E34Forum.nl

 #25857  door epmans
 
en ik heb ook nog even een E34 eigenaar met 'suspension-skills' aangeschreven voor revisiemogelijkheden vd schokdempers.
 #25858  door Theo
 
Dit nou typisch zo'n reden om er een sloper of schadebak bij te kopen.
 #25859  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Laurens, bedankt voor deze link.
De site geeft wel M5 poten, maar die hebben een andere onderaansluiting. Denk niet dat die uitwisselbaar zijn.
Heb ze een mailtje gestuurd, het antwoord maar even afwachten.
@ Eric, Leuk dat je jouw kanalen inschakelt. Natuurlijk benieuwd of daar nieuws uitkomt.
@ Theo, maar die sloper moet dan wel die nivo regeling hebben en hoeveel slopers zouden dat hebben?
Groeten, Danny
 #25860  door epmans
 
Theo schreef: 09 jul 2019, 10:16 Dit nou typisch zo'n reden om er een sloper of schadebak bij te kopen.
Dan moet je nog wel de mazzel hebben dat het allemaal nog goed is! Want inderdaad wil ik ze hierom wel hebben, samen met het regelventiel. Maar de meesten die demonteren laten het er onder / vinden het te lastig om los te halen. Neem van mij aan dat ik er heel vaak om vraag!
 #25868  door Lohran
 
dannytouringE34 schreef: 09 jul 2019, 17:10 Hoi Laurens, bedankt voor deze link.
De site geeft wel M5 poten, maar die hebben een andere onderaansluiting. Denk niet dat die uitwisselbaar zijn.
Heb ze een mailtje gestuurd, het antwoord maar even afwachten.
@ Eric, Leuk dat je jouw kanalen inschakelt. Natuurlijk benieuwd of daar nieuws uitkomt.
@ Theo, maar die sloper moet dan wel die nivo regeling hebben en hoeveel slopers zouden dat hebben?
Groeten, Danny
Klopt, staat alleen van de M5 op, maar ze pakken ook de 'gewone' niveaudempers aan hoor. Weet alleen niet wat het kost en je moet ze opsturen. Je bent ze dan wel een tijdje kwijt. Beste is een goedkoop setje op de kop tikken en die opsturen. Ik heb de sportdempers dus lastig om een 2e setje van te scoren. Maar vandaag bezig geweest met de veerbollen en de dempers zien er gelukkig nog goed uit, geen lekkage (wel in wat leidingen en het regelventiel).
 #25869  door danny-ex-touringE34
 
Hoi. Heb mailcontact gehad en ze kunnen ook deze dempers reviseren; kosten vallen mee €185 per stuk. Komen de verzendkosten nog bij. Je moet ze wel opsturen en dat is mogelijk een klein probleempje: waar laat je je auto zolang. Maar daar vind ik vast wel een oplossing voor.
Moet nog antwoord krijgen of de bijna doorgeroeste rechter onderschotel ook vervangen kan worden, want reviseren is natuurlijk in principe het binnenwerk, lijkt mij. Wordt vervolgd. Groeten, Danny
 #25870  door Theo
 
dannytouringE34 schreef: 11 jul 2019, 17:08 ...waar laat je je auto zolang. Maar daar vind ik vast wel een oplossing voor.
Als je twee mooie balkjes opzoekt en daar een gat in boort aan de onderkant voor de onderste schokbrekerbout, dan kunnen ze (om te stallen of parkeren) dienst doen als schokbrekers ;)
 #25871  door epmans
 
Of je zet er een paar dempertjes onder voor het parkeren. Sommige mensen kan ik wel wat uitlenen :
Ik heb wel setjes liggen hoor. Ik verkoop niet alles meer om het verkopen, soms is het handig zelf wat te hebben.
 #25872  door danny-ex-touringE34
 
Top aanbod Eric, zat ook al in die richting te denken van tijdelijk demperpootjes eronder te zetten. Weet hier iemand die een grote loods met bruggen
heeft. Ga hem binnenkort polsen voor de demontage- en stallingsmogelijheid. Groeten, Danny
 #25873  door Lohran
 
€185 per demper valt me mee! Ik dacht al gauw €300 per stuk. Zeker vergeleken met nieuwe scheelt dit.

Als ik de foto’s mag geloven pakken ze alles aan.