E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #11270  door Dimitri
 
Alex Kroeze schreef:Als je zoon de interesse er voor heeft dan is het leuk.Soms hebben ze dan heel andere prioriteiten waar ze jouw pertinent niet bij nodig hebben :mrgreen:

Alex
Bij mij is het andersom.. Mijn vader is nu juist enthousiast om samen met mij aan de BMW te sleutelen.. En dat terwijl hij een Volvogek is. :lol:

Moet zeggen dat ik er echt enorm van kan genieten om samen met mijn vader te sleutelen. Quality time!
 #11581  door epmans
 
ivm veel ruimte in de draagarmen dan maar met zn 2-en sturen :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #11583  door Dimitri
 
Jeetje.. Je kunt duidelijk zien wie de vader is. :D
 #11634  door epmans
 
Inmiddels vier maanden verder, tijd voor een technische update.

Aanwezige storingen bij aanvang:
Achterklep: openen klep en ruit geen functie op schakelaar
automatische versnelling: gaat vaak in storing
meldingen op BCIV: (automaatstoring) kuhlwasser, waschwasser en bij brandende verlichting: kennzeichen, remlicht,
ontbreken stadslicht passagierszijde
diverse schakelaars hebben geen verlichting meer
knipperende/ falende dashboardverlichting
ontbreken van auc stuurapparaat

Het meest vervelende is natuurlijk de automaat die vaak in storing gaat.
Inmiddels een en ander van besproken in dit topic en afgevraagd en gediscussieerd waardoor het veroorzaakt zou kunnen zijn.

Wat inmiddels gedaan:
schakelaars vervangen waarvan de verlichting niet meer werkte.

Maar ook de dimmerschakelaar vervangen. Weliswaar was deze te zien in het donker, maar de knipperende dashverlichting werd veroorzaakt door deze. Op zich vond ik het niet zo'n probleem dat het was knipperende of zelfs even helemaal uitging, maar ik merkte dat ik er toch wel van schrok als ik in donker reed en het dash werd donker. Dan was eerder reactie dat mn verlichting uit ging... paniek... maar dan ff rommelen aan de schakelaar en het was over. De verlichting van de auto merkte hier niets van.

1 Stadlichtje was stuk. Een V8 is heerlijk om aan te sleutelen, ook een lampje vervangen is zeer eenvoudig... je kunt er alleen zo slecht bij... Luchtfilter open, en dan nog stuurapparaat van LPG verwijderen en dan kon ik eindelijk kijken naar de achterkant van de koplamp. En omdat ik daar bezig was, kon ik de stekker van het AUC apparaatje pakken en uit mn voorraad een AUC apparaatje pakken aan de koelmantel hangen en aansluiten. En omdat de boel open was heb ik de automatische koplampverstelling onderzocht. Die werkte perfect.

De automatische koplampverstelling aan bestuurderszijde mist. Dat had natuurlijk een oorzaak. Tsja, was moet je dan he, vervangen of zo laten zitten? Ik liet het zo. Rijden met dat brik. Niet altijd even lekker omdat die bak in storing ging. Het maakte trouwens ook niet uit in welke modus ik de bak zette. Soms trad de storing op terwijl ik stil stond, in achteruit, direct bij wegrijden, maar ook wel als ik op de snelweg reed. Resetten lukte wel eens. Dan moest ik stoppen en even wat rommelen met elektra en soms lukte het dan om weer versnellingen te krijgen. Ik ben heel wat keren uitgestapt om even het kofferdeksel te openen, terug kontakt aan en als ie dan in cockpit versnellingsindicator gaf, kon ik weer met versnellingen rijden. Soms een meter, soms een paar honderd meter, soms wel 15 km.

Toen had ik het idee dat het wellicht kwam omdat de kofferdeksel ook storingen had. Ik dacht aan de kabelboom, maar als snel was ik er achter dat ik voor een bakreset niet hoefde uit te stappen. Even kontakt uit, deurtje open, licht aan, licht uit, rommelen rommelen, kontakt aan en het was weer voor mekaar.

Die BCIV meldingen wil je liever niet hebben, dus daar maar even op geconcentreerd. Ik bedacht me dat ik slechts 1 motortje voor automatische koplampverstelling heb. Die maar even onklaar gemaakt door de stekker los te trekken. Owww, heerlijk... ik schijn geen tekort waschwasser meer te hebben, remlichten en kentekenverlichting is goed en sindsdien schakelt de bak 100%.... Alleen koelwater geeft ie soms nog aan. Maar ik heb gezien dat er erg veel tape op de stekker gewikkeld zit, daar vermoed ik een hiaat.

Motor en bak doen het onwijs goed. STationair draait heel mooi, schakelt boterzacht. Is best lekker vlot helemaal dik voor mekaar. Ja hij zuipt wel, LPG dus..., maar moet ook regelmatig beetje benzine tanken ivm starten en eerste kms.

