Liefhebber of niet, soms ebt het enthousiasme voor een bepaald type auto even weg. In mijn geval met de E34 is dat omdat de 518i(s) het altijd prima doet en ik daarom ook geen behoefte heb om die verder te verbeteren. In tegenstelling tot mijn E30's waarbij er altijd wel iets is wat beter, sneller of mooier kan.
Echter werd mijn enthousiasme voor de E34 vorige week weer aangestoken toen ik een gave 530i Touring op markplaats tegenkwam voor een leuk projectbudget. Een opknapper die wat liefde nodig heeft, zo heb ik mijn BMW's graag.
Na die zaterdag een bericht te sturen kreeg ik te horen dat hij komende maandag (afgelopen maandag dus) al werd opgehaald. Helaas. Toen ik de auto woensdag nog online zag staan heb ik wederom een bericht gestuurd en de touring dezelfde middag nog bezichtigd. Een gave auto in onverprutste staat, echter met werk. Prima. Dus sinds woensdag avond ben ik samen met mijn broer (want gezamenlijk project) eigenaar van onderstaande E34 met zo'n machtige V8 onder de kap.
In eerste instantie hebben wij de E34 gekocht als project auto om op te knappen en door te verkopen. Dit hebben wij eerder ook gedaan met een E46. Echter bij de rit naar huis (van ongeveer 2 uur) waren we al helemaal weg van deze bolide. Dus de kans is zeer groot dat dit een blijvertje wordt. Dat zou wel betekenen dat de 518i en mijn E39 525i de deur uit moeten, anders wordt het wat te gek We zullen zien wat het wordt.
Eerst de auto maar wat opknappen.
Dat gaat even duren want er zit wat werk aan..
Dorpels bij de krikpunten roestig
Co te hoog (was schijnbaar afkeur bij APK)
Motor loopt onregelmatig bij koude start, is na minuutje volledig weg
Schokdempers achter (met niveauregeling) zijn erg slap
+ groot onderhoud
Hij rijdt verder geweldig. Stuurt goed, remt goed, gaat vlot van zijn plek, schakelt goed.
Mag ook wel want deze auto is door zijn 1e eigenaar altijd dealer onderhouden tot 2016 en 430.000km. Huidige tellerstand staat op een respectabele 460.000km.
Het interieur is ook nog zeer netjes, zeker gezien zijn leeftijd en km stand. Normaal ben ik absoluut geen fan van beige interieurs, maar met de Oxford groene lak staat het best chique.
Hij heeft zelfs climate control! En een waardeloze radio Ik heb er zin in. Het zal even duren voordat hij klaar is. Ik twijfel nog of ik het laswerk zelf ga aanpakken of laat uitvoeren. Met het uitvoeren heb ik helaas geen goede ervaring.. En ik moet kijken wat de beste oplossing (die ook betaalbaar is) voor de achterdempers met niveauregeling.
O en bijna vergeten...
Nog eem een plaatje van die V8 Tips en andere opmerkingen zijn van harte welkom
Echter werd mijn enthousiasme voor de E34 vorige week weer aangestoken toen ik een gave 530i Touring op markplaats tegenkwam voor een leuk projectbudget. Een opknapper die wat liefde nodig heeft, zo heb ik mijn BMW's graag.
Na die zaterdag een bericht te sturen kreeg ik te horen dat hij komende maandag (afgelopen maandag dus) al werd opgehaald. Helaas. Toen ik de auto woensdag nog online zag staan heb ik wederom een bericht gestuurd en de touring dezelfde middag nog bezichtigd. Een gave auto in onverprutste staat, echter met werk. Prima. Dus sinds woensdag avond ben ik samen met mijn broer (want gezamenlijk project) eigenaar van onderstaande E34 met zo'n machtige V8 onder de kap.
In eerste instantie hebben wij de E34 gekocht als project auto om op te knappen en door te verkopen. Dit hebben wij eerder ook gedaan met een E46. Echter bij de rit naar huis (van ongeveer 2 uur) waren we al helemaal weg van deze bolide. Dus de kans is zeer groot dat dit een blijvertje wordt. Dat zou wel betekenen dat de 518i en mijn E39 525i de deur uit moeten, anders wordt het wat te gek We zullen zien wat het wordt.
Eerst de auto maar wat opknappen.
Dat gaat even duren want er zit wat werk aan..
Dorpels bij de krikpunten roestig
Co te hoog (was schijnbaar afkeur bij APK)
Motor loopt onregelmatig bij koude start, is na minuutje volledig weg
Schokdempers achter (met niveauregeling) zijn erg slap
+ groot onderhoud
Hij rijdt verder geweldig. Stuurt goed, remt goed, gaat vlot van zijn plek, schakelt goed.
Mag ook wel want deze auto is door zijn 1e eigenaar altijd dealer onderhouden tot 2016 en 430.000km. Huidige tellerstand staat op een respectabele 460.000km.
Het interieur is ook nog zeer netjes, zeker gezien zijn leeftijd en km stand. Normaal ben ik absoluut geen fan van beige interieurs, maar met de Oxford groene lak staat het best chique.
Hij heeft zelfs climate control! En een waardeloze radio Ik heb er zin in. Het zal even duren voordat hij klaar is. Ik twijfel nog of ik het laswerk zelf ga aanpakken of laat uitvoeren. Met het uitvoeren heb ik helaas geen goede ervaring.. En ik moet kijken wat de beste oplossing (die ook betaalbaar is) voor de achterdempers met niveauregeling.
O en bijna vergeten...
Nog eem een plaatje van die V8 Tips en andere opmerkingen zijn van harte welkom
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.