E34Forum.nl

 #24181  door Lohran
 
MV525i schreef:
Lohran schreef:
Voor voertuigen met M SPORT-ONDERSTEL VERLAAGD.OPHANG.

Wat suggereert dat 'ie wel lager ligt?
Ja logisch. M onderstel wel. Maar een Touring is bij mijn weten af fabriek nooit geleverd met een M onderstel.
Ja sorry, ik bedoelde dat dat de enige is die er staan naast de standaard versie. Er zou dan nog een 3e versie moeten zijn?
 #24183  door JerunK
 
MV525i schreef:Wél leverbaar was SA 227 (Sportliche Fahrwerksabstimmung). Met deze optie is je Touring ook spijkerhard geveerd en kan je erg rap de hoek om. Deze SA227 houdt in dat ie harder geveerd en gedempt wordt, is echter géén verlaging (zelfde hoogte als normaal). Als je last krijgt van je rug na het iets te enthousiast nemen van een verkeersdrempel dan is de kans groot dat je deze optie ook hebt.
Ik heb op mijn E28 een tijdje met SA aan de voorzijde rondgereden (inderdaad standaard hoogte). Niet comfortabel, behalve als je meer gas gaf. Je had dan de rare situatie dat sommige drempels met 30 km/u erg vervelend deden, maar bij 50 km/u was er niets aan de hand. :roll:
 #24186  door MV525i
 
Ja sorry, ik bedoelde dat dat de enige is die er staan naast de standaard versie. Er zou dan nog een 3e versie moeten zijn?
Ik denk dat er meer varianten zijn. Behalve voor de 518 Touring was op alle versies (ook diesels) SA227 leverbaar. Een 6 in lijn heeft minder gewicht op de vooras dan een V8. BMW kennende hebben ze daar rekening mee gehouden. Achter zou zomaar hetzelfde kunnen zijn, hoewel er ook verschil kan zijn tussen een auto met en een zonder niveauregeling. Ik heb bij de buren (e34.de) wel een veertabel gevonden voor de sedans maar verdere info over de tourings ontbreekt.
 #24187  door Lohran
 
Dan zou je niet zomaar een ander setje SLS dempers kunnen monteren?

Ik moet ook nieuwe dempers namelijk en tzt moet de voorkant ook. Ik vind het ook niet erg om naar comfortabel over te stappen. Maar dan kan ik dus niet zomaar mijn SLS dempers laten reviseren. Misschien dan toch maar bij sport blijven en bijpassende voordempers zoeken.
 #24188  door epmans
 
even terug naar alleen 540i Touring:

ik haal info van bmwfans en vind daar 2 typen dempers.
- gewoon;
- für Fahrzeuge mit Sportfahrw.+Tieferleg.+Niveaureg. Ja S227A

twee typen dus.

van de veer wordt geen info gegeven. maar daarvan moeten ook 2 typen bestaan want de veer bepaalt toch de stugheid en de hoogte vd auto.

deze twee typen zijn terug te vinden op ALLE tourings behalve de M5. te concluderen is dan dat je gebruikt spul van iedere andere touring (niet M) kunt monteren onder de 540i. Wat dan handig is om te weten is waarmee de auto was uitgerust af-fabriek omdat mogelijk niet makkelijk is te vinden wat je in je hand hebt.

bij de buren lees ik overigens wel dat er lieden voor en achterkant verschillend maken voor wat betreft de normale en de sportveer om zo maar even te noemen. en het zou ook zo zijn dat de (dikkere) veerpoten van een 7-serie met nivo ook onder E34 mogelijk is. Daarvan heb ik ook nog een set liggen, maar ik wil dat niet onder mijn e34 omdat als er in de toekomst weer wat vervangen moet worden het voor mij eenvoudiger is om e34 onderdelen te vinden.