E34Forum.nl

 #20828  door Frank87
 
Ok jongens, tijd geleden dat ik actief was op het forum.

Ik zit met de laatste 2 technische dingetjes, eerste is mijn ruitenwissermechaniek. Nieuwe bussen zijn gemaakt dus dat komt wel goed.

Tweede zit in mijn aandrijflijn. Als ik hard wegrijdt, hoor ik achteren een bonkje. Als ik hard wegrijdt en meteen ook al linksaf moet, is dit bonkje veel duidelijker voelbaar.
- Hardy en tussenaslager zijn al gedaan.
- Diffolie is ook al 2x gedaan in het verleden.
- Veren en dempers zijn enkele weken geleden ook gedaan. Toplagers uiteraard mee vervangen.

Ik ben op zoek naar bekende oorzaken die gebonk kunnen veroorzaken aan de achterkant. Het differentieel zingt niet en maakt geen geluiden. Ik kan geen overduidelijke speling voelen.

Wat ik nog ga doen:
- Alle ophangrubbers van diff en subframe vervangen


Hoor graag wat jullie weten.
 #20829  door Theo
 
Frank87 schreef: - Alle ophangrubbers van diff en subframe vervangen
Als de subframerubbers ècht slecht zijn kan het subframe zo ver bewegen dat hij weer metaal gaat raken, daar zou ik in eerste instantie op inzetten. Ook omdat dat een vast onderdeel is wat na zo'n 100.000 kilometer echt versleten is.

Daarnaast kan het ook iets stoms zijn als gescheurd uitlaatrubber, waardoor de einddemper de wagenbodem aantikt.
 #20831  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Frank. "" Nieuwe bussen zijn gemaakt dus dat komt wel goed. "" . Hoe ziet het asje eruit. Heb hetzelfde probleem, nu ook bij de 'sloper' die er vorig jaar in gekomen is. Heb de oude uit elkaar en daar is het lagerbusje, maar ook het asje van ingesleten/roestig. Met een nieuw busje ben je er dan nog niet. Losse asjes zijn niet te koop.
tn_wissermechanisme 001.JPG
tn_wissermechanisme 006.JPG
Iemand een tip? Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.