I///M-fan schreef:Het is zéker niet normaal dat er na zo’n korte tijd weer een lekkage is.
Ik zou in jou geval je verlies nemen en geen moeite steken om iets vergoed te krijgen, dat wordt na twee jaar te lastig. Je hebt sowieso geen vertrouwen meer in die garage.
Het is zo dat de pakking bij montage een extra laagje kit moet krijgen bij de overgang van de distributie ketting naar de cylinders, daar waar de pakking dat ronde nokje heeft, dat is heel belangrijk.
Misschien kan je aangeven waar de lekkage zich bevindt?
Het aandraai moment is net zo belangrijk en met een enkele moment sleutel redt je het niet omdat je er geen plaats voor hebt, je zult dan meerder speciale gereedschappen nodig hebben of op je gevoel af moeten gaan, bij mij heeft dat laatste met veel geluk als onervaren sleutelaar goed gewerkt.
Je draaid het eerder te vast dan te los.
Precies! Ed China van Wheeler Dealers had dit probleempje afgelopen week ook omhanden, volgens mij bij een SLK 200 Kompressor. Hij gebruikte ook kit en zei ongeveer letterlijk dat je moest oppassen om dergelijke pakkingen niet te hard aan te draaien om snelle, hernieuwde olielekkage te voorkomen: de pakking moest flexibel blijven om goed af te kunnen blijven dichten.
e91 325i touring (2008)
e34 525i touring ('96, verkocht)
e28 528i (1986)
Honda XBR 500 (1988, 2x)