E34Forum.nl

 #25058  door flash
 
dannytouringE34 schreef:Ik vind het een knappe prestatie, zeker gezien de plek. Complimenten. Groeten, Danny
Haha bedankt!
Gert schreef:Gewoon laten zitten, denk ik.
Als ik het weer zou moeten doen, dan zou ik gewoon mijn 3.8 spruitstuk fixen door die zooi eraf te halen en het flexibele stuk er tussen uit.
De luchtpomp laten zitten bedoel je?
Flexibel ga ik nog niet meteen verwijderen, ben verwonderd dat jij er geen problemen mee hebt. Pijpengeneuk ga ik van mijn nieuwe 3.8 set idd eraf halen. Overweeg zelfs om me een TIG aan te schaffen om het dan weer netjes te lassen.
 #25066  door Lohran
 
flash schreef:
Lohran schreef:Verder geen verstand van, maar kwam toevallig deze tegen. Weer een stukje goedkoper dan Ivo: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre ... 2822191880" onclick="window.open(this.href);return false;
Ziet er niet verkeerd uit, maar vanaf welke prijs moet je beginnen vrezen voor de kwaliteit vraag ik me dan af. Anderzijds kan die van Christov evenwaardig zijn en verkopen ze die veel te duur, wie zal het zeggen.
Ja dat is altijd de vraag! Voordeel bij Ivo is natuurlijk dat je gewoon kan teruggaan, maar ligt alsnog aan de garantie die hij meegeeft. Als dat een jaar is zul je het met elke goedkope set wel uitzitten denk ik.
 #25067  door Gert
 
flash schreef:De luchtpomp laten zitten bedoel je?
Flexibel ga ik nog niet meteen verwijderen, ben verwonderd dat jij er geen problemen mee hebt. Pijpengeneuk ga ik van mijn nieuwe 3.8 set idd eraf halen. Overweeg zelfs om me een TIG aan te schaffen om het dan weer netjes te lassen.
Wij hebben de pomp laten zitten omdat deze gebruikt wordt om de riem te spannen.
Verder zit er niets meer aan, geen stekker, geen slangen niets.
Die pijpjes op de collector, ook daar zijn de meningen over verdeeld. Ik stel de mijne altijd af met de vacuümtester op de inlaat. Bovendien, op de M88 collector zit verder niks.
Dat flexibele stuk? Tsja, er zit er maar eentje op en altijd gaat het ding stuk. Volgens mij zijn bijna alle gebruikte collectors met een gaar flexibel stuk. Dus als ik het zou moeten doen: een gare collector scoren voor weinig, alle pijpjes enzo eraf of afdoppen en dat flexibele stuk vervangen voor een vast stuk.

Ik kocht de auto in 2004 met 184.000 km en een lekke flex. Tweede hands ding erop en zes jaar later en 83.000 km verder: ook weer stuk. Nu weer 74.000 km en acht jaar verder en nog geen probleem. Misschien dat het er aan komt nu, maar dat was waarschijnlijk ook gebeurd met zo'n flex erin, vrees ik.