E34Forum.nl

 #21553  door Ruck
 
Is er ooit iemand opgevallen of er verschil zit in de vorm van het spatbord van een Touring tegenover een Sedan?
Ik heb het idee dat de Sedan bredere wielen onder de body kwijt kan dan de Touring.

Weet iemand hier meer over? Of zou het eventueel willen testfitten bij beide modellen?

Alvast bedankt
 #21554  door epmans
 
Ruck schreef:Is er ooit iemand opgevallen of er verschil zit in de vorm van het spatbord van een Touring tegenover een Sedan?
Ik heb het idee dat de Sedan bredere wielen onder de body kwijt kan dan de Touring.

Weet iemand hier meer over? Of zou het eventueel willen testfitten bij beide modellen?

Alvast bedankt
als je met 'rare' maten gaat experimenteren zou dat zomaar uit kunnen komen, maar oem zijn de de breedste geleverde banden op de breedst geleverde wielen 9Jx17 met 255/40 of 9Jx18 maar ik weet die bandenmaat niet.

ikzelf heb eens alpina breedset onder mn touring en onder mn 535 gehad en daar zat een Goodyear Eagle F1 265/40/17 omheen. Velg was 9,5J met et 24.
 #21558  door Ruck
 
17" 9.5J et 24 past dus ! Mooi. Dat zal ong de maximale ET waarde zijnbij 9.5J

Kun jij je nog herinneren of er aan de buitenzijde nog ruimte over was?

Ik heb foto's van Cees gekregen. Die had 18" 9J et 22 banden: 275 breed en hij had nog ruimte over. :shock:
 #21559  door Theo
 
Ruck schreef:Is er ooit iemand opgevallen of er verschil zit in de vorm van het spatbord van een Touring tegenover een Sedan?
Ik heb het idee dat de Sedan bredere wielen onder de body kwijt kan dan de Touring.
Ik geloof er niet in, volgens mij zijn de voorkanten exact hetzelfde.
 #21560  door epmans
 
Ruck schreef:17" 9.5J et 24 past dus ! Mooi. Dat zal ong de maximale ET waarde zijnbij 9.5J

Kun jij je nog herinneren of er aan de buitenzijde nog ruimte over was?

Ik heb foto's van Cees gekregen. Die had 18" 9J et 22 banden: 275 breed en hij had nog ruimte over. :shock:
ja het liep niet aan.
maar moet er bij zeggen dat ik minder dan een km gereden heb hoor en ik heb nivoregeling op hoge stand dus zakt mn koets niet op de band.
 #21561  door ivo
 
Onder de B10 had ik ook 265 breed met de maten die Epmans opgeeft. Zelfs met een verlaagd onderstel liep dat niet aan. Ook niet op de vooras met 235 breed.
 #21562  door I///M-fan
 
Ruck schreef:17" 9.5J et 24 past dus ! Mooi. Dat zal ong de maximale ET waarde zijnbij 9.5J

Kun jij je nog herinneren of er aan de buitenzijde nog ruimte over was?

Ik heb foto's van Cees gekregen. Die had 18" 9J et 22 banden: 275 breed en hij had nog ruimte over. :shock:

Cees rijdt toch een ///M?.

Ik was ooit verbaasd wat voor een brede achterbanden en velgen op een ///M Roadster zaten.
Toen melde de eigenaar dat de aandrijfassen op een ///M korter zijn dan andere Roadsters.
Misschien is dat bij de E34 serie ook het geval.
Ik heb er verder geen kijk op maar neem het even op in je onderzoek of kan iemand hier een aanvulling op geven.
 #21569  door Cees
 
I///M-fan schreef:
Ruck schreef:17" 9.5J et 24 past dus ! Mooi. Dat zal ong de maximale ET waarde zijnbij 9.5J

Kun jij je nog herinneren of er aan de buitenzijde nog ruimte over was?

Ik heb foto's van Cees gekregen. Die had 18" 9J et 22 banden: 275 breed en hij had nog ruimte over. :shock:

Cees rijdt toch een ///M?.

Ik was ooit verbaasd wat voor een brede achterbanden en velgen op een ///M Roadster zaten.
Toen melde de eigenaar dat de aandrijfassen op een ///M korter zijn dan andere Roadsters.
Misschien is dat bij de E34 serie ook het geval.
Ik heb er verder geen kijk op maar neem het even op in je onderzoek of kan iemand hier een aanvulling op geven.
klopt ik heb fotoos verstuurd van de velgen op de ///M
maar deze velgen hebben ook op een 525i touring gezeten en geen probleem
betreft de M-pars geschikt voor de E34 (dus niet de E31 of E38 set)
voor 8J 18 inch met band 245-40-18
achter 9J 18 inch met band 275-35-18
 #21576  door Ruck
 
Als ik zo deze foto's bekijk. (van Cees)
275/35 r18
Heeft die nog wat ruimte over bij de spatbord rand. Alleen hoever nog bij het bovenste gedeelte als de auto flink geladen is. :ugeek:

Afbeelding

Afbeelding

Ik lees op internet veel over 10J op een e34, maar de meeste met 255 erop en niet echt breder. Cees is de enige die 275 eronder heeft.