E34Forum.nl

 #28169  door Theo
 
Het nummer op een diff is altijd een dwaalspoor, daar kun je niks mee.

De twee linkjes die ik je gaf zijn van een 750i diff. Handmatig intikken in de elk dus.

Niet te moeilijk denken, gewoon beginnen en kijken waar je tegenaan loopt. Vaak maak je je zorgen om niks.
 #28171  door Alex Kroeze
 
Ondertussen iets verder gekomen.We gaan dit diff wat er onder zit een grote beurt geven en daarmee dus de lagers keerringen en pakkingen vervangen.Is er ergens een set te koop voor een sperdifferentieel of moet het allemaal apart en wat heb je dan allemaal nodig?

Als jullie ideeën hebben waar je het beste kan kopen dan graag.

Alvast bedankt.

Alex
 #28172  door Theo
 
http://bmwfans.info/parts-catalog/E34-S ... rear_axle/

Vergis je niet in de nauwkeurigheid waarmee een diff vanaf het begin wordt opgebouwd, je hebt daar echt specialistische kennis voor nodig. Het pignonwiel heeft twee lagers en de klok zelf ook twee, die moet je uitshimmen bij inbouw, geen idee hoe dat werkt. Dan heb je nog de genoemde krimpbus en wat keerringen.

Er zijn in NL een aantal bekende diff-bouwers, waaronder Paul Dyson en Hardeman autosport, mocht je bij die gasten terecht komen, dan moet je rekenen op 500 tot 1000 euro voor een opgefrist diff.

Ik weet niet hoeveel kennis van zaken het 'contact' heeft die het voor je gaat doen, maar vraag daar wel even kritisch naar.

Overigens begrijp ik echt niet waarom je niet eerst dat 750i diff probeert, dat ding heb je liggen en die flens overzetten stelt geen fluit voor. Niet geschoten altijd mis. Ik heb in mijn E34 loopbaan een 540i automaat en een 530i automaat gehad, beide 8 cilinders. Gek genoeg vond ik die 530i misschien nog wel lekkerder rijden en misschien zelfs door die iets kortere overbrenging (en laat dat nou net dat 3.15 diff zijn wat je hebt liggen...).