E34Forum.nl

 #28479  door Ruud
 
Nou, ik heb het zwaard terug gemonteerd, aanjager werkt alleen in de hoge stand. Met een spanningszoekertje zat ik even te kijken of er wel spanning op de stekker kwam. Dat deed ik terwijl de aanjager tegen de aanslag van volgas stond. Ineens begon de aanjager normaal te lopen (ik hoorde daarvoor vooral wat gebrom). Dus het zwaard gedemonteerd, stekkers ietsjes verder open gezet want het leek een slecht contact. Terug gemonteerd, kachel bijna op volgas, en helemaal niks. Contact een keertje uit/aan en nu werkt het de hele tijd.
Ik snap er dus niks van. Ik kan me niet voorstellen dat een E34 een soort slaap-stand kent (zoals moderne auto's) voor de elektronica? Of dingen uitschakelt als er ergens een sluiting of slecht contact zit?
Ik laat het nu maar even open liggen, dan kan ik het even in de gaten houden allemaal.

Ik vind het echt heel raar... Het lijkt wel of er ergens een storing zit die nogal willekeurig is. Zo had ik dus een hele tijd dat de radio geen geluid gaf, dan weer ff wel, dan weer niet en die doet het nu ook al weer tijden prima... Apart allemaal 😬

MVG, Ruud
 #28482  door Gert
 
Het gaat er niet om of ze er goed uit zien, maar of ze het doen. Gewoon even preventief goed doorsolderen/verhitten. Kost helemaal niks: baat het niet dan schaadt het niet.
 #28485  door Ruud
 
Daar heb je gelijk in Gert, ik zal het morgen eens even solderen.
Wat ik vandaag gemerkt heb is dat de fan niet werkt als ik de auto gestart heb. Als ik m dan even voluit laat lopen en daarna terug draai, dan blijft de fan werken. Dat werkt meestal zo. Maar helaas niet elke keer 🙈
Iemand anders nog handige tips?

MVG, Ruud