E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #11391  door Machiel
 
Meteen maar vanaf het begin mijn logboek bijhouden, heb ik me voorgenomen. Afgelopen week de ruitenwissers vervangen. Dat was heel hard nodig. En vandaag bij de dealer hier in de buurt van die strips besteld die over de onderkant van de portieren geschoven zijn. Die waren ook allemaal afgebroken of in hele slechte staat. Morgen zouden ze al binnen zijn. Moet ik nog ergens op letten bij het (de)monteren van die dingen?
Laatst gewijzigd door Machiel op 17 feb 2017, 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
 #11397  door Alex Kroeze
 
Machiel.

Niet te hard recht op op de onderkant slaan om ze er op te krijgen anders kan je zo weer bestellen.Wat kost een setje voor de hele auto?Ik moet ook nieuwe.

Alex
 #11400  door easy rider
 
En de zaak voor/tijdens/na montage flink inspuiten met tectyl om roesten van de onderkant van de deur tegen te gaan.
 #11405  door epmans
 
eventueel begin je alvast flink wd40 te spuiten, er tegen/ op/ in te laten zakken voordat je ze gaat verwijderen.
 #11409  door Machiel
 
Bedankt voor de tips! Ik was 55 euro kwijt voor het setje rondom.
 #11456  door Machiel
 
Aan de strips ben ik niet meer toegekomen, maar vandaag wel mijn olie ververst. Kwam 5 liter uit, maar er ging 6 liter in. Toegegeven: beetje geknoeid hier en daar. En in het oude filter blijft natuurlijk ook wat achter. Maar ik vond het toch een groot verschil. Of is dit vrij normaal? Helaas van te voren vergeten te peilen, dus ik weet ook niet hoe laag het peil stond.

Ook nog geprobeerd de olie service indicatie te resetten. Zag deze truuk: http://netisak.lpru.ac.th/bmw_e34_diy/r ... ce_en.html
Zie echter geen verschil op mijn display.
 #11458  door easy rider
 
Het verschil tussen min en max op de peilstok is precies 1 liter. wellicht dat hij op minimum stond voor verversen?

Die truuk met de draad werkt soms niet. Er zijn hier wel lui die zo een apparaatje hebben en of een laptop met software waarmee de zaak gereset kan worden. Je kan ook naar de eerst volgende meeting komen en daar de interval laten resetten.
 #11459  door ivo
 
Die speciale uitleestool in de vorm van een koperen draadje heb ik altijd bij me, werkt altijd :D
Misschien niet lang genoeg die draad erin gehad, of misschien maakt die slecht contact.
 #12018  door Machiel
 
Tijd om mijn logboek weer eens bij te werken. Ik heb er nieuwe winterbanden onder laten leggen en dat is een groot feest! Blijkbaar waren mijn zomerbanden niet zo mooi gebalanceerd. Nu rijdt hij echt fantastisch stil, heerlijk!

Verder heeft de automaat een grote servicebeurt gehad bij ZF in Delfgauw. Daar heb ik een aparte topic van gemaakt; zie: viewtopic.php?f=19&t=1285&hilit=Delfgauw

Maar mijn grootste klus tot nu toe was het vervangen van het stangenstelsel van de ruitenwisser. Heeft me heel veel uren gekost, maar ook dat maakt enorm verschil.

En afgelopen vrijdag heb ik een ander interieur gekocht. Gisteren begonnen met inbouwen, maar daar ga ik nog wel even zoet mee zijn. Mijn nieuwe stoelen zijn elektrisch, dus dat wordt retrofitten. Maar de grootste klus wordt natuurlijk het overzetten van het dashboard. Als het allemaal netjes lukt zal het er wel fantastisch uitzien. Het interieur kom toevallig uit een wagen die ook oriëntblau metallic was. Dat zal er uiteindelijk dan zo uitzien:
image.jpeg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #12021  door Icebrain
 
Je wilt dus het bovenste gedeelte van het interieur overzetten begrijp ik ,dat is idd wel wat werk ja voor de rest is het interieur overzetten niet zo moeilijk .
Wat je ook kunt doen is het bovenste gedeelte van je oude interieur laten zitten en alleen de bovenste gedeeltes van de deurpanelen overzetten
lig succes met inbouwen
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10