Inmiddels verkocht:
passagiersstoel (sport elektrisch)
BCIV
MTech2 stuur

Gereserveerd:
lederen handgrepen en middenconsole
SWRA met de vloeistoftanks en intensiv etc
KAchelhuis met AUC

Verder kan ik alleen maar bevestigen dat ik geen automaat-persoon ben. Laat mij het maar zelf doen. Ook de werkende automaat kan mij niet bekoren.
 #11636  door Bart Jansema
 
Bqkprobleem kwam dus omdat er een stelmotor van de verlichting miste? Daar moet je ook maar net opkomen
 #11637  door epmans
 
Ja of toch omdat ik nog een werkende had, die ook nog stoorde. Maar wat heeft t elektr circuit daarvan te maken met de automaat?

Owja verzuimd te melden dat ik eerder al de hhofdzekering had vervangen en een oliewissel (bakolie) heb laten doen. Die gaven dus geen resultaat.
 #11638  door Bo652
 
Ik vermoed dan toch dat er kortsluiting in dat stelmotortje of ergens anders in heeft gezeten.
Het is namelijk zo dat als je boordspanning onder een bepaalde waarde zakt, de automaat in noodloop schiet.
Gebeurd ook als de accu slecht wordt, of als de auto een tijd heeft stil gestaan en de accu wat ontladen is.

Mijn gok is in dit geval sluiting in de achterklep in combinatie met geen 100% frisse accu meer.
In ieder geval fijn dat het is opgelost :D
 #11639  door epmans
 
Die accu is nog door de vorige eigenaar vervangen, inmiddels nog maar een jaar oud. :D

dat de sloten vd klep niet werken heeft vermoedelijk een andere oorzaak dan de kabelboom. Ik denk aan het relais rechts in de kofferbak. Maar ja, die heb ik pas aan Speedy verkocht en dus niet in voorraad. Wat een ei...
 #11641  door Bart Jansema
 
Bo652 schreef:Ik vermoed dan toch dat er kortsluiting in dat stelmotortje of ergens anders in heeft gezeten.
Het is namelijk zo dat als je boordspanning onder een bepaalde waarde zakt, de automaat in noodloop schiet.
Gebeurd ook als de accu slecht wordt, of als de auto een tijd heeft stil gestaan en de accu wat ontladen is.

Mijn gok is in dit geval sluiting in de achterklep in combinatie met geen 100% frisse accu meer.
In ieder geval fijn dat het is opgelost :D
Hier kun je wel eens gelijk in hebben, ik had toen ik de e39 ook net had ook af en toe de melding transfailsafe prog maar bak ging niet in noodloop functioneerde nog goed alleen die melding kreeg ik. Na wat dingetjes gecontroleerd te hebben was het bij mij de egel die stuk was dit is de kachelweerstand en stond mijn kachelventilator mooi af en toe te blazen als de auto uit stond, lage accu spanning kreeg hem wel aan loop maar zodra die liep was er niet niet genoeg stroom voor de automaat. En ging die in storing
 #11644  door Bo652
 
epmans schreef:Die accu is nog door de vorige eigenaar vervangen, inmiddels nog maar een jaar oud. :D
Dan is het misschien wel een frisse accu, maar ook die is niet bestand tegen een flinke kortsluiting en vooral als hij niet zo een hoge ampere uur heeft of ccd waarde.
Bart Jansema schreef:
Bo652 schreef:Ik vermoed dan toch dat er kortsluiting in dat stelmotortje of ergens anders in heeft gezeten.
Het is namelijk zo dat als je boordspanning onder een bepaalde waarde zakt, de automaat in noodloop schiet.
Gebeurd ook als de accu slecht wordt, of als de auto een tijd heeft stil gestaan en de accu wat ontladen is.

Mijn gok is in dit geval sluiting in de achterklep in combinatie met geen 100% frisse accu meer.
In ieder geval fijn dat het is opgelost :D
Hier kun je wel eens gelijk in hebben, ik had toen ik de e39 ook net had ook af en toe de melding transfailsafe prog maar bak ging niet in noodloop functioneerde nog goed alleen die melding kreeg ik. Na wat dingetjes gecontroleerd te hebben was het bij mij de egel die stuk was dit is de kachelweerstand en stond mijn kachelventilator mooi af en toe te blazen als de auto uit stond, lage accu spanning kreeg hem wel aan loop maar zodra die liep was er niet niet genoeg stroom voor de automaat. En ging die in storing
Dat is precies wat ik bedoel, alleen in het geval van sluiting, blijft de accuspanning wat langer onder een bepaalde waarde, en dan blijft hij ook op noodloop!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10