Die hadden we hier nog niet.
Maar ja wil je dat eigenlijk wel zo een E39?Ik heb dat ding voor Jenny gekocht en er zullen nog wel wat mensen zijn die zich kunnen herinneren dat ie kapot gelopen is door regenwater.Hoe dat kan?Als je de constructie ziet waar de hoofdremcilinder is gemonteerd dan hoef je geen geleerde te zijn om de gevolgen te raden als die bak waar ie in gemonteerd volloopt met water omdat de afvoer verstopt zit met bladeren en andere zooi.Als het waterniveau de hoofdremcilinder bereikt dan een paar keer remmen en het water wordt via de vacuümleidingen de motor in gezogen en daar doet dit dan vernietigend werk met als gevolg een gat in het blok
Ondertussen zijn we een jaar verder en de E39 staat weer voor de deur.Is ie goed dan?Verre van dat en ik ben dus ondertussen een paar weekenden op zoek geweest naar de oorzaak van talloze storingen.Als je oliepeil niet goed is komt dat in je check control.Dan is het wel makkelijk als je motorkap open gaat.Dus niet.Oorzaak de bowdenkabel die in een plastiic kastje aan elkaar verbonden is er uit geschoten.Grille er uit gesloopt en dan maar kijken hoe het zit.Twee vergrendelingen waar van je de rechtse aan de kabel kan trekken en dan de linker.Met 2 uur prullen uitgevonden dat de nippel van de kabel in een rond mechanisme zit en daar kan je met je vingers net bij.Dus open is ie.Peilstok eruit en genoeg olie......Blijkt de sensor in de carterpan kapot te zijn.
Het stuurwiel wat toch wel een mooie feature is van de E39 want je radio en cruise control worden hier bediend deed het niet.De airbag lamp brandt dan weer fel en dan weer zwak.De melding "Getriebeprogramm" ondertussen tig keer gezien en motorstoringen waar een paard de hik van krijgt.De claxon die het dan weer wel en niet doet en ga zo maar door.Oorzaak is de schakelaar onder het contactslot.Die heeft contactpunten die vervuild raken en dan geeft het niet meer goed de spanning door en dat is dus cruxiaal voor een E39 met het prachtige Can bus systeem.Te weinig spanning en je krijgt allerlei gekkigheid en omdat alle Steuergeräte aan elkaar gekoppeld zijn komen er dan op de vreemdste plekken storingen.Die schakelaar kan je overigens uit elkaar halen en schoonmaken dan is alles weer normaal........
Toen dit probleem opgelost was dacht ik dat Jenny er wel weer van kon genieten.Er zijn nog wat motorstoringen maar niks waar je niet mee kan rijden.Hmmm toch niet helemaal waar want vorige week stond ie na twee km van huis dus stil.Terug gesleept naar huis en we gaan maar weer zoeken.Spanning meten en 12.5 volt en na starten loopt ie naar 13.7 volt dus hij laad wel bij.Jenny eens gevraagd wat ze nu precies gedaan had.Bleek dat ze de normale verbruikers aan had en de achteruitverwarming.Dat was dus teveel voor de accu die ook een jaar stroom had staan trekken tijdens de reparatie en dus gewoon verrot was.Dus een andere accu er in en we kijken wel weer of het nu goed blijft gaan.
Ondertussen maar eens INPA geregeld want met Carsoft kom je toch niet ver heb ik al in de gaten.Ook maar eens lid geworden van het duitse E39 forum en me daar eens ingelezen in de problematiek van een E39.Ik kan mijn ogen soms niet geloven wat sommigen met die auto meemaken.Brand ontstaan door defecte ruitensproeiers bijvoorbeeld.Je zal het maar meemaken.
Nu is de telefoon er mee gestopt.Dat wordt het klusje van dit weekend alsmede weer uitlezen.Dat doen we ondertussen meerdere keren per week want de storingen blijven komen.
Ben ik een E39 al spuugzat?Ondertussen is het zo dat ik er met de gedachte in sta dat dit inferieure product van BMW met ontzettend veel kinderziektes toch een keer dat gaat doen wat ik wil.Voor diegenen die denken dan maar een E60 dan kan ik je zeggen dat er daar nog veel meer op aan te merken valt volgens sommigen en die dus liever een E39 rijden dan een E60.Ik rij het liefste E34.Kwalitatief gewoon stukken beter.........
Als er weer wat nieuws te melden is dan zal ik het plaatsen.Aldoende komen er vanzelf oplossingen voor de problemen en heeft een ander er misschien ook nog wel iets aan.
Toch wel een mooie auto om te zien.Qua uiterlijk en interieur kan ik me er dan ook best mee vermaken en qua rijden is ie gewoon "luxer" dan een E34.Maar toch ligt mijn hart bij de E34.......
Alex
Maar ja wil je dat eigenlijk wel zo een E39?Ik heb dat ding voor Jenny gekocht en er zullen nog wel wat mensen zijn die zich kunnen herinneren dat ie kapot gelopen is door regenwater.Hoe dat kan?Als je de constructie ziet waar de hoofdremcilinder is gemonteerd dan hoef je geen geleerde te zijn om de gevolgen te raden als die bak waar ie in gemonteerd volloopt met water omdat de afvoer verstopt zit met bladeren en andere zooi.Als het waterniveau de hoofdremcilinder bereikt dan een paar keer remmen en het water wordt via de vacuümleidingen de motor in gezogen en daar doet dit dan vernietigend werk met als gevolg een gat in het blok
Ondertussen zijn we een jaar verder en de E39 staat weer voor de deur.Is ie goed dan?Verre van dat en ik ben dus ondertussen een paar weekenden op zoek geweest naar de oorzaak van talloze storingen.Als je oliepeil niet goed is komt dat in je check control.Dan is het wel makkelijk als je motorkap open gaat.Dus niet.Oorzaak de bowdenkabel die in een plastiic kastje aan elkaar verbonden is er uit geschoten.Grille er uit gesloopt en dan maar kijken hoe het zit.Twee vergrendelingen waar van je de rechtse aan de kabel kan trekken en dan de linker.Met 2 uur prullen uitgevonden dat de nippel van de kabel in een rond mechanisme zit en daar kan je met je vingers net bij.Dus open is ie.Peilstok eruit en genoeg olie......Blijkt de sensor in de carterpan kapot te zijn.
Het stuurwiel wat toch wel een mooie feature is van de E39 want je radio en cruise control worden hier bediend deed het niet.De airbag lamp brandt dan weer fel en dan weer zwak.De melding "Getriebeprogramm" ondertussen tig keer gezien en motorstoringen waar een paard de hik van krijgt.De claxon die het dan weer wel en niet doet en ga zo maar door.Oorzaak is de schakelaar onder het contactslot.Die heeft contactpunten die vervuild raken en dan geeft het niet meer goed de spanning door en dat is dus cruxiaal voor een E39 met het prachtige Can bus systeem.Te weinig spanning en je krijgt allerlei gekkigheid en omdat alle Steuergeräte aan elkaar gekoppeld zijn komen er dan op de vreemdste plekken storingen.Die schakelaar kan je overigens uit elkaar halen en schoonmaken dan is alles weer normaal........
Toen dit probleem opgelost was dacht ik dat Jenny er wel weer van kon genieten.Er zijn nog wat motorstoringen maar niks waar je niet mee kan rijden.Hmmm toch niet helemaal waar want vorige week stond ie na twee km van huis dus stil.Terug gesleept naar huis en we gaan maar weer zoeken.Spanning meten en 12.5 volt en na starten loopt ie naar 13.7 volt dus hij laad wel bij.Jenny eens gevraagd wat ze nu precies gedaan had.Bleek dat ze de normale verbruikers aan had en de achteruitverwarming.Dat was dus teveel voor de accu die ook een jaar stroom had staan trekken tijdens de reparatie en dus gewoon verrot was.Dus een andere accu er in en we kijken wel weer of het nu goed blijft gaan.
Ondertussen maar eens INPA geregeld want met Carsoft kom je toch niet ver heb ik al in de gaten.Ook maar eens lid geworden van het duitse E39 forum en me daar eens ingelezen in de problematiek van een E39.Ik kan mijn ogen soms niet geloven wat sommigen met die auto meemaken.Brand ontstaan door defecte ruitensproeiers bijvoorbeeld.Je zal het maar meemaken.
Nu is de telefoon er mee gestopt.Dat wordt het klusje van dit weekend alsmede weer uitlezen.Dat doen we ondertussen meerdere keren per week want de storingen blijven komen.
Ben ik een E39 al spuugzat?Ondertussen is het zo dat ik er met de gedachte in sta dat dit inferieure product van BMW met ontzettend veel kinderziektes toch een keer dat gaat doen wat ik wil.Voor diegenen die denken dan maar een E60 dan kan ik je zeggen dat er daar nog veel meer op aan te merken valt volgens sommigen en die dus liever een E39 rijden dan een E60.Ik rij het liefste E34.Kwalitatief gewoon stukken beter.........
Als er weer wat nieuws te melden is dan zal ik het plaatsen.Aldoende komen er vanzelf oplossingen voor de problemen en heeft een ander er misschien ook nog wel iets aan.
Toch wel een mooie auto om te zien.Qua uiterlijk en interieur kan ik me er dan ook best mee vermaken en qua rijden is ie gewoon "luxer" dan een E34.Maar toch ligt mijn hart bij de E34.......
Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.