E34Forum.nl

 #26107  door janvriend
 
Hallo allemaal,
Ik ben net nieuw op het forum en dit is niet een echte E34 vraag, maar wellicht kunnen jullie mij wel helpen. Ik ben op zoek naar een goede navigatie, aangezien ik nog dagelijks op pad ben met mij BMW. Ik ben even gaan googlen en kom bijvoorbeeld uit op deze site: https://knibble.nl/navigatie daar is de keuze reuze en nu heb ik eigenlijk geen idee waar ik op moeten letten. Hebben jullie tips? Alvast hartelijk dank. groeten Jan
 #26109  door epmans
 
ikzelf, en ik denk de meeste mensen zonder vaste navi in de auto gebruiken de mobiele telefoon in een houder.
 #26111  door Lohran
 
Ik gebruik ook m'n telefoon. Heb Sygic hier op staan, vrij goedkoop. Maar ben er wel wat minder over te spreken dan voorheen, kiest soms rare (om)wegen die totaal niet logisch zijn. Verder gebruik ik Google Maps, maar dat is op lange afstanden niet zo handig ivm datagebruik.
Mijn ouders hebben een vrij nieuwe TomTom, maar ik vind dat ding maar traag, zou het zelf niet hoeven in ieder geval.
 #26117  door janvriend
 
epmans schreef: 12 sep 2019, 15:26 ikzelf, en ik denk de meeste mensen zonder vaste navi in de auto gebruiken de mobiele telefoon in een houder.
Wellicht is dat ook nog steeds een optie, alleen voor langere afstanden gaat mij databundel zo hard
 #26118  door janvriend
 
Lohran schreef: 12 sep 2019, 16:43 Ik gebruik ook m'n telefoon. Heb Sygic hier op staan, vrij goedkoop. Maar ben er wel wat minder over te spreken dan voorheen, kiest soms rare (om)wegen die totaal niet logisch zijn. Verder gebruik ik Google Maps, maar dat is op lange afstanden niet zo handig ivm datagebruik.
Mijn ouders hebben een vrij nieuwe TomTom, maar ik vind dat ding maar traag, zou het zelf niet hoeven in ieder geval.
Dan laat ik TomTom in ieder geval buiten mijn mogelijke keuzes ;-)
 #26119  door Coach
 
Ik gebruik al jaren Waze. Gratis en met actuele verkeersinformatie. Geeft automatisch alternatieve routes om files heen en werkt ook in België, Luxemburg, Frankrijk en Spanje.
 #26123  door Theo
 
Niks irritanter dan een telefoon die aan het navigeren is. Als iemand je belt of je wordt ge-appt, dan schiet ik al in de vlekken. Voor nood prima, maar als je erop uit gaat, dan moet er een TomTom aan het raam en je telefoon naast je stoel liggen.

Wij hebben een twee weken geleden een TomTom Go Basic gekocht (157 euro) en we zijn er dolgelukkig mee. Topding en gewoon lekker snel.
 #26129  door P.K.
 
Lohran schreef: 12 sep 2019, 16:43 Verder gebruik ik Google Maps, maar dat is op lange afstanden niet zo handig ivm datagebruik.
Kan je ook gewoon de route van downloaden dacht ik. Kon met HERE (andere navigatieapp) ook complete gebieden downloaden. Dan heb je amper datagebruik.

Vaste navigatie is gewoon hopeloos verouderd, zelfs in nieuwe auto's met navigatie is het vaak niks tenzij live ondersteund door Google maps..
 #26131  door Lohran
 
P.K. schreef: 15 sep 2019, 21:22
Lohran schreef: 12 sep 2019, 16:43 Verder gebruik ik Google Maps, maar dat is op lange afstanden niet zo handig ivm datagebruik.
Kan je ook gewoon de route van downloaden dacht ik. Kon met HERE (andere navigatieapp) ook complete gebieden downloaden. Dan heb je amper datagebruik.

Vaste navigatie is gewoon hopeloos verouderd, zelfs in nieuwe auto's met navigatie is het vaak niks tenzij live ondersteund door Google maps..
Regio's wel, route dacht ik nog niet? Maar is voor mij niet relevant, ik zoek het adres pas op als ik deze bij de klant heb gekregen en dan zit ik toch niet op wifi. Vaak laat ik de fabrieksnavi in m'n bus z'n werk doen. Die vindt de plaats sowieso wel, mocht 'ie de straat niet herkennen doe ik het laatste stukje met Google Maps. Inmiddels zoveel gereden dat ik meestal ook wel weet hoe ik er kom, dan is de navi meer voor de aankomsttijd. Ik werk als koerier door Europa en rijd zo een 125.000km per jaar.
 #26132  door P.K.
 
Dat is vast leuk werk.

Ik gebruik maps ook voornamelijk om te weten hoe laat ik ergens aan kom.
Tijdens mijn studie als bijbaan prive-chauffeur geweest, voornamelijk met redelijk nieuwe Audi's op pad. Die hadden altijd goede navigatie, soms met en vaak zonder live maps ondersteuning. Weet niet hoe het bij nieuwe BMW's is met de navi maar die van de Audi was zeer prettig. Ook wel eens een Volvo meegehad met ingebouwde navi en daarbij gebruikte ik liever de telefoon navi omdat het zo slecht werkte.

Google maps doet regio's inderdaad maar slaat ook je route op als je die vaker rijdt. Met Here kon ik gewoon landen downloaden.