E34Forum.nl

 #25826  door epmans
 
nou heb ik toch wat raars aan mn fiets hangen...

we hebben al jaren een Seat Exeo als gezinsauto. Laatst kreeg ik de contactsleutel niet om. Dus ik met een grote grijns op mn gezicht: 'dan pakken we de oude BMW toch weer?'

gister weer exact hetzelfde en toen wisten we het allebei, hij heeft last van de warmte!

Wat kan daar nou aan de hand zijn?? Kan een contactslot slecht tegen warmte??

Er zijn wel meer warme dagen, bovendien zijn we ook alle jaren in een veel-te-heet land op vakantie geweest. Ik herinner me wel dat het dan wat lastiger ging, maar heb ik nooit aan iets verdachts gedacht.

Nieuw contactslot er in?
 #25827  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Eric. Hoe ver is het met de slijtage van de sleutel? Heb ooit ook dat probleem gehad en met een nieuwe sleutel van de dealer was het
weer oké. Groeten, Danny
 #25829  door epmans
 
bij slijtage van de sleutel maakt de warmte niet uit he.
iets zet uit waardoor het slot niet kan draaien. zou eigenlijk droogijs bij me moeten hebben om het slot te koelen voor als het een warme dag is.
 #25840  door epmans
 
de behuizing vh contactslot is nu vervangen hoewel ik er niks aan kan zien. we proberen het maar weer even. voor vandaag ook weer 30+ buitentemperatuur verwacht dus direct een goede test.
 #26010  door genesiscompact
 
Dat is inderdaad vreemd... heb zelf meerdere jaren een Seat Exeo 1.8T gereden en nergens last van gehad.

Misschien dat er iets los in zit dat zich beweegt en op een verkeerde plek terecht komt?
 #26012  door epmans
 
naja, het is toch wel een vaker voorkomend probleem binnen de VAG groep. De nieuwere modellen hoef je alleen de sleutel in je zak te houden en op een startknop te drukken. Die hebben er geen last meer van. Maar ze hadden die maand in ieder geval 4 autos met dit probleem en op dezelfde manier opgelost. Waren VW overigens.