Bij deze wil ik mijn nieuwe (oude) aanwinst even voorstellen. Door omstandigheden is dat wat later, Ik heb hem van november.
Begin de jaren '90 heb ik met een E34 524d gereden, en heb dat eigenlijk de fijnste BMW gevonden die ik ooit heb gehad. Ik had mij voorgenomen, eens ik op pensioen ben, er terug een E34 zou komen, in eerste instantie om mij wat bezig te houden, en een oldie is daarvoor het juiste en geschikte middel
Ik was er al enkele maanden mee bezig, maar dat was niet zo gemakkelijk. De meeste exemplaren waren slecht en afgeleefd, misschien normaal voor een wagen van bijna 30 jaar oud, maar daar stond ik toch wat huiverig tegenover. Ik had een bepaald budget voor ogen, maar als je al een ander proper interieur wilt steken, en om van de rest nog maar te zwijgen...Maar dan kwam ik opeens op een 535ia uit, en deze leek mij zeer proper, gebouwd in 1991 en de eerste keer ingeschreven in 1992.
Zodus naar de wagen gaan kijken, en de eigenaar het verhaal laten doen. De wagen is oorspronkelijk nieuw gekocht door een Nederlander die in Houston Texas woonde en werkte. In 1999 is hij terug naar Nederland gekomen, en heeft de wagen meegebracht. In orde gemaakt voor de APK keuring, en deze dan in 2017, wegens leeftijd verkocht aan de persoon waar ik hem heb van overgenomen. Alle facturen en APK keuringen zijn erbij. Ik ben dus de 3de eigenaar.
Dan een proefritje gemaakt, wat over de vraagprijs onderhandeld, en dan heb ik er nog enkele dagen over geslapen en de knoop doorgehakt. Aangezien de wagen al in België was ingeschreven als oldtimer was mooi meegenomen.
Ik heb er de laatste 3 maanden veel mee gereden, en hij rijdt en schakelt perfect. Er zijn wel wat aandachtspunten, normaal voor een wagen van deze leeftijd, maar we gaan dat allemaal in orde zetten. Het is een hobby hé
De wagen is goed voorzien, open dak, cruise control, airco, en alles werkt zoals het hoort. Hij heeft wel wat last van corrosie onder de voorste spatborden, maar zoals ik hier al heb gelezen is dat wel een veel voorkomend kwaaltje. Maar we gaan dat aanpakken.
De wagen staat volledig OEM, op de radio na. De originele heb ik er wel bij, maar laat de Pioneer zitten, heeft bluetooth, gemakkelijk voor de telefoon en muziek.
Voor de rest zien we wel, en vooral mee amuseren.
Ondertussen de gasveren van de koffer vervangen, en de rubbers tussen de deurklinken ook. Deze waren wat verduurd. Ook al een setje leuke velgen gescoord
De ophanging, rubbers en veren zullen ook aangepakt worden. Hij mag voor mij wat strakker rijden. Nieuwe dempers en veren zijn besteld.
Voila, nen hele babbel
Begin de jaren '90 heb ik met een E34 524d gereden, en heb dat eigenlijk de fijnste BMW gevonden die ik ooit heb gehad. Ik had mij voorgenomen, eens ik op pensioen ben, er terug een E34 zou komen, in eerste instantie om mij wat bezig te houden, en een oldie is daarvoor het juiste en geschikte middel
Ik was er al enkele maanden mee bezig, maar dat was niet zo gemakkelijk. De meeste exemplaren waren slecht en afgeleefd, misschien normaal voor een wagen van bijna 30 jaar oud, maar daar stond ik toch wat huiverig tegenover. Ik had een bepaald budget voor ogen, maar als je al een ander proper interieur wilt steken, en om van de rest nog maar te zwijgen...Maar dan kwam ik opeens op een 535ia uit, en deze leek mij zeer proper, gebouwd in 1991 en de eerste keer ingeschreven in 1992.
Zodus naar de wagen gaan kijken, en de eigenaar het verhaal laten doen. De wagen is oorspronkelijk nieuw gekocht door een Nederlander die in Houston Texas woonde en werkte. In 1999 is hij terug naar Nederland gekomen, en heeft de wagen meegebracht. In orde gemaakt voor de APK keuring, en deze dan in 2017, wegens leeftijd verkocht aan de persoon waar ik hem heb van overgenomen. Alle facturen en APK keuringen zijn erbij. Ik ben dus de 3de eigenaar.
Dan een proefritje gemaakt, wat over de vraagprijs onderhandeld, en dan heb ik er nog enkele dagen over geslapen en de knoop doorgehakt. Aangezien de wagen al in België was ingeschreven als oldtimer was mooi meegenomen.
Ik heb er de laatste 3 maanden veel mee gereden, en hij rijdt en schakelt perfect. Er zijn wel wat aandachtspunten, normaal voor een wagen van deze leeftijd, maar we gaan dat allemaal in orde zetten. Het is een hobby hé
De wagen is goed voorzien, open dak, cruise control, airco, en alles werkt zoals het hoort. Hij heeft wel wat last van corrosie onder de voorste spatborden, maar zoals ik hier al heb gelezen is dat wel een veel voorkomend kwaaltje. Maar we gaan dat aanpakken.
De wagen staat volledig OEM, op de radio na. De originele heb ik er wel bij, maar laat de Pioneer zitten, heeft bluetooth, gemakkelijk voor de telefoon en muziek.
Voor de rest zien we wel, en vooral mee amuseren.
Ondertussen de gasveren van de koffer vervangen, en de rubbers tussen de deurklinken ook. Deze waren wat verduurd. Ook al een setje leuke velgen gescoord
De ophanging, rubbers en veren zullen ook aangepakt worden. Hij mag voor mij wat strakker rijden. Nieuwe dempers en veren zijn besteld.
Voila, nen hele babbel
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.