E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #18054  door Coach
 
Yep, I did it again. De Touring die ik medio oktober gezien had op marktplaats, staat nu voor de deur. Zie ook dit topic.
Paar vrienden van mij hebben 'm opgehaald bij de handelaar in Bergen op Zoom. Zeer betrouwbaar adres, uiteraard, want het pand staat nog steeds op dezelfde plaats..
Of hun handel even betrouwbaar is, is twijfelachtig overigens, maar goed.
Het gaat dus om een 525tds Touring Automaat van 1995. Ingevoerd vanuit Duitsland in 2005. In Nederland - volgens de gegevens van de RDW - slechts één eigenaar gehad. En waarschijnlijk iemand met een handicap, aangezien er zowel links als rechts een gaspedaal zit....
De km-stand is 231.791 km maar ik weet niet hoe betrouwbaar dat is.
Afbeelding

De auto ziet er in het halfdonker en volgens die vrienden van mij keurig strak uit. Geen deuken, wel wat krasjes en geen roest van betekenis. Het interieur is helemaal netjes, geen instapschade of scheuren in het leer. Paar kunstzinnige foto's van een vriend bij het ophalen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu begint het grote opknappen. In ieder geval werkt de verlichting van de schakelaars voor de automaat en het panoramadak weer inmiddels. Die heb ik op voorraad dus dat was even snel vervangen. Een lampje van de tellerbak werkt niet en van het stuur is het leer er af. Vandaar mijn vraag elders op het forum of een E46 sportstuur met stuurbediening werkend te maken is. Met name de radiobediening dan, want cruisecontrol zit er niet op.
Verder zoek ik nu iemand die echt ALLES weet van de 525tds om preventief een aantal zaken te laten vervangen: waterpomp, visco koppeling en thermostaat, om te beginnen en om een oliewissel van de bak en van de motor te doen. Dus als je iemand weet die ALLES van de 525tds weet of er misschien in rijdt en dit soort werk kan doen, dan hoor ik het graag.
Ga nu vast wat kleine dingetjes doen, zoals de code voor de radio zoeken en de auto in de wasbox even goed bekijken.
 #18055  door Coach
 
The Green Hornet ga ik voorlopig maar schorsen. Verkopen wil 'm eigenlijk niet, maar zolang ik opdrachten ver van huis heb, zal hij toch geschorst blijven. Kan ik ondertussen rustig nadenken wat ik er mee ga doen. Om 'm nu jarenlang binnen te laten staan is ook zonde, maar goed.
 #18056  door easy rider
 
Coach schreef:...Dus als je iemand weet die ALLES van de 525tds weet of er misschien in rijdt en dit soort werk kan doen, dan hoor ik het graag...
Zit je me nu een beetje in de maling te nemen of hoe zit dat? Ik ga je van de week wel even bellen.

Die kilometerstand kan origineel zijn mits de zegel achterin de cockpit niet verbroken is. Voor de rest, een zeer gaaf exemplaar. Wat betreft het E46 sportstuur daar kan ik je niet mee helpen.
 #18057  door Coach
 
Haha, zou ik jou in de maling nemen? Maar ik hoopte wel op een reactie van je. De auto moet echt langer mee dan mijn vorige 525tds die door een oververhitte motor in elkaar gedraaid is. Voor dat stuur vind ik wel een nerd die dat kan.
Afbeelding
 #18059  door Coach
 
Nou, de eerste kwaaltjes zijn al in beeld. De accu heeft z'n beste tijd wel gehad of de dynamo laadt niet meer op. In ieder geval krijgt hij de startmotor niet meer rond. Ligt nu onder de oplader; morgen even verder kijken. De kleine OBC heeft pixel uitval, dus de tijd is niet meer af te lezen. De voorste speakers doen het niet. De achterste ruitenwisser is afgebroken.
Onder de motorkap hingen twee kapotte slangetjes. Geen idee waar ze voor zijn, maar de uiteinden waren verdroogd, dus stukje er af en weer op een aansluiting gedaan waar ze vandaan komen. Zal de prestaties vast wel ten goede komen. Airco moet ik nog even uitproberen of die het doet; waarschijnlijk is ie leeg.
Ik hoop dat ik snel bij Erik terecht kan om 'm technisch na te laten kijken en het koelsysteem te laten vervangen.
Afbeelding

Dit zit links achter in
Afbeelding

Vermoedelijk de telefoonmodule. Zou ook wel leuk zijn om dat werkend te krijgen. Als het goed is werkt het nog met een prepaid kaartje van KNP of Vodafone.
 #18061  door Theo
 
Mocht je interesse hebben in een E46 sportstuur zonder knoppies en voor een zacht prijsje, dan heb ik deze eventueel voor je liggen.

De toplaag van het leer is dof geworden, maar hij ligt nog altijd zeer prettig in de hand.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #18063  door Coach
 
epmans schreef:Stiekemerd!

Veel plezier ermee en er van!
Haha, ja ik heb er echt rustig over nagedacht, maar toen de factuur van de benzine a € 235,= weer binnen kwam, ben ik overstag gegaan.
En je weet het he; van elke nieuwe Bimmer geniet ik, in wat voor conditie hij ook is.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 28