E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #12268  door Machiel
 
Op het dashboardkastje na zit alles er nu weer in. Ik wacht nog op een nieuw microfilter, vandaar. En helaas matcht een nieuw paneel niet met mijn (in theorie) verstelbare stuur. Bovendien ontbrak er een beugel of zo die de twee panelen onder bij het stuur met elkaar verbindt. Ik weet nog niet of ik andere panelen ga zoeken die wel compatibel zijn met een verstelbaar stuur. Misschien krijg ik daarmee mijn pistolenvakje ook weer terug. Heeft iemand de juiste panelen toevallig liggen? Creme wit zijn ze, passend bij silbergrau hell.

Ik heb helaas ook nog geen foto's. Wederom te donker toen ik klaar was. Maar de opluchting was wel erg groot toen ik de accu weer aansloot en alles perfect bleek te werken.
 #12269  door ivo
 
Vooral dat alles het doet geeft altijd voldoening!

HElaas kan ik je niet helpen met interieurdelen in die kleur.
 #19203  door Machiel
 
Tijdje niet bijgehouden zie ik nu. Dus hierbij maar even een inhaalactie.

Na de grote interieurswap van eind 2015 stond 2016 voor een groot deel in het teken van het irritante rammeltje, mijn VANOS-revisie en mijn Colourlock beurt:

Rammeltje: viewtopic.php?f=18&t=1274&p=11590#p11590
VANOS: viewtopic.php?f=18&t=1464&p=13543#p13543
Colourlock: viewtopic.php?f=23&t=1741&p=16782#p16782" onclick="window.open(this.href);return false;

Vandaag bezig geweest met het vervangen van een gasveer van de kofferbak en de pakking van de kofferbak (dat rubberen ding dat de hele kofferbak omsluit). Bij die laatste vroeg ik me nog af of ik de stalen rail waar je hem opduwt niet even preventief met vaseline of zo had moeten insmeren. Kan altijd nog, natuurlijk. En ik heb de stootlijsten van mijn voorbumber vervangen. Eentje had een schaafwond en de ander was duidelijk niet origineel. Helaas was het net al te donker voor foto's.

Binnenkort ga ik alle vier de koplampen ook nog vervangen door nieuwe; dan is de facelift wat mij betreft compleet.
 #19204  door easy rider
 
Machiel schreef:... ik heb de stootlijsten van mijn voorbumber vervangen. Eentje had een schaafwond en de ander was duidelijk niet origineel...
Volgens mij zijn die nooit aftermarket geleverd. Je hebt daarin drie typen gehad. De luxe, van zacht kunststof met een structuur er op, De gladde van een harder kunststof en een zelfde gladde type maar dan met gat voor dagrijverlichting (Amerikaans type).
 #19205  door ivo
 
Via sites als Van Wezel e.d. kan je voor tientje ofzo die dingen kopen.
Zijn iets slapper/minder stevig maar voor de hoeveelheid steenslag die op 't front komt juist beter. En is die kapot dan koop je lekker weer een nieuwe :D

Mooi die kleine upgrades, daar word je altijd blij van!
 #19206  door epmans
 
easy rider schreef:
Machiel schreef:... ik heb de stootlijsten van mijn voorbumber vervangen. Eentje had een schaafwond en de ander was duidelijk niet origineel...
Volgens mij zijn die nooit aftermarket geleverd. Je hebt daarin drie typen gehad. De luxe, van zacht kunststof met een structuur er op, De gladde van een harder kunststof en een zelfde gladde type maar dan met gat voor dagrijverlichting (Amerikaans type).
Maar dan heb je ook nog de achterstrips voor auto met PDC. Of die ook bestaan icm SML weet ik niet.
 #19209  door Machiel
 
easy rider schreef: Volgens mij zijn die nooit aftermarket geleverd. Je hebt daarin drie typen gehad. De luxe, van zacht kunststof met een structuur er op, De gladde van een harder kunststof en een zelfde gladde type maar dan met gat voor dagrijverlichting (Amerikaans type).
Het was zo'n glad typetje. Terwijl rechts er eentje met structuur was. Nu allebei met structuur en weer helemaal fris. Ik vond trouwens dat je nog best wat geweld moest gebruiken om die stootlijsten als het ware in de bumper te schuiven. Maar het is gelukt dus uiteindelijk.
 #19675  door Machiel
 
Korte update weer: afgelopen weken een nieuwe brandstofpomp erin gezet en mijn hemel opnieuw laten bekleden. Foto's staan hier: viewtopic.php?f=23&t=1900&start=20#p19608

En vandaag de zomerbanden eronder gezet. Met mijn nieuwe velgen. 8-)
IMG_1526.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #19677  door Ruck
 
Ziet er weer strak uit! 8-) Prachtige wielen die styling 8, zeker voor de e34
 #19838  door Machiel
 
Zaterdagochtend mijn wagen ingeleverd bij Sjaak van Aalst voor wat laswerk en een anti-roest behandeling met Dinitrol. Een kriksteun is sowieso krokant en ook ergens op de dorpel zit nog een zichtbare roestplek. Hij wordt eerst helemaal schoongespoten van onderen en daarna gaan ze met een mini-camera ook in de kokerbalken en zo kijken hoe de stand van zaken is. Ben benieuwd!

Precieze kosten nog onbekend, omdat eerst het laswerk geïnventariseerd moet worden. Ik verwacht echter dat het in totaal rond de 1500 euro zal uitkomen. Dat is inderdaad een hoop geld, maar ik wil nog heel lang plezier hebben van deze wagen. Tegelijkertijd: 1500 euro is ook gelijk aan drie maanden afschrijving op een nieuwe Audi A4...

http://www.sjaakvanaalst.nl/index.php/behandeling
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10