E34Forum.nl

 #10989  door Danny///M5
 
Hoi alle.

Ik heb twee nieuwe schokbrekers op de vooras nodig,want hij veert als een boot op open zee.
Welke schokbrekkers kan ik het beste eronder zetten(die ook nog een beetje betaalbaar zijn),hij is ook iets verlaagd.

En ben op zoek naar twee veerbollen voor mn achterschokbrekkers.
Ik kom ze alleen tegen van het merk "Febi"met een prijs van gem 120euro per stuk.
Is er een goede en eventuelen goedkopere variant,of alleen door "Febi"gefabticeerd.
En zijn nieuwe veerbollen zo temonteren,of moet je ze nog op druk brengen(23bar)

Gr Danny.
 #11013  door easy rider
 
Danny///M5 schreef:...En zijn nieuwe veerbollen zo temonteren,of moet je ze nog op druk brengen(23bar)...
Gewoon er onder schroeven en rijden maar.
 #15286  door Danny///M5
 
Bilstein voor schokbrekers en febi veerbollen besteld bij Offinga.
Morgen binnen en goedkoper dan de dealer.
Volgende week monteren,ben benieuwd.
 #15291  door Theo
 
De naam Febi klinkt als een natte krant, maar blijkt voor Ferdinant Bilstein te staan en is in de regel prima spul.
 #15309  door Speedy
 
Zag het voorbij komen op FB succes met monteren.
 #18841  door robertm592
 
Goedenavond, Mijn schokbrekers achter deinen ook wat na. Zou dat door deze veerbollen kunnen komen? Moet er dan een duidelijk lek zichtbaar zijn? Hoe weet je of de bollen vervangen moeten worden?

Dank voor jullie hulp.

M5 3.6 '92.

Groet

Robert
 #18854  door easy rider
 
Als de veerbollen stuk zijn dan worden de dempers knetterhard. Bij jou is het tegenovergestelde aan de hand. Ik denk dat het inwendige van de demper versleten is.
 #18863  door Ruck
 
easy rider schreef:Ik denk dat het inwendige van de demper versleten is.
Enig idee was zoon geintje kost? Mijne pompt hij niet meer op, als er 1-2 personen achterin zitten. Krijg ik de melding: niveauregulierung betriebsanleitung :?
 #18883  door easy rider
 
Voor zover ik weet hebben ze bij de dealers er nog wel een paar op voorraad maar dan zit je al tegen 650 Euro per stuk aan te kijken.

Vorig jaar heb ik er 1 uit elkaar gehaald en eens goed bekeken. Ik liep toen met de gedachte om de slijtage delen daarvan na te maken. Voorgaande is natuurlijk alleen interessant als ik een setje of 20 kan laten maken. Eerst moet ik natuurlijk een 3D tekening maken, dat is prijzig. Het laten maken van de delen moet dan niet al te moeilijk zijn.

Ik kan ook eens kijken of mijn vrienden in China iets kunnen doen. Nu werken ze natuurlijk even niet want het is oud en nieuw daar nu.