E34Forum.nl

 #21523  door Theo
 
Het diff demonteren is goed te doen, het lijkt erger dan het is.

De keerring van de ingaande as kun je vervangen door met de grote moer de ingaande flens te verwijderen. Als het goed is is die moer met verf gemarkeerd en kun je hem tot op de millimeter weer terug zetten, belangrijk voor de afstelling (niet wijzigen).

De keerringen van de zijflenzen heb ik nog nooit vervangen, maar ik heb het vermoeden dat dat prima gaat als je alleen de asflenzen eruit hebt getrokken. Mocht ik het mis hebben, dan zijn die flenzen ook eenvoudig te demonteren (8 bouten los en je kan hem eruit trekken)
 #21532  door danny-ex-touringE34
 
Het is zoals Theo zegt, wat betreft de aandrijfflens/keerring.
Ik heb allebeide al een keer gedaan. Zijkering= aandrijfas één kant los, dan trek je de flens er zo uit(zit 'klem' met een veerring, die wat weerstand kan geven). Met een bandenlichter de keerring eruit wippen. Succes. Groeten, Danny
 #21645  door Alex Kroeze
 
Voor de volgende week zaterdag een afspraak gemaakt om het diff er onder te zetten.Ik heb even een foto gemaakt na 3 omwentelingen en dan kom je zo uit:
Diff.jpg
Streepjes zijn wat slecht te zien maar die op het huis staat op de schroef bovenaan en die op de flens net naast het schroefgat boven.Mag ik dan concluderen dat dit een andere overbrenging is van 3.15 oid?Wat voor gevolgen heeft dat voor het rijden?

Vandaag even bij BMW geweest om de keerringen te bestellen maar dat lukt me zonder de herkomst van dit diff te weten niet.De nummers op het huis kunnen hun niks mee.Ik zou dus moeten weten onder welk type auto deze vandaan komt.

Of zijn die keerringen dan universeel?

Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21649  door Alex Kroeze
 
Theo schreef:Ik zie geen streepjes
Theo.

Na drie omwentelingen staat ie net voorbij het startpunt zeg maar.

Alex
 #21651  door Theo
 
Alex Kroeze schreef: Na drie omwentelingen staat ie net voorbij het startpunt zeg maar.
Na drie omwentelingen staat hij net voorbij het startpunt, dat wil dus zeggen dat hij met 2.93 omwentelingen weer zo'n beetje op het startpunt is.

Ik durf dus wel in te zetten op een 2.93.
 #21652  door epmans
 
Ik ga met Alex mee, als hij naar rechts heeft gedraaid. Dan zijn het 3 rondjes en een beetje.

Het lijkt me wel dat de keerringen op alle overbrengingen gelijk zijn. Het 210 huis blijft het zelfde, alleen het binnenwerk is anders.
 #21657  door Alex Kroeze
 
Nog wat zoekwerk verricht en het schijnt dat de keerringen tot aan een E60 allemaal hetzelfde zijn.Dat maakt het wel makkelijker.

Nu ben ik me nog niet zeker of het een 2.93 of een 3.15 is.Ik heb de ingaande as 3 volledige ronden gedraaid en dan komen de uitgaande assen net iets verder dan het merkteken dat ik op het huis gezet had.Ik heb die tekens iets duidelijker gemaakt nu ;)

Afbeelding

Wat is het dan volgens jullie?

Alex
 #21659  door epmans
 
als je de tabel er op naslaat is het een 2,93 zie http://e34.de/e34/difftabelle.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

maar als je 3 + een beetje hebt lijkt het toch eerder iets hoger dan onder de 3.

hier onder een staat van de E32 diffs. klakkeloos van internet overgenomen dus moet er maar van uitgaan dat het klopt. de 740 en 750 heeft ook het 210 huis.
730 iA von 9/88................................................ ...........: 4.10
730 iA Schweiz........................................... .................: 3.64
730 iA Schweiz vomn 9/89..........................................: 4.10
730 iA Australie / Japan............................................. .: 4.27
730 i M60............................................... .....................: 3.15
730 il M60............................................... ....................: 3.15
730 iA M60............................................... ...................: 3.23
730 iAL M60............................................... .................: 3.23
735 i................................................. ...........................: 3.45
735 iA................................................ ..........................: 3.45
735 iA von 9/88................................................ ...........: 3.91
735 iA Schweiz vomn 9/89..........................................: 3.91
735 iA Australien........................................ .................: 3.64
735 iA Australien von 9/89..........................................: 3.91
735 iA USA / Canada / Japan......................................: 4.27
740 iA................................................ ..........................: 2.93
740 iAL............................................... .........................: 2.93
750 iA................................................ ..........................: 3.15
750 iAL............................................... .........................: 3.15
750 iAL USA / Canada / Japan.....................................: 3.64

gezien het net iets over de 3 gaat zou ik denken aan een 3,15, maar zie ik hoe weinig je over de 3 gaat had ik eerder een 3,07 gedacht. en die bestaat blijkbaar niet in een 210huis (wel in de 188).
omdat de 540 maar ook de 740 van een 2,93 is voorzien lijkt het mij wel het meest voor de hand dat ook jij een 2,93 hebt/ zou moeten hebben.

Ik weet het ook niet hoor.

Maar je kunt uiteraard nog steeds dat label even bekijken. Tis maar 1 bout die je losdraait en dan kan je het slecht leesbare label even goed schuren en schoonmaken en dan weet je wat je hebt. Wel het label weer terug plaatsen!

voorbeeldfoto van het label.
2015-04-14 15.08.50.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21661  door Theo
 
Jullie maken een denkfout.

Je moet je niet focussen op die drie rondjes van de ingaande flens maar op één ronde van de zijflens.

Om de zijflens 1 ronde te laten draaien moet je net geen 3 rondjes met de ingaande flens draaien.

Net geen drie is 2.93