Hallo mede-leden,
Normaliter speur ik het internet af naar een DIY-manual of iets in die trant. Echter vallen er verrassend weinig/geen DIY's te vinden over het vervangen van een mulitriem/v-snaar.
Ik kon enkel wijzer worden van wat half in elkaar overlopende verhalen.
Mijn vraag is dan ook of het een 'simpel' karweitje is om een multiriem van een M52-blok te vervangen (klacht: bij koude start piept/sjirpt 'iets' onder de motorkap voor ongeveer 10-15 sec en bij een warme motor niet).
Tot dusver weet ik:
dat bij zo'n korte duur de spanrollers e.d. veelal nog prima zijn
Een M52-blok uit 1996 een multiriem heeft en geen v-snaar
Wijzer kon ik niet worden van internet
Dus kan ik met de gewone gereedschappen als moersleutels, ratel-sleutel e.d. dit evt. fixen? en hoe?
Alvast bedankt voor de info! Gr. JorritHallo
Normaliter speur ik het internet af naar een DIY-manual of iets in die trant. Echter vallen er verrassend weinig/geen DIY's te vinden over het vervangen van een mulitriem/v-snaar.
Ik kon enkel wijzer worden van wat half in elkaar overlopende verhalen.
Mijn vraag is dan ook of het een 'simpel' karweitje is om een multiriem van een M52-blok te vervangen (klacht: bij koude start piept/sjirpt 'iets' onder de motorkap voor ongeveer 10-15 sec en bij een warme motor niet).
Tot dusver weet ik:
dat bij zo'n korte duur de spanrollers e.d. veelal nog prima zijn
Een M52-blok uit 1996 een multiriem heeft en geen v-snaar
Wijzer kon ik niet worden van internet
Dus kan ik met de gewone gereedschappen als moersleutels, ratel-sleutel e.d. dit evt. fixen? en hoe?
Alvast bedankt voor de info! Gr. JorritHallo