E34Forum.nl

 #23778  door benvanstaveren
 
Hoi mensen; zo maar even na het voorstellen meteen maar een probleem in de groep gooien.

M'n E35 uit 1995 (met een M50B20TU) heeft een probleem dat willekeurig (maar vaak) optreedt; bij het starten gaat alles goed, rijden alles goed, maar na een tijdje rijden krijgt 't ding stationairloop problemen als je hem in park of neutraal zet; toerental dipt, schiet dan omhoog, en blijft heen en weer zwengelen. Soms slaat de motor af, soms "vindt" ie z'n juiste stationairloop weer. Dit kan soms elke dag zijn, soms blijft het probleem ook rustig een maand weg. Ik zat zelf te denken aan de ICV, maar geen idee of dat 't ook echt is. Iemand anders een idee?

Thanks :)
 #23783  door Theo
 
Vaak is het een vacuumlek door een gescheurd rubbertje ergens, maar je stappenmotor zoals je al aangeeft kan uiteraard ook.

Brandstofdruk is ook soms een dingetje en dan met name de drukregelaar op de injectorrail, nummer 6 op dit plaatje http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... system/tje" onclick="window.open(this.href);return false;:
 #23791  door benvanstaveren
 
Theo schreef:Vaak is het een vacuumlek door een gescheurd rubbertje ergens, maar je stappenmotor zoals je al aangeeft kan uiteraard ook.

Brandstofdruk is ook soms een dingetje en dan met name de drukregelaar op de injectorrail, nummer 6 op dit plaatje http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... system/tje" onclick="window.open(this.href);return false;:
Ik heb al eens gekeken of er een vacuumlek is met wat carb cleaner, maar ik ga dat nog maar eens doen. Drukregelaar lijkt me eigenlijk de meest geeigende kandidaat, was vandaag onderweg en het viel me op dat als 'ie zo met z'n stationair aan het pingelen is dat 'ie ook erg langzaam reageert op het gaspedaal (zeg maar van een rollende 10 naar 60 doortrekken, dan moet je 'm aardig intrappen... kan ook natuurlijk zijn omdat 't "maar" een 520 is...). Is daar een niet-al-te-gek-moeilijke manier voor om de druk te testen? Ik kan redelijk doe-het-zelven, maar heb na m'n verhuizing een erg karige gereedschapskist liggen...

Dank voor de info in ieder geval :D