997  door easy rider
 
Morgen gaan de Alpina's er af komen de kruisspaakjes met winterbanden er op. Ik heb weer wat speciaals in gedachten dus maak ik wel even wat fotootjes die ik morgen ga posten. wordt vervolgt.
 #4027  door easy rider
 
Zoals beloofd wat foto's van de bandenwissel. Van de zomer heerlijk gereden op deze Alpina's.
P1170576.JPG
Wieltje er af en nu zijn de geperforeerde schijven goed zichtbaar.
P1170577.JPG
Vorige winter heb ik op deze kruisspaakjes gereden en wilde daar toen al wat leuks mee doen maar dat is er niet van gekomen.
P1170585.JPG
Nu heb ik er een extra zilveren striping op gezet en een reflecterende gele striping zodat men mij wat beter ziet aankomen in het donker.
P1170586.JPG
En zo ziet het er dan uiteindelijk uit natuurlijk met BMW naafkapje.
P1170589.JPG
Wat ik ook elke wielenwissel van zomer naar winter en terug doe is de slingering van de schijven meten. De slingering is 0,05 millimeter wat zeer netjes te noemen is.
P1170584.JPG
Na de montage van de Uniroyal's kon ik gelijk de wegligging testen want het regende behoorlijk en ik moet zeggen sat als je door een met water gevuld spoor knalt je helemaal niks merkt, geen trekken of wat dan ook. Voor het pittige bochtenwerk merk je wel dat de wangen wat zacht zijn waardoor de auto wat "week" aanvoelt maar dat vind ik geen enkel probleem, verder een prima bandje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #4028  door ceke1985
 
Mooi resultaat!
Zot spul die remmen! ;) Groot verschil tov origineel?

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12