E34Forum.nl

 #25173  door leopennock
 
Hi Beamers,
Recentelijk heb ik een 518i 1994 automaat gekocht, die heb ik een kleine beurt gegeven: filters van olie, lucht en interieur vervangen, nieuwe olie 5W30, 4 nw bougies, nieuwe V-snaar en distributieriem en AC riem; de kleppen maakten een hoop herrie dus er is een zgan. nokkenas ingekomen. Vervolgens met een volgeladen auto op en neer naar Berlijn totaal 1250 km. ( 1 op 12,1 niet gek voor een automaat toch?) de auto reed prima maar in Arnhem terug merkte ik dat ie stationair onregelmatig loopt. Mijn garagist dacht dat er 1 inspuiter niet goed was en heeft die vervangen, dat bleek geen oplosing te bieden, zojuist heb ik een compressietest laten doen, de vier cilinders laten alleen een heel klein beetje lucht door langs de zuigerveren, maar geen kleplekkage; ook zagen alle vier de nieuwe bougies er hetzelfde uit. Ook vonken alle vier de bougies gewoon goed. Wat zou dit nog meer kunnen zijn?

Suggesties graag, tnx Leo
 #25177  door Speedy
 
Af hankelijk van welk blok er in ligt stappen motor al eens schoon gemaakt?
 #25192  door Marthijn
 
Zou die olie er direct uitgooien, is te dun, zoals Martijn76 ook al zegd. Dat kan het probleem al wel eens zijn. En wat de anderen ook zeggen/ stappenmotor en alle slangen controleren.
Beter 10W40 met aankomende winter, je kunt ook kiezen voor 15W40 als je niet teveel rijd met koude dagen.