Inmiddels vier maanden verder, tijd voor een technische update.
Aanwezige storingen bij aanvang:
Achterklep: openen klep en ruit geen functie op schakelaar
automatische versnelling: gaat vaak in storing
meldingen op BCIV: (automaatstoring) kuhlwasser, waschwasser en bij brandende verlichting: kennzeichen, remlicht,
ontbreken stadslicht passagierszijde
diverse schakelaars hebben geen verlichting meer
knipperende/ falende dashboardverlichting
ontbreken van auc stuurapparaat
Het meest vervelende is natuurlijk de automaat die vaak in storing gaat.
Inmiddels een en ander van besproken in dit topic en afgevraagd en gediscussieerd waardoor het veroorzaakt zou kunnen zijn.
Wat inmiddels gedaan:
schakelaars vervangen waarvan de verlichting niet meer werkte.
Maar ook de dimmerschakelaar vervangen. Weliswaar was deze te zien in het donker, maar de knipperende dashverlichting werd veroorzaakt door deze. Op zich vond ik het niet zo'n probleem dat het was knipperende of zelfs even helemaal uitging, maar ik merkte dat ik er toch wel van schrok als ik in donker reed en het dash werd donker. Dan was eerder reactie dat mn verlichting uit ging... paniek... maar dan ff rommelen aan de schakelaar en het was over. De verlichting van de auto merkte hier niets van.
1 Stadlichtje was stuk. Een V8 is heerlijk om aan te sleutelen, ook een lampje vervangen is zeer eenvoudig... je kunt er alleen zo slecht bij... Luchtfilter open, en dan nog stuurapparaat van LPG verwijderen en dan kon ik eindelijk kijken naar de achterkant van de koplamp. En omdat ik daar bezig was, kon ik de stekker van het AUC apparaatje pakken en uit mn voorraad een AUC apparaatje pakken aan de koelmantel hangen en aansluiten. En omdat de boel open was heb ik de automatische koplampverstelling onderzocht. Die werkte perfect.
De automatische koplampverstelling aan bestuurderszijde mist. Dat had natuurlijk een oorzaak. Tsja, was moet je dan he, vervangen of zo laten zitten? Ik liet het zo. Rijden met dat brik. Niet altijd even lekker omdat die bak in storing ging. Het maakte trouwens ook niet uit in welke modus ik de bak zette. Soms trad de storing op terwijl ik stil stond, in achteruit, direct bij wegrijden, maar ook wel als ik op de snelweg reed. Resetten lukte wel eens. Dan moest ik stoppen en even wat rommelen met elektra en soms lukte het dan om weer versnellingen te krijgen. Ik ben heel wat keren uitgestapt om even het kofferdeksel te openen, terug kontakt aan en als ie dan in cockpit versnellingsindicator gaf, kon ik weer met versnellingen rijden. Soms een meter, soms een paar honderd meter, soms wel 15 km.
Toen had ik het idee dat het wellicht kwam omdat de kofferdeksel ook storingen had. Ik dacht aan de kabelboom, maar als snel was ik er achter dat ik voor een bakreset niet hoefde uit te stappen. Even kontakt uit, deurtje open, licht aan, licht uit, rommelen rommelen, kontakt aan en het was weer voor mekaar.
Die BCIV meldingen wil je liever niet hebben, dus daar maar even op geconcentreerd. Ik bedacht me dat ik slechts 1 motortje voor automatische koplampverstelling heb. Die maar even onklaar gemaakt door de stekker los te trekken. Owww, heerlijk... ik schijn geen tekort waschwasser meer te hebben, remlichten en kentekenverlichting is goed en sindsdien schakelt de bak 100%.... Alleen koelwater geeft ie soms nog aan. Maar ik heb gezien dat er erg veel tape op de stekker gewikkeld zit, daar vermoed ik een hiaat.
Motor en bak doen het onwijs goed. STationair draait heel mooi, schakelt boterzacht. Is best lekker vlot helemaal dik voor mekaar. Ja hij zuipt wel, LPG dus..., maar moet ook regelmatig beetje benzine tanken ivm starten en eerste kms.
Inmiddels verkocht:
passagiersstoel (sport elektrisch)
BCIV
MTech2 stuur
Gereserveerd:
lederen handgrepen en middenconsole
SWRA met de vloeistoftanks en intensiv etc
KAchelhuis met AUC
Verder kan ik alleen maar bevestigen dat ik geen automaat-persoon ben. Laat mij het maar zelf doen. Ook de werkende automaat kan mij niet bekoren.
verschillende onderdelen van E34 beschikbaar.