Achtergrond:
In Maart 2015 mijn eerste E34 518iT gekocht. De auto beviel erg goed. Roestvrij, goed onderhouden en erg mooi in de lak. Erg tevreden mee, en niet op zoek naar een andere auto.
Totdat op een dag een medeforumlid zijn 525i wilde gaan slopen omdat er veel werk aan zat te komen, en er veel 'sloopbare' onderdelen aan zijn auto zaten. Ik noem een volledig lederen interieur, goed lopende M50 met handbak, Throwing stars met 4 nieuwe banden, compleet op maat gemaakte RVS uitlaat en een dubbele schuifdak. Dat is kaasje voor een schuifdakfanaat als ik.
Een proefrit gemaakt toen de auto al een paar maanden stilstond, een paar dagen nagedacht en een bod uitgebracht. Dezelfde avond ben ik de auto nog op gaan halen en was ik plots de eigenaar van twee E34's.
De auto tijdens de eerste proefrit.
De oprit met de nieuwe aanwinst vooraan.
Het was bekend dat de koppeling van de 525 slecht was. Dezelfde avond besloot de oude koppeling compleet door te fikken, dus dat werd direct het eerste klusje. De vorige eigenaar had al een complete koppelingsset gekocht en deze heb ik er dezelfde week nog ingebouwd.
De rotzooi van de oude koppelingsplaat
Enorme kale plaat die achterbleef
De nieuwe koppelingplaat en huis erin. Ook het druklager is vervangen, maar daar is geen foto van.
De auto zoals hij er nu bijstaat
To do list:
Kachelkraan vervangen (al op voorraad)
Dubbele schuifdak werkend maken
Gaatjes in het dak van de verwijderde dakdragers dichtmaken (Iemand tips?)
Speling in het stuur oplossen
Bekleding hemel + schuifdak vervangen
Elektrische problemen achterklep oplossen
Deurvanger bestuurdersdeur vervangen (is uitgescheurd, iemand ervaring hiermee?)
Roest wegwerken (dorpels en tankklep)
Gasveren motorklep en glazen ruitje vervangen
En nog véél meer kleine dingen..
In Maart 2015 mijn eerste E34 518iT gekocht. De auto beviel erg goed. Roestvrij, goed onderhouden en erg mooi in de lak. Erg tevreden mee, en niet op zoek naar een andere auto.
Totdat op een dag een medeforumlid zijn 525i wilde gaan slopen omdat er veel werk aan zat te komen, en er veel 'sloopbare' onderdelen aan zijn auto zaten. Ik noem een volledig lederen interieur, goed lopende M50 met handbak, Throwing stars met 4 nieuwe banden, compleet op maat gemaakte RVS uitlaat en een dubbele schuifdak. Dat is kaasje voor een schuifdakfanaat als ik.
Een proefrit gemaakt toen de auto al een paar maanden stilstond, een paar dagen nagedacht en een bod uitgebracht. Dezelfde avond ben ik de auto nog op gaan halen en was ik plots de eigenaar van twee E34's.
De auto tijdens de eerste proefrit.
De oprit met de nieuwe aanwinst vooraan.
Het was bekend dat de koppeling van de 525 slecht was. Dezelfde avond besloot de oude koppeling compleet door te fikken, dus dat werd direct het eerste klusje. De vorige eigenaar had al een complete koppelingsset gekocht en deze heb ik er dezelfde week nog ingebouwd.
De rotzooi van de oude koppelingsplaat
Enorme kale plaat die achterbleef
De nieuwe koppelingplaat en huis erin. Ook het druklager is vervangen, maar daar is geen foto van.
De auto zoals hij er nu bijstaat
To do list:
Kachelkraan vervangen (al op voorraad)
Dubbele schuifdak werkend maken
Gaatjes in het dak van de verwijderde dakdragers dichtmaken (Iemand tips?)
Speling in het stuur oplossen
Bekleding hemel + schuifdak vervangen
Elektrische problemen achterklep oplossen
Deurvanger bestuurdersdeur vervangen (is uitgescheurd, iemand ervaring hiermee?)
Roest wegwerken (dorpels en tankklep)
Gasveren motorklep en glazen ruitje vervangen
En nog véél meer kleine dingen..
'95 E34 525iT
Ex:
'96 E34 518i Touring
Ex:
'96 E34 518i Touring