E34Forum.nl

 #24053  door Evert-jan
 
Hey guys, heb een 2tal weken een e34 520i na 10j stilstand uit een schuur kunnen redden, heeft wat lichte carroserie schade en motorisch lijkt alles ook niet echt alles 100%.

Na wat proberen en meten bleek het eerste probleem te zijn dat de brandstofpomp niet meer draaide, relais dan maar overbrugd en toen ging die wel...

Ff wat brandstof naar de motor laten pompen en nog maar eens de sleutel rondgedraaid.... krijgt benzine aangezien de bougies nat zijn maar maakt niet de kleinste aanstalte om ook maar aan te slaan, wat startpiloot als laatste hoop deed hem zelfs nog geen plof zeggen, probleem met de ontsteking dus waarschijnlijk

Zit er op de e34 ergens een startonderbreker zoals sleutel of impactsensor?

Iemand enige tips??

Thx
 #24054  door Theo
 
Evert-jan schreef:na 10j stilstand uit een schuur kunnen redden
Zorg in ieder geval dat al die ouwe benzine eruit is en je begint met een verse lading. Benzine verrot binnen een jaar of 3 à 4 tegenwoordig, daar loopt geen enkele motor meer op.

Een kameraad van me had een Mercedes 420se gestald voor 7 jaar met een volle tank benzine. Hij is weken bezig geweest om alle ouwe zooi uit de leidingen eruit te krijgen. Filters een paar keer moeten vernieuwen enz. Uiteindelijk weer aan de praat gekregen.

Oude benzine is killing voor je auto.
 #24059  door Evert-jan
 
Heb er gisteren 25l verse benzine ingedaan aangezien ik ook al vermoede dat dit het probleem zou kunnen zijn. Zou trouwens mits behulp van startpiloot zelfs aanstalte moeten maken, doet hij ook niet :(
 #24084  door Speedy
 
Hij gaat wel rond?
 #24090  door Evert-jan
 
Gaat prachtig mooi rond, probleem moet volgens mij iets elektrisch zijn...

Nu kan dit type wagen reeds uitgelezen worden om zo mss iets van foutcodes te achterhalen?

En is er een mogelijkheid om de bobijnen en bougies te testen zonder speciale meetapparatuur?

Thx
 #24091  door Speedy
 
Ja Uitlezen kan. Ik gebruikte hiervoor altijd BMW dis. Echter denk ik dat je ook eens moet kijken naar je krukas sensor..