E34Forum.nl

 #24038  door Dominique1985
 
Geachte medeliefhebbers,

ik zit met een probleem,

op 3 april is mijn auto 520I 1993 uitgevallen en wilde niet meer starten.
Oplaten halen en door euromaster zijn alle foutcodes gewist ( ze dachten de brandstofpomp want hij kreeg geen brandstof) en hij reed weer normaal.
Echter na 12 dagen hield hij het weer voor gezien en nu met het wissen van de foutcodes wil hij nog steeds niet starten.
NU hebben ze me verteld dat ze een voor een moeten gaan kijken of er en dan welke sensor kapot is, nokkenas, krukas, brandstofpomp.

Ik heb zelf geen idee maar ik heb wel het idee dat ze er nu wel heel makkelijk geld aan kunnen verdienen aangezien ze er toch lkr de uren voor kunnen rekenen.
De foutcodes die er nu in stonden konden geen uitsluitsel geven.

Graag ADVIES of als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag
 #24039  door danny-ex-touringE34
 
Hallo Dominique. E n van de door jou genoemde sensor kan kapot zijn. Aangezien jouw verhaal op die van mij lijkt: bij mij was het de brandstofpomp. Is makkelijk te testen door het slangetje bij het brandstoffilter even los te nemen en op contact te zetten. Succes. Groeten, Danny
 #24043  door Speedy
 
even wat rem reiniger in de inlaat spuiten en dan proberen. Eerste verdachte zou bij mij de krukas sensor zijn. Als hij de positie van de cinlinders niet weet. start hij niet.
 #24045  door Theo
 
+1

Van alle auto-onderdelen is dat de meest 'stukgaande'.
 #24047  door Dominique1985
 
Alvast bedankt voor de reacties,

Met inspuiten van de inlaat loopt hij wel maar hij krijgt geen brandstof zonder inspuiten van de inlaat.

Eerste gedachte was ook de brandstofpomp maar na de eerste keer heb ik er ongeveer 800 km mee gereden dus denk dat de pomp goed is.

Vond het zelf gek dat er niets uit de foutcodes gekomen is waar ze iets mee kunnen, zou toch duidelijk moeten zijn neem ik aan.
Zal morgen even langs gaan om te kijken of ze iets kunnen met de reacties aangezien ze zelf geen idee hebben.

gr
 #24049  door danny-ex-touringE34
 
"" dus denk dat de pomp goed is. "" .
Was bij mij wel bij minder kms(had de pomp eruit gehad, er wat aan geprutst en toen deed hij het weer), maar hield er ineens mee op; dwz ik start de auto, rijd de garage uit, zet hem af, start 5 min later en niks geen aanslaan.(Tussentijds een keer 'doodvallen' , wat een kapotte pompzekering bleek. Vond dat ook wel vreemd, omdat met een nieuwe zekering erin de motor gewoon aansloeg en lang geen storing toonde).
Na vervanging pomp geen storing gehad. Groeten, Danny
 #24055  door Theo
 
Een brandstofpomp gaat ooit stuk en als het zo ver is dan wil hij best nog wel eens aanslaan en prima lopen. Als hij loopt, dan loopt hij ook en valt hij zelden uit.

Zijn waarschijnlijk zijn laatste stuiptrekkingen.
 #24057  door Speedy
 
Dominique1985 schreef:Alvast bedankt voor de reacties,

Met inspuiten van de inlaat loopt hij wel maar hij krijgt geen brandstof zonder inspuiten van de inlaat.

Eerste gedachte was ook de brandstofpomp maar na de eerste keer heb ik er ongeveer 800 km mee gereden dus denk dat de pomp goed is.

Vond het zelf gek dat er niets uit de foutcodes gekomen is waar ze iets mee kunnen, zou toch duidelijk moeten zijn neem ik aan.
Zal morgen even langs gaan om te kijken of ze iets kunnen met de reacties aangezien ze zelf geen idee hebben.

gr
Waarmee is hij uitgelezen? en wat zijn de codes?
 #24071  door Dominique1985
 
Geachte,

De codes konden ze me op dat moment even niet geven dus zal het vandaag navragen.

Brandstof filter is ook nog niet vervangen dus misschien dat het probleem daar zit.

De pomp kan idd stuk gaan maar hij heeft pas 165000 gelopen dus denk niet dat het daar zit.

zodra ik de codes heb laat ik het weten.

gr
 #24075  door epmans
 
Bij sommige autos gaat een onderdeel al stuk binnen de eerste 10dkm en bij de andere auto werkt het na 5ton nog steeds.Dat is ook zo met brandstofpompen.