E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #19111  door Coach
 
Zo'n telefoon is zo gaaf. In de tds zat er ook in, maar die was helaas kapot, anders had ik 'm mooi laten zitten.
 #19116  door andre
 
heeee Eric,

goed bezig zeg, een echt project, lijkt op een auto van een garage uit Andijk, ik herken de plaats op de foto denk ik.

Leuk hoor, veel plezier met je service wagen :D
 #19117  door epmans
 
Klopt hoor André!!
2017-01-30-PHOTO-00001161.jpg


@JerunK
De auto is gebruikt waar die voor is: rijden!
Heb m in het verleden zelf ook wel eens meegekregen als leenauto. En uiteraard zijn heel wat keren starthulp, sleephulp of pechhulp mee verleend. En natuurlijk onderdelen opgehaald bij de dealer, ingekochte auto's etc.
IMG_4180.JPG
Zij hebben de servicewagen destijds overgenomen van Dusseldorp. De dealer hier in NH - Maaral - is inmiddels ook overgenomen door Dusseldorp.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #19309  door epmans
 
Afgelopen dagen weer paar verbeteringen verzorgd:
- gereedschaphouder vervangen want de klittenband voor gevaren driehoek was door gescheurd;
- gereedschaphouder geheel gevuld;
- 2e veerpoot voor ook gewisseld;
- links en rechts andere koppelstangen voor stabistang;
- remblokken voor;
- stoelen er uit en geheel geheel tapijt en consoles gezogen;
- stoelen en bank met shampoo gedaan, ruikt nu fris in interieur ☺;
- 1 defecte lampbol stadslicht vervangen;
- de zwaailamp even vrij gemaakt van groene aanslag van binnen en buiten;
- einddemper vervangen, maar nu blijkt middendemper ook lek te zijn. Bovenop zit gat, had ik niet gezien. Moet de boel weer los. Had alle bevestigingen wel nieuw gekocht, want met los halen vd einddemper draaide daar van alles al door;
Middendemper voor M50B20 heb ik helaas niet liggen.
- plaatwerk nauwkeurig bekeken: de roest aan de randen vd deuren valt eigenlijk enorm mee. Maar er moet wel gelast worden aan vast plaatwerk. Ik had gehoopt met plaatwerk al verder te zijn om buitenkant ook verder mooi te maken maar dat is nu even uitgesteld tot nader order;
- nu zijn wel alvast de binnenkant vd deuren en sponningen met een doek en af en toe wat poets schoon gemaakt.

Volgende week wil ik ff proefritje maken, met groene platen er op even tanken, alles even aanvoelen zoals motor, bak, stuur, cruise control en airco.

Grote dingen nog om te laten uitvoeren: voorruit wisselen, misschien daar zelfs lassen en nog dorpels en een spatbordonderkantje LV lassen.

Zal nog fotoos plaatsen.
 #19315  door Ruck
 
Zo! Mooi lijstje Ep! Je hebt hard gewerkt afgelopen week.

Succes nog.
 #19322  door Coach
 
De zwaailamp zit er ook nog op? Gaaf. En die stickers ook nog? Mooi om de auto zo'n beetje helemaal uit elkaar te halen en helemaal op te knappen. Da's voor mij ook altijd de lol. Succes met je to-do lijst!
 #19335  door epmans
 
https://youtu.be/wFFZEYxyQVM" onclick="window.open(this.href);return false; kijk hier maar even coach. Film verdient geen schoonheidsprijzen maar het is wel zichtbaar.


en nog een enkel fotootje want ik had er niet vaak aan gedacht om er een paar te maken.
IMG_4429.JPG
IMG_4432.JPG
en wat de achterzitting betreft moet ik nog even kijken wat ik nog heb liggen.
IMG_4433.JPG
Ik heb nog even de vin uitgelezen.
De auto is voorzien van 2 accessoires:
302 Alarm System Alarmanlage
556 Exterior Temperature Display Aussentemperaturanzeige
899 Export-fahrzeug Export-fahrzeug

Maar naderhand is er nog wel wat aan toegevoegd:
cruise control
airco
trekhaak
armsteunen aan de voorstoelen
lichtmetalen velgen styling II
geventileerde voorremmen
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #20693  door epmans
 
Poepoe, vandaag alweer 1 juli en dus begin van de tweede jaarhelft.

Tis alweer 3 weken terug dat ik weer heel wat uren zoet geweest ben met deze wagen. Slijpen, slijpen en slijpen. Stukjes geknipt om in te lassen etc.
Het laswerkmis inmiddels voor me verzorgd en nu moet ik weer slijpen. Pfff wat heb ik een groot gat in de dorpel gezien zeg, maar die is dus weer dicht.
 #20695  door Lohran
 
epmans schreef:Poepoe, vandaag alweer 1 juli en dus begin van de tweede jaarhelft.

Tis alweer 3 weken terug dat ik weer heel wat uren zoet geweest ben met deze wagen. Slijpen, slijpen en slijpen. Stukjes geknipt om in te lassen etc.
Het laswerkmis inmiddels voor me verzorgd en nu moet ik weer slijpen. Pfff wat heb ik een groot gat in de dorpel gezien zeg, maar die is dus weer dicht.
Goed bezig! Ik kom binnenkort weer eens buurten (of je het wilt of niet en misschien wel met de rode rakker ipv van de gasstoker) :mrgreen:
 #23708  door epmans
 
vandaag de wagen naar mijn loods gereden met hulp van Lohran.

Hij staat nu te ver weg om er 'even' wat aan te doen en dan komt het er gewoon niet meer van. Hij rijdt best moet ik zeggen, nou ja voor een 520i dan :mrgreen:

Hij moet maar gauw worden gewassen en dan een tijd binnen staan om op te drogen en laatste werkzaamheden te gaan doen.
Ik heb natuurlijk weer een paar dingetjes gevonden onder het rijden ook en bij aankomst zag ik de radiator leeglopen.

Wat ik me nu kan bedenken:
radiator
wat is er mis met de airco? (in ieder geval vullen)
knipperlichtschakelaar vervangen
ruitenwissers lijken vast te staan
waarom werkt de cruise control niet?
laswerk laten uitvoeren. werk vooraf doe ik wel zelf. onderkantje voorscherm en wat aan de bodem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.