E34Forum.nl

 #22275  door Coach
 
Ergens werd het al besproken met o.a. Vincent, maar ik kan het niet meer terug vinden.
In ieder geval ging het er over dat de indicator van de automaat in de US modellen verlicht is. De strips die erbij horen heb ik inderdaad gevonden: onderdeelnummer 51168147468. Daar zit nog een plastic onderdeeltje bij om - vermoed ik - het licht te spreiden. In de US kost zo'n strip 13 dollar en ik heb er 3 via familie laten komen (verzendkosten bij de shop waren $ 59,- dus dat leek me wat veel). Door een gril van het toeval woont mijn nichtje namelijk vlak bij de plaats waar die webshop gevestigd is, dus die kon ze zo ophalen, in een doosje doen en naar mij sturen.
Nu heb ik al voorzichtig zitten kijken, maar volgens mij horen daar nog wat andere dingen bij. De houder waar de strip op gaat is volgens mij ook anders, want het Amerikaanse stripje is een paar mm breder en ik zie niet waar ik het glaasje moet monteren. Heeft iemand dit wel eens gezien en er in geknutseld? Op zich moet het wel lukken om het op een alternatieve manier te doen en hetzelfde effect te bereiken, maar ik zou het graag op de goede manier doen.
Afbeelding
 #22276  door easy rider
 
Volgens mij mis je een stuk elektronica. Hoe weet het individuele ledje nu wanneer het moet gaan branden dan?
 #22287  door Vincent
 
De zwarte omlijsting waar het plaatje met de keuzestanden is inderdaad anders. Niet alleen omdat het plaatje met de keuzestanden iets breder is inderdaad, maar ook omdat daaronder die glaasjes erin moeten en een lampje met een houdertje waar in de Europese variant geen ruimte voor is.
easy rider schreef:Volgens mij mis je een stuk elektronica. Hoe weet het individuele ledje nu wanneer het moet gaan branden dan?
Werkt met een enkel lampje en zo'n kunststof "doorgeefglaasje". Simpeler dan ik dacht eigenlijk.
 #22290  door I///M-fan
 
Ik vindt dat wel supergaaf! Net zoals die US Side Markers en portier verlichting.

Maar Vincent, omdat er geen plaats voor dat setje van Coach is betekent dat dan dat ook het vesperbrett vervangen moet worden?
Zit er in de Europese versies wel een aansluiting voor dat lampje?
 #22291  door Coach
 
Vincent schreef:Werkt met een enkel lampje en zo'n kunststof "doorgeefglaasje". Simpeler dan ik dacht eigenlijk.
En dat zit dan weer wel op de E36. Misschien kan ik dat over (laten) knutselen.
 #22292  door Coach
 
Schermafbeelding 2017-12-14 om 11.35.28.png
Schermafbeelding 2017-12-14 om 11.36.41.png
Nummer 12, zou ik dan moeten hebben, of niet?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #22349  door Coach
 
Nou, het zit er in. Ik moest wel zelf nog een lamphouder er in knutselen, maar nou loop ik tegen het volgende aan.
Ik vermoed dat het lampje mee moet gaan met de stand van de schakelhendel. Alleen ik zie niet waar dat zou moeten. Heb het vergeleken met een een mechanisme van een schakelmechanisme van een E36, maar dat ziet er toch wel heel anders uit. Vanuit de plaatjes op Real Oem of BMW Info kan ik niet zien hoe en waar dat zit. Iemand een idee?
 #22530  door Theo
 
Ik zit er nog even naar te kijken, op Facebook kwam ik hem zojuist ook tegen bij Hans, maar die indicator is voor een viertraps automaat...
 #22535  door Coach
 
Klopt; ik ga even kijken of ik de andere ook nog kan bestellen. Heb drie setjes uit de USA laten komen.