bmw4love schreef:Heb een 540i op lpg maar geen g3 omdat auto's voor 94 geen g3 zouden kunnen krijgen op kenteken.
Systeem wat ik heb is omvl dream XXI, werkt heel goed.
Ingebouwd bij Vogels en koste zo'n 1400 euro.
Ik start op benzine en na max. 1km schakeld hij om naar gas.
Rij ongeveer 1 op 7,5 op lpg, meestal binnendoor.
Door een vaste viscokoppeling verbruik je zo 5 a 10% meer brandstof.
Volgens hun moet jouwe ook gewoon op G3 kunnen hoor. Dus misschien even langs gaan?
Vandaag mijne gehaald en moet zeggen dat ik er echt niks van merk! Rijd gewoon erg goed. Paar keer kickdown en had een vrij hoge snelheid steeds. Heb nu zo een 1 op 5,6 gehaald. Niet denderend, maar had alle berekeningen met 1 op 5 gedaan dus de besparing is er sowieso (100km kost nu ongeveer 10 euro ipv 21 euro). Met wat rustiger rijden is er uiteraard nog meer te besparen. Moet helaas wel vaak tanken, want er zit maar 63 liter in (netto 51), maar anders zou de laadvloer omhoog komen en dat wilde ik niet. De vulnippel kon helaas toch niet achter de benzineklep, vanwege alle hydrauliek van het onderstel. Dus nu toch een dop in de bumper, gelukkig valt het wel wat minder op dan ik dacht, maar mooi is anders. Denk er wel aan om de computer zo in te laten stellen dat hij boven bijv. de 4000/5000tpm op benzine draait. Al kom ik daar ