E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #24302  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Zo'n aandrijfashoes vervangen is wel een dingetje, je moet voor het mooie de hele homokineet eraf halen en dat is ingewikkelde en vooral hele smerige materie.

Sommige garage's hebben een apparaat waarmee ze hoezen kunnen uitrekken en er overheen monteren zonder de homokineet eraf te halen, dan ben je zo klaar.

Ik zou gewoon een gebruikte as monteren, Epmans zal ze ook wel op voorraad hebben.
Apparaat? Dat is gewoon een kegel die je in smeert met olie haha
 #24344  door Machiel
 
Ik heb er toch maar voor gekozen dat stofhoesje te laten vervangen, vandaag tijdens de APK. Op gepaste afstand meegekeken, maar toch blij dat ik het heb uitbesteed. Vooral dat nieuwe rubber over dat eerste randje van de as krijgen was geen pretje. Dat hebben ze uiteindelijk pas met twee man voor elkaar gekregen.

APK zelf is nog niet binnen trouwens. Afstelling linkerkoplamp was niet goed; hij stond op zijn "Engels" en scheen dus te veel naar buiten. Ik heb de koplampen een tijdje terug zelf vervangen, maar ik had er geen benul van dat je daar ook op moest letten. Waarschijnlijk wel op te lossen door de lens wat te draaien, maar daar zijn we niet meer aan toegekomen vandaag.
Laatst gewijzigd door Machiel op 01 jun 2018, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
 #24397  door Machiel
 
In navolging van Coach (dacht ik) een tijdje terug heb ik nu ook mijn grill en koplampkunstofdingen opnieuw gespoten. Kleine, maar leuke upgrade.
rps20180531_181940_171.jpg
rps20180531_181817_651.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26843  door Machiel
 
Mijlpaaltje bereikt gisteren. 8-)
20200207_132745.jpg
Maar uitgerekend op deze feestdag een lekke band achter. Kans is groot dat mijn band vervangen moet worden, omdat ik te lang heb rondgereden met een vrijwel platte band. :( Had echt niets in de gaten.

Komend klusje is het vervangen van de VANOS olieleiding. Die lekt een beetje bij de onderste aansluiting. Verder nog steeds heel blij met mijn nieuwe draagarmrubbers voor.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26844  door Theo
 
Leuk leesvoer en een hele fraaie E34, stiekem ben ik een beetje jaloers...

Mijn 90-er 535i met handbak is ooit geboren als 525i automaat en als ik in een sentimentele bui ben dan vond ik hem toen eigenlijk op z'n leukst. Een M50B25 is een heerlijke stille motor en een automaat erachter zorgt ervoor dat hij je overal als vanzelf naartoe brengt, echt een heerlijk combi. Ik dacht mijn auto ooit te upgraden door eerst de automaat overboord te gooien en later de M50 te vervangen door een brute M30. Allemaal leuk voor even, maar onder de streep resteert nu het gevoel dat ik mijn auto te ver versleuteld heb.

Een goeie 525i automaat is gewoon 'the shit' in E34 land, met zo'n kar kun je stokoud worden.
 #26847  door Machiel
 
Verbruik valt inderdaad reuze mee, Danny! :lol: Had jij nou een tijdje terug zelfs je "tweede tank" leeggereden?

@Theo: dank je! Ik hoop er inderdaad stokoud mee te kunnen worden. Ik kan me zo gauw geen andere (betaalbare) daily voorstellen waar ik minstens even blij van zou worden.
 #26848  door Ruck
 
Netjes! Dat is een mooie prestatie 8-)
Ik kan me ook weinig andere prettige daily voorstellen
 #27121  door Machiel
 
Afgelopen week de Bimmer opnieuw laten taxeren. Dat moet elke drie jaar voor de verzekering. De vervangingswaarde staat nu op 7000 euro. Drie jaar geleden was dat nog 8000 euro.

De VANOS-leiding was inderdaad de boosdoener. Sinds ik deze heb vervangen heb ik geen olielekkage meer. Deze leiding is op zich voorgevormd, maar ik vond het opvallend dat er nog best wat spanning op het slangetje en de koppelingen staat als die eenmaal gemonteerd is. Alsof die net niet helemaal goed is voorgevormd. Maar goed, als ik daarmee de volgende 300.000 km haal ga ik niet zeuren.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10