E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #11647  door easy rider
 
Vergeet ook niet dat je boordspanning mede bepaald wordt door de spanningsregelaar in de dynamo. Je moet 13,8 of 14,4 volt meten als de motor draait.
 #11707  door epmans
 
vanmorgen heb ik de auto laten keuren. lijst met circa 8 punten.
omdat de kofferbak met neergeklapte achterbank helemaal vol lag met onderdelen konden de gordels niet getest worden evenmin controle of accu wel vast zit.
Over die achterbank heb ik dan even een vraag. Want nu is de auto leeg en plaats ik weer van alles terug maar er zit helemaal geen middengordel in. Wordt dit gezien als zitplaats en moet er dus wel een gordel beschikbaar zijn, of is het geen zitplaats omdat er geen gordel zit?

verder kan ik diverse dingen wel corrigeren waardoor de kans op een verse keuring groot is.
 #11708  door Bo652
 
2 gordels achter is gewoon toegestaan, je mag dan wel hooguit 3 passagiers mee nemen.
Of je auto moet van voor 1990 zijn, dan hoef je geen gordel om als die er niet is!
 #11709  door epmans
 
Bo652 schreef:2 gordels achter is gewoon toegestaan, je mag dan wel hooguit 3 passagiers mee nemen.
Of je auto moet van voor 1990 zijn, dan hoef je geen gordel om als die er niet is!
en met hooguit 3 passagiers bedoel je dus 1 voorin en 2 achterin? Het lijkt mij opvallend als toegestaan wordt dat een derde persoon op de achterbank geen gordel om hoeft.

Inmiddels heb ik weer een complete achterbankleuning er in. De grote van leer en de kleine van stof. Van de kleine van leer is het slotmechanisme kapot en een losse rugleuning is niet toegestaan, dat weet ik dan weer wel. Wel laat ik de kopsteun op het midden weg. De auto was ook maar voorzien van 1 kopsteun toen ik m kocht. :-(
Zo ontbreekt er wel meer, oa deze optie kon ik niet onder de auto ontdekken: 227 SP/SUSPENSION W SELF-LEVELING SUSPENSION
 #11716  door Bo652
 
Ja inderdaad, 2 achterin 1 voorin, of je auto moet van voor 1990 zijn.
 #11723  door Alex Kroeze
 
Erik.

Ik lig wel weer dubbel van het lachen.Ik zie het al voor me.Stampvol met E34 onderdelen naar de keuring."Is er wat kapot dan vervangen we dat ter plekke even APK keuring meneer" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Alex

Die overigens wel een heupgordel heeft in het midden en twee normale links en rechts.Is ook een neerklapbare achterbank zoals je weet alleen een sedan model maar dat moet volgens mij niet uitmaken.
 #11725  door epmans
 
ja ik rekende al op een afkeur dus heb het allemaal er lekker in laten liggen. Maar inmiddels dus een keurig interieur gecreeerd :D
Er zit zo'n kap over mn accu (auto heeft DWA3), die lag achter een stoel, een paar sturen, een achterbank van een sedan, een losse velg met band, gereedschappen, water (om onderweg handen te wassen) en zo nog wat dingen als stuurhendels, cruise control dingen, kapjes, middenconsoles, middendemper... etc etc.
overigens wel het bagagenet omhoog en dan achter de voorstoel vastgemaakt. een soort van BMW vrachtwagen :mrgreen:
en nu ligt er dus wel een doosje in met onderdelen om te wisselen aan deze wagen.
 #11856  door epmans
 
De auto was keurig opgeruimd met als resultaat:
apk rapport.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #11858  door easy rider
 
Netjes hoor.

Maar eh... je hebt je auto laten keuren op 11-12-2015 en de APK is geldig tot en met 06-01-2017, dat is meer dan een jaar?
 #11861  door epmans
 
Ja. Is daar iets vreemds aan?

Ik ga altijd tijdig naar de keuring. De keuring was geldig tot 6jan16 en daar is nu een jaar bij. Je kunt max 14 mnd apk krijgen.
Mn groene touring heeft tm 5jan16 keuring. Die moest eigenlijk eerst...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10