E34Forum.nl

 #20258  door Lohran
 
Ja wilde eigenlijk ZF NL al contacten, omdat ik daar toen een beurt heb laten uitvoeren. Maar kan natuurlijk de video ook even naar ZF Duitsland sturen! Van het weekend even doen.
 #20260  door Lohran
 
dannytouringE34 schreef:Hoi Lohran. Die 'bonk' , kan dat ook het ophangrubber/silenceblock van het diff zijn? Groeten, Danny
Ja dat is iets wat nog nagekeken moet worden inderdaad, was ook een verdachte van mij! Maar omdat nu het afslaan er bij is gekomen ben ik beetje bang dat het toch in de automaat zit.
 #24462  door Lohran
 
Ah eindelijk het topic weer gevonden, zat steeds bij Motorisch te kijken..

De bonk is opgelost door het ophangrubber van de achteras te vervangen, zo uit m'n hoofd.

Maar waar ik eigenlijk het topic voor zocht: het afslaan. Hij startte altijd wat slecht al en meldde dat bij verschillende garages, maar er werd nooit echt aandacht aan besteed. Tot ik vorige week dus na het tanken niet meer wegkwam. Motor ging rond, maar sloeg niet aan.. Met mijn redder in nood epmans de auto naar zijn loods gesleept en onder zijn deskundig oog de brandstofpomp vervangen. En hoppa, start veel sneller dan daarvoor! Heb nog niet veel gereden en maar 2x gestart, maar ben zeer blij!

Dus nogmaals bedankt epmans, vrijdagavond de auto weggesleept, zaterdagochtend de pomp vervangen en zaterdagmiddag kon ik weer met de 540i naar het werk. Dat is snel geregeld! :mrgreen:
 #24463  door epmans
 
Tsja, je had mazzel dat ik m had... anders was ie naar het pleintje gegaan en weet je niet meer zeker hoe het verder afloopt. :mrgreen:

graag gedaan. Ik vond het al heel wat dat het de juiste diagnose was en een pracht dat het is opgelost.
 #24464  door Lohran
 
Dat was wel de mazzel om 'm snel klaar te hebben inderdaad! Maar als ik 'm nieuw had gekocht en hij deed het daarna alsnog niet was het wel balen geweest ja. Dan had jij 'm waarschijnlijk al gedemonteerd voordat ik er achter kwam wat het was :mrgreen:

Maar zo ging het niet, we hebben het snel gefixt! Super! Mag ook weleens mazzel hebben :D
 #24466  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Laurens. Heb je de ophanging(rubbers) van de achterbrug en diff al kunnen bekijken of dat allemaal in orde is? Zit er aan het diff niet een extra eind ophangrubber? Misschien die uit gelubberd? Groeten, Danny
 #24467  door Lohran
 
dannytouringE34 schreef:Hoi Laurens. Heb je de ophanging(rubbers) van de achterbrug en diff al kunnen bekijken of dat allemaal in orde is? Zit er aan het diff niet een extra eind ophangrubber? Misschien die uit gelubberd? Groeten, Danny
Hey Danny! Inmiddels is de bonk opgelost, hierboven in een post geplaatst :mrgreen: Het was inderdaad een van de rubbers, weet niet precies welke meer maar zal ongetwijfeld ergens op een factuur staan. Geloof dat het een ophangrubber van de achteras was, maar weet niet zeker.