E34Forum.nl

 #25116  door MCMOUS
 
op programma staan het vervangen van de silent blocks van de achteras en de voorste motorsteunrubbers (525TDS Touring '95),

iemand tips/ervaring mee?

silent blocks - vind wat filmpjes waarbij ze met een heteluchtpistool de oude eruit braaien of met een lang draadeind erdoor met een hoop gewichten eronder...…!?

motorsteunrubber - takelbalk over de motor en kvs-reservoir en uitlaat lossen voldoende?
 #25117  door Theo
 
Silent-block's is een grafklus die je beter kan uitbesteden.

Motorsteunrubbers vervang je het makkelijkst als je de motor ondersteunt met een krik en de motorsteun ook van het onderblok te schroeven, dan hoef je je motor niet of nauwelijks te liften.
 #25118  door danny-ex-touringE34
 
"" een heteluchtpistool de oude eruit braaien "" .

Lijkt mij onmogelijk dat dat gaat werken. Ooit aan de auto bij een E30 gedaan, maar dan wel met een lasbrander de rubberbussen losgebrand en eruit getrokken. Bij mijn E28 had ik een extra achterframe dat ik kon bewerken; was zoveel makkelijker zo onder de pers enzo.

Zoals Theo zei: is een grafklus, maar het kan . Meende dat iemand al eens zelf een trektool heeft gemaakt: een passende dikke ring, een passend dik genoeg draadeind en een opzetbus/buis en zo de rubberbus eruit heeft getrokken. Weet niet meer hoe hij de nieuwe rubbers erin heeft weten te persen.
Bij de E30 toendertijd is dat gelukt door de bussen op de hoge steunbok te zetten en met een hele zware sjorband om het frame en en een dwarsstang van de steunbok die aan te sjorren. Hebben dat met 2 man gedaan; voor alle zekerheid stond ik aan de andere kant op de bok als tegengewicht tegen kantelen. Succes. Groeten, Danny
 #25120  door epmans
 
achteras aanschaffen, die mooi in de verf zetten, nieuwe rubbers er in doen, draagarmen en alles overzetten en dan gewoon wisselen :lol:

ik heb er nog wel een liggen hoor :mrgreen:
 #25127  door Marthijn
 
Heb voor mijn E23 een compleet nieuwe achterbrug gekocht.
Was bijna goedkoper dan losse demper blokken en het werk wat je er van hebt.
De draagarmen heb ik laten uitpersen en nieuwe erin laten zetten.
Ze moesten er wel flink druk opzetten om ze eruit te krijgen.
Succes.
 #25135  door Bart Jansema
 
130 euro inclusief rubbers heb ik toen bij Offenga betaald!
 #25218  door MCMOUS
 
motorsteunrubbers zitten! moest blok wel wat takelen en de linke steun heeft wel wat lastig bereikbare bouten… het oude rubber linksvoor bleek compleet doorgescheurd...

pas 80 km gereden over voornamelijk snelweg, ... tot zover geen plotseling geschud, wel een liter olie in overstort (hopende dat dit toch minder en minder gaat worden...)

let er nu op natuurlijk maar voel toch nog wel wat trillingen nu en dan (ook bij koude start al was dat misschien al wel)

Easy, hoeveel TSL gooi jij erbij na een oliewissel? Is dat zo'n halve liter fles?

Silent blocks beste inderdaad dan maar losse achterbrug aanschaffen..... bedankt!
 #25220  door epmans
 
MCMOUS schreef:motorsteunrubbers zitten! moest blok wel wat takelen en de linke steun heeft wel wat lastig bereikbare bouten… het oude rubber linksvoor bleek compleet doorgescheurd...

pas 80 km gereden over voornamelijk snelweg, ... tot zover geen plotseling geschud, wel een liter olie in overstort (hopende dat dit toch minder en minder gaat worden...)

let er nu op natuurlijk maar voel toch nog wel wat trillingen nu en dan (ook bij koude start al was dat misschien al wel)

Easy, hoeveel TSL gooi jij erbij na een oliewissel? Is dat zo'n halve liter fles?

Silent blocks beste inderdaad dan maar losse achterbrug aanschaffen..... bedankt!
ik kan er een bij de Bose apart leggen als je wilt.
 #25235  door easy rider
 
MCMOUS schreef:...Easy, hoeveel TSL gooi jij erbij na een oliewissel? Is dat zo'n halve liter fles?...
Nee hoor, zo een flesje van 250 cc is voldoende.