E34Forum.nl

 #23640  door Duuzend
 
https://forum.e34.de/thread.php?threadid=90438&" onclick="window.open(this.href);return false;

Handleiding van een duitser die het al heeft gedaan, wel zonder foto's .

Dacht eerlijk gezegd dat dit veel werd gedaan, dus dacht eerst hier eens even te posten, zodat iemand misschien dit al eens had gedaan, het enige probleem is gewoon de pomp door te lussen, de rest is gewoon verwijderen.

Groeten Rob
 #23684  door easy rider
 
@Duuzend,

Als je de (lekke) dempers hebt uitgebouwd dan kan je ze naar mij sturen, ben van plan een gereviseerd set op voorraad te leggen. Kosten komen we wel uit lijkt mij.
 #23687  door epmans
 
Goed plan Easy. Heb zelf een gebruikte set buiten verkoop gehouden en gelukkig maar want mn francaise heeftver een afkeur op (verrot waar de veer op rust).
Nu heb ik er een set bij van een demontageauto en ga voor montage onder de francaise de beste weer opfrissen. Toplagers willen ook zo roesten...
moet alleen nog afwegen of ik standaard of eibach veren terug wil.

Dan houd ik nog steeds een set op voorraad om weer op te knappen, die troep is kostbaar en wordt steeds meer gevraagd. Maar het werkt echt super en is daarom een zeer fijn deel van de Tourings.
 #23987  door epmans
 
best een stoer verhaal van mij eigenlijk nu ik het teruglees....

wat blijkt nu: de set die ik nog had liggen blijkt van E32 te zijn. De veerpoten, spiraalveren en toplagers zijn breder...
de set die ik onder de sloper vandaan gehaald heb is best van goede kwaliteit. heb alvast nieuwe toplagers en stootrubbers gekocht maar nu pas bedenk ik me dat mijn Francaise helemaal geen sportonderstel heeft... dus dan zijn mijn voorveren nog standaard en dan wil ik achter geen Eibachs hebben. Ik wil deze niet verlagen namelijk. Dus nu kan ik er nog niet mee verder.

Dan heb ik nog een losse liggen, maar ja, ik wil beide zijden doen. Grrrr. Heeft iemand losse veren voor mij van de achteras, met nivoregeling maar zonder verlaging?
 #24036  door easy rider
 
Zal es even in mijn magazijn moeten kijken, weet zeker dat ik nog een set normale veren moet hebben. Heb je er haast mee?
 #25851  door epmans
 
Dit blijft een actuele vraag, zie ook een recent topic van dannytouring die ook de achterpoten vervangen moet.

Ikzelf heb de beslissing genomen dat ik de nivoregeling wil behouden.

Danny kwam nog met een heel goede vraag inzake de vloeistof (olie). Er worden verschillende vloeistoffen gebruikt afhankelijk van wel of geen nivoregeling. Zou je nu beslissen om ZONDER nivoregeling verder te gaan zou je ook naar de andere vloeistof moeten overstappen? En hoe dan met het feit dat je stuurhuis altijd de andere olie heeft gehad en je het systeem nooit helemaal schoon (leeg) kan maken?
Heeft iemand verstand van olie om het verschil van deze oliën weer te geven / waarom bij nivo een andere olie wordt gebruikt?
 #25853  door Theo
 
In mijn 525i zat af fabriek pentosin in de stuurbekrachtiging, stond ook keurig op het reservoir. Dat is lastig verkrijgbare olie die ook wordt gebruikt als je niveauregeling hebt.

Ik heb mijn auto een tijdje geleden omgebouwd naar 3.5 en heb toen de proef op de som genomen en heb het systeem zo goed en zo kwaad als dat ging doorgespoeld met ATF en daarna daarmee afgevuld. Werkt gewoon perfect, stuurbekrachtiging werkt probleemloos.

Als je je niveauregeling uitbouwt en een andere stuurpomp met twee uitgangen monteert, dan kun je ook gewoon overgaan op ATF, no problem.
 #25854  door danny-ex-touringE34
 
Duuzend schreef: 17 mar 2018, 19:40 Zal jullie op de hoogte houden als ik het ga doen, op duitse site's kom ik dit onderdeelnummer tegen 34406755697, voor de leidingen aan de pomp te lussen daarna is het gewoon een kwestie van alles uit te bouwen.
Hoi allen.
Dit zou kunnen betekenen dat de vloeistof niet vervangen hoeft te worden door ATF ? Anders wordt het de oplossing van Theo en is het ook geen probleem.
Ben nog wel niet zo ver, maar een aandachtspuntje is of de melding in de cc bij deactivering gaat 'zeuren' en hoe die er uit te krijgen.

Ik heb een revisieadres in Almelo gevonden, dat ik maandag ga bellen, https://reigersuspension.eu/
Kijken wat die me kunnen bieden.
Moet die duitse post nog lezen, trouwens. Groeten, Danny
 #25855  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Heb flinke stappen kunnen zetten, maar helaas geen resultaat. Heb Almelo gebeld en die reviseren alleen hun eigen dempers. De eenvoudigste niveau demper set komt op zo'n €1400.
Ben ook naar Meppen(Duitsland) geweest bij de BMW dealer Helming & Sohn. Dhr Demmelhuber heeft van alles voor mij op- en uitgezocht, in het bestand van dealers gekeken of er nog iets op voorraad lag, internetbedrijven bezocht en op E-bay gekeken.
Op dit moment nergens wat te krijgen, ondanks dat er wel foto's op E-bay staan.
Rainer geeft als tip, als je nog APK hebt, voorlopig niks de doen, zeker nog niet uitbouwen. Hij kreeg de indruk dat de vraag stijgt en dat er straks wel een chinese namaak op de markt komt. Ook E-bay in de gaten houden, misschien dat Sachs ze toch weer gaat leveren.
Ik geef de pootnummers waar je naar moet zoeken voor alle zekerheid door: links= 37121138787, rechts= .. 138 788.
Dat doorlusslangetje van Duuzend was ook niet meer te krijgen. Misschien zelf te(laten) maken?! Groeten, Danny
 #25856  door Lohran
 
dannytouringE34 schreef: 08 jul 2019, 13:25 Hoi allen. Heb flinke stappen kunnen zetten, maar helaas geen resultaat. Heb Almelo gebeld en die reviseren alleen hun eigen dempers. De eenvoudigste niveau demper set komt op zo'n €1400.
Ben ook naar Meppen(Duitsland) geweest bij de BMW dealer Helming & Sohn. Dhr Demmelhuber heeft van alles voor mij op- en uitgezocht, in het bestand van dealers gekeken of er nog iets op voorraad lag, internetbedrijven bezocht en op E-bay gekeken.
Op dit moment nergens wat te krijgen, ondanks dat er wel foto's op E-bay staan.
Rainer geeft als tip, als je nog APK hebt, voorlopig niks de doen, zeker nog niet uitbouwen. Hij kreeg de indruk dat de vraag stijgt en dat er straks wel een chinese namaak op de markt komt. Ook E-bay in de gaten houden, misschien dat Sachs ze toch weer gaat leveren.
Ik geef de pootnummers waar je naar moet zoeken voor alle zekerheid door: links= 37121138787, rechts= .. 138 788.
Dat doorlusslangetje van Duuzend was ook niet meer te krijgen. Misschien zelf te(laten) maken?! Groeten, Danny
Deze reviseren ze voor minder dan 1400 euro van wat ik heb begrepen. Vooral vanuit Amerika wordt er veel naar ze gestuurd (EDC dempers), maar ze doen ook de 'gewone' SLS dempers.

https://nagengast.pl/