E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #19027  door Cees
 
Lohran schreef:Maar na afkeuren krijg je ook weer wat extra tijd, toch?

als die maar niet op de openbare weg staat of rijd
dus achter een gesloten hek op eigen terrein of binnen uit het zicht
 #19028  door Lohran
 
Cees schreef:
Lohran schreef:Maar na afkeuren krijg je ook weer wat extra tijd, toch?

als die maar niet op de openbare weg staat of rijd
dus achter een gesloten hek op eigen terrein of binnen uit het zicht
Maar je mag 'm toch weer naar huis en weer naar het keuringsstation rijden? Of dat ook niet.
 #19029  door Bo652
 
Jawel!
 #19030  door easy rider
 
Lohran schreef:Maar na afkeuren krijg je ook weer wat extra tijd, toch?
Dat is al lang geleden dat die regel van kracht was.

Al geruime tijd worden auto's niet meer bij afkeur afgemeld bij de RDW. Met andere woorden: een auto wordt niet meer afgekeurd, hij wordt gewoon niet goed gekeurd en dat is heel wat anders want vroeger had je dan 2 weken de tijd na afkeuren om de auto te repareren en kon je geen bekeuring krijgen vanwege een afgelopen APK. Nu moet je gewoon op tijd keuren en ben je te laat en niet goedgekeurd en afgemeld dan loop je het risico een bekeuring te krijgen vanuit een automatisch gecontroleerd systeem, snelheidsovertreding (flits), aanhouding enzovoorts.
 #19032  door epmans
 
nou effe een grilletje wisselen... neus flink uit elkaar. gelukkig is het niet veel schroefwerk alles met elkaar maar toch.
IMG_4258.JPG
bij demontage van de schokbreker kwam ik er achter dat de auto al was voorzien van geventileerde schijven (voorzijde) van een 525i of meer. Dat is dan alvast maar weer mooi meegenomen.

Toen ik de schokdemper op de grond had en naast de te plaatsen schokbreker had, zag ik dat er geen ABS sensor uit de auto was mee gekomen. De auto blijkt dus nog niet voorzien van ABS. Nieuwtje voor mij.
IMG_4260.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #19037  door Ruck
 
Lekker bezig eppie, Druk aan het werk geweest!
Nog een flinke "to-do-list"?
 #19040  door Theo
 
Leuk leesvoer zo'n knutselproject, ga zo door Ep.
 #19043  door epmans
 
Nou er zijn 2 doelen na elkaar.

Eerst weer kunnen en mogen rijden. Daarom eerst de apk er op. Want als ik kan rijden kan ik ook storingen vinden en de to-do-list weer langer maken.

Er is een schokdemper voor die echt niets meer doet, dus daar ben ik nu mee bezig.
Ik heb nog een M-suspention set liggen van een 530ia M60. Dat zit er nu niet onder dus ik moet wel links en rechts en ook voor en achter voor een totaal kloppende balans.

De einddemper moet ook nog ff gewisseld, dan gaat ie voor de apk. Ik heb verder geen mogelijke afkeur gevonden.

Ahum... de wagen is niet vrij van roest. De dorpels / kriksteunen zijn ook niet fraai maar er geldt een marge en daar kom ik goed mee weg. Er moet dus uiteindelijk wel gelast worden.

De voorruit moet er uit want er is lekkage van regenwater. Het is zeiknat binnen, daar kom ik niet omheen want dat gaat natuurlijk ook erg roesten.
IMG_4173.JPG
Verder zijn er genoeg 'dingetjes': 1 deurpaneel, pookknop, hemelbekleding en ik vind nog wel een en ander.

edit: 2 bandjes wisselen en beter passende wielen is natuurlijk al genoemd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door epmans op 12 feb 2017, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.