E34Forum.nl

 #23754  door LinkjeZ
 
Hey jongens. ik ben in mijn e30 een s38b38 aan het bouwen. nu wil ik weten welke diameter ik het beste kan gebruiken voor een uitlaat.

Wie o Wie kan mij helpen ?
 #23756  door Theo
 
Een E34 M5 3.8 heeft een dubbele pijp van 60mm doorsnee, dat zou dus de ideale maat zijn.
 #23820  door LinkjeZ
 
Theo schreef:Een E34 M5 3.8 heeft een dubbele pijp van 60mm doorsnee, dat zou dus de ideale maat zijn.
Top dan ga ik daar voor :)
dannytouringE34 schreef:"" s38b38 "" . Zo, dat is een lekker motortje !! Benieuwd hoe dat straks 'spuit'. komt die motor uit een sloper of heb je die 'los' weten te bemachtigen? Groeten, Danny

De motor heeft best een reis gemaakt voor dat hij bij mij komt

de motor is geboren in duitsland waar hij lekker rond reed als m5. daarna is de motor uit de m5 gegaan ( de reden weet ik niet )
Iemand met een e30 M3 heeft hem toen ingebouwd, en jaren gereden. uiteindelijk werden de prijzen van de e30's m3's zo belachelijk hoog dat de oude eigenaar hem weer orgineel heeft gemaakt. en er een s14 ingegooit heeft.
nu was dit blok dus over.

Dit blok is naar de volgende eigenaar gegaan die grote plannen had met de motor. maar helaas was zijn liefde voor amerikanen groter dan voor duitsers. en verkocht het hele project.
De jongen die het project gekocht heeft had hem een aantal jaar ergens in een hoek staan. en had geen haast met hem te verkopen.

Na dat ik tegen hem zij dat ik eigelijk een s38b38 zocht begon hij te lachen en vertelde dat hij een complete swap had voor een e30.

Na het een kwam het ander en nu ben ik eigenaar van een s38b38 :~D