E34Forum.nl

 #26821  door P.K.
 
Coach schreef: 28 jan 2020, 23:48 Ik heb nu eindelijk een set verlagingsveren gevonden: voor en achter. Moeten alleen nog gemonteerd worden als de 518i eindelijk weer veilig de weg op kan.
Setje Eibach zeker?

Heb ik ook onder de 316 geplaatst, maar merk toch dat ie op hogere snelheid bij hobbels in de weg wat gaat dansen, en kleine oneffenheden worden een stuk minder gefilterd. Dit met dus de standaard schokdempers.
Theo schreef: 30 jan 2020, 08:34 Dat zoeven over drempels is iets waar ik zelf ook heel veel waarde aan hecht, niks irritanter dan een auto die net te stug is en net effe te laag. Als je moet gaan lopen kutten met drempels schuin nemen in verband met de wagenhoogte, dan is dat op den duur een irritatiepunt wat je niet moet onderschatten.
Jup, en mijn E34 is ook mijn auto voor dagelijks gebruik. Dus dat moet ook moeiteloos hier door de stad heen kunnen rijden zonder teveel gedoe. Nu zit je met een subtiele verlaging niet meteen je carterpan weg te schaven, maar toch.
Daarnaast vind ik dat een E34 met 15'' style 5 en op de juiste hoogte (standaard hoogte dus) iets statigs hebben, wat ik erg mooi vind.

Ik heb met mijn Alfa gehad dat ik bij iedere drempel rekening moest houden dat de uitlaat de grond kon raken (zit gelukkig nog ietsjes lager dan de carterpan). Ding lag echt zo strak op de weg, maar je zit continu te kijken naar de staat van het asfalt.
epmans schreef: 30 jan 2020, 10:00 een set gloednieuwe achterveren kost nou ook weer niet de wereld.
Als je wel aan je toplagers gaat, overweeg dan een paar extra tientjes voor een set nieuwe veren.
is overigens best een leuk klusje, al zeg ik het zelf. Maar ik ben wel verwend met een hefbrug. Al meerderen hebben dat in mijn loods gedaan.
Ja heb het ook al een paar keer gedaan bij de E30, voor de deur. Ging eerst van lowrider naar standaard veren (dakar modus dus), en daarna naar de juiste hoogte (niet te laag maar normaal)
Bij een E34 is het ook redelijk makkelijk zag ik al in een video.
 #26824  door Coach
 
P.K. schreef: 30 jan 2020, 10:59
Coach schreef: 28 jan 2020, 23:48 Ik heb nu eindelijk een set verlagingsveren gevonden: voor en achter. Moeten alleen nog gemonteerd worden als de 518i eindelijk weer veilig de weg op kan.
Setje Eibach zeker?
Nee, merk is me ontschoten. Ik heb geen Eibach geld....