E34Forum.nl

 #24525  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen,
De voorkeuring levert verrotte achterdorpelstukken op. Dus het reparatie traject opgezet c.q. een goede kennis neemt het op zich, kan dit zelf helaas niet.
Dit kwam er tevoorschijn:
tn_E34 dorpelreparatie002 (1).JPG
tn_E34 dorpelreparatie002 (3).JPG
Voor de APK net te veel weggeroest, maar het valt mij nog mee. De rest van de dorpel ziet er binnenin goed uit. Ook de dorpels voor zit bij de kriksteunen wel roest, maar mag voor de APK. Dat wordt later een keer aangepakt. Nu eerst die APK er door, kan ik weer rijden. Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #24527  door epmans
 
Ja dat alleen maar beter worden.
 #24531  door Theo
 
Pure horror man, een E34 blijkt niet voor de eeuwigheid gemaakt.
 #24532  door I///M-fan
 
Dat is wel pijnlijk om te zien maar kan super netjes gerepareerd worden, er zijn enkele forum leden die het weer perfect hebben gemaakt. Dan heb je er weer veel plezier van!

Hoe zien de dorpels uit onder de voor spatborden?
Gaaf dat je het laat repareren en de Touring levend houdt.
 #24534  door ivo
 
Even een beetje bakken en braden en weer als nieuw! Kan je er weer een paar jaar tegenaan 8-)
 #24764  door danny-ex-touringE34
 
Hallo allen, het 'bakken en braden' van Ivo is klaar; vanmorgen de apk, zonder aanmerkingen(wel de vingerwijzing dat de drukleidingen van de niveauregeling aangetast raken, is geen apk eis). Heeft langer geduurd dan gepland door wat tegenslag: ziekte van de lasser, te heet in de loods om te lassen(40 graden!!), verkeerde toplagers gestuurd bij de eerste apkkeuring, die toen zo gauw niet besteld konden worden, mijn vriend en apk-keurmeester die met de bouwvak op vakantie ging.
Zelf de toplagers(= 1 geheel met de veerschotel) via internet besteld, veerpoten naar het volgende apkgarage gebracht( mijn veerspanners waren net te kort om het thuis te doen), daarna veerpoten er gisteren weer onder gezet en vanmorgen de auto 'gepresenteerd' voor de apk.
Laswerk door m'n vriend Dennis
tn_dorpelreparatie E34 001.JPG
tn_dorpelreparatie E34 002.JPG
tn_dorpelreparatie rechts.JPG
(de dubbele foto krijg ik niet weg, helaas)
tn_dorpelreparatie klaar 001 (1).JPG[/attachment [attachment=1]tn_dorpelreparatie klaar 001 (2).JPG
Nu nog de lak afwerken

Maar goed dat ik de voorkeuring altijd 2 maand van te voren laat doen, desondanks 2 dagen 'te laat'. Kreeg trouwens de 8e al bericht van het RDW dat de apk per 8e verlopen was en dat ik nog 2 maanden te tijd had voor de keuring en dat ik in tussen niet met de auto mocht rijden, alleen naar het keuringsstation.
Zo de rust is weer gekeerd. Groeten, Danny
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door danny-ex-touringE34 op 11 aug 2018, 15:52, 5 keer totaal gewijzigd.
 #24765  door epmans
 
mooi dat het weer voor elkaar is.