E34Forum.nl

 #22241  door Timsmit
 
Hallo ik zou graag een schroefset op mijn m5 monteren! Heeft er iemand advies welke ik hier voor moet aanschaffen?
 #22254  door Gert
 
Onder de mijne woont een KW set. Dat zat er al op toen ik de auto kocht. Later zijn de dempers lek gegaan, maar die konden we los kopen.
Bij mij is het een variant 1, maar op M5.de lees ik dat de meesten Variant 2 prefereren.

De auto wordt er wel laag van, daar moet je van houden. Desondanks is de auto nog comfortabel zat, behalve bij drempels.
 #22255  door Cees
 
Gert schreef:
De auto wordt er wel laag van, daar moet je van houden. Desondanks is de auto nog comfortabel zat, behalve bij drempels.
schroefset laag
dan schroef je de auto tog omhoog
dat is juist de hele insteek van een schroefset

zelf ben ik mij aan het verdiepen in deze set
https://www.fineline-imports.nl/onderst ... terc=19431" onclick="window.open(this.href);return false;
lees goede verhalen erover en de prijs is erg intresant
of de B12 set die is ook erg intresant maar niet verstelbaar
 #22256  door Gert
 
Cees schreef:schroefset laag
dan schroef je de auto tog omhoog
dat is juist de hele insteek van een schroefset
Hoger kan die niet..... en dan nog is ze zo laag dat ze niet door een wasstraat past met zo'n geleiderail.

Eerst was ze iets hoger, maar na installatie van camberplaten was dat ook verleden tijd.
 #22263  door Timsmit
 
Hallo bedankt voor de reactie!
Maar er blijkt geen B12 set te bestaan voor de m5? Die kost voor een gewone e34 rond de 800€ en die kw schroefset rond de 2000 €
 #22265  door Timsmit
 
Heb even zitten kijken naar die schroefset maar die veren lijken me nogal stug en wil hen maar ongeveer 30 mm lager hebben dan origineel
 #22321  door Timsmit
 
Kan er iemand mij vertellen wat de standaard hoogte is voor een m5?
Er zit nu een verlagingsset onder maar vindt hem te laag! Er zitten originele alpina 18 duim onder.
En die zitten nogal ver in de wielkast!
 #22327  door Cees
 
hoogte voor 595mm (+-10mm)
hoogte achter 545mm (+-10mm)

manier van meten
let op dit is op 17" velgen gemeten
Afbeelding
 #22330  door Timsmit
 
Oké bedankt voor de duidelijke tekening! Ik ga het zo even na meten. De wagen op de foto is die origineel van hoogte want ziet er zo laag uit?
 #22331  door Timsmit
 
Ik denk dat ik deze set ga kopen dan kan ik hem afstellen hoe ik wil! Heeft iemand ervaring met deze set? De verkoper vertelde mij dat er bij de achterkant gelast moet worden enig idee wat dit inhoud?
https://www.fineline-imports.nl/onderst ... terc=19431" onclick="window.open(this.href);return false;