E34Forum.nl

 #19345  door ebuy
 
Ik wil van mijn 520i touring de hydraulische achterschokbrekers vervangen voor normale gasgevulde dempers.
Nu is mijn vraag ... passen de chassisveren van de hydraulisce schokbrekers ook bij de (normale) gasgevulde schokbrekers of moet ik deze ook vervangen?
Het zou zo lullig zijn als ik alles eraf heb en dan alsnog chassisveren moet gaan zoeken/bestellen.
 #19379  door Theo
 
Ik denk dat de veren die je nu hebt een beetje te slap zijn om op normale dempers te monteren.

Je kan bij een E34 met niveauregeling namelijk de auto verlagen door de hevel te verstellen. Als de veren sterk genoeg zouden zijn zou hij op de normale hoogte blijven steken.

Je moet vrijwel zeker een setje veren opsnorren voor een touring zonder niveauregeling, van een 518i of zo.
 #19420  door Ruck
 
Theo schreef:
Je kan bij een E34 met niveauregeling namelijk de auto verlagen door de hevel te verstellen.

[offtopic]Waar zit die hevel precies? Heb al eens een blik onder de auto geworpen, maar weinig succes [/offtopic]
 #19424  door Theo
 
Op de stabilisatorstang meen ik. Als je de klem los draait en de hevel op een andere stand weer vast zet dan fop je de niveauregeling en kun je de rij hoogte veranderen.
 #19425  door epmans
 
Een veel voorkomende klacht van touring rijders zonder nivo is dat de kont zo laag hangt. Probeer vooral sterke vering te vinden of iets dergelijks.
of niet niet mopperen achteraf :D
 #19426  door Ruck
 
Dat ga ik morgen eens proberen, mijn kont hangt ook laag(lager) met niveau regeling :lol:
 #19468  door ebuy
 
Mijn achtervering is knetterhard, dus ga er niet vanuit dat de veren lek zijn maar dat het probleem in de bollen of in de niveauregelaar zit. Als de bollen defect zijn wordt de achtervering keihard maar als de niveauregelaar defect is wordt de vering ook keihard.

Schokdempers zijn voor weinig te koop bij diverse internetsites vanaf 70,- per set.
Chassisveren zal ik dan is naar moeten kijken.

Trouwens voor een bod boven 800,- euro mag de touring ook van eigenaar wisselen .
APK tot september 2017.