E34Forum.nl

 #22614  door Timsmit
 
Hallo als ik op de snelweg rijd dan ben ik constant aan het sturen dus volgens mij zit er speling op de stuurinrichting! De stuurstangen zijn vervangen! Is het mogelijk om het stuurhuis af te stellen en zo de speling weg te nemen?
 #22621  door Theo
 
Het stuurhuis kun je bijstellen door de moer op het stuurhuis los te draaien en de bout die erin zit een klein stukje rechtsom te draaien. Begin met een kwart slag, dat is vaak al voldoende. Draai je te ver, dan komt het stuur niet meer terug in de middenstand en slijt je stuurhuis versneld.

Kijk ook even kritisch naar de grote moer onderaan de stuurstang (bij de pedalen). Vaak kun je daar ook nog wat speling opheffen.

Het ouderwetse vrachtwagenstuurhuis van een E34 (kogelkringloop) is zo'n beetje het slechtste ontwerp wat er bestaat voor een personenauto, het is van huis uit al aan de vage kant en er zit in no-time speling op. Zeker met brede voorbanden is het dan geen rijden, vooral bij spoorvorming in de weg ga je alle kanten op.
 #22625  door Cees
 
kontroleer ook de pitman arm en de hulp pitman arm onder de auto
deze geven ook regelmatige speling
verders wat Theo zegt ff kontroleren
anders word het revisie en die kost best wel wat
 #23016  door Timsmit
 
Ik heb de auto op de brug even bekeken en er zit speling op de as die het stuurhuis in gaat! Dus ik kan best wel wat bewegen met deze as voor de pitman arm beweegt! Heb het nog proberen bij te regelen met de inbus aan de bovenkant van het stuurhuis maar die stond al heel strak!
Dus ik ben bang dat ik een andere of deze moet laten revisieren! Iemand een tip hier voor?
 #23028  door flash
 
Positieve ervaringen met dat bedrijf?
Ga dat van mij ook laten doen dit voorjaar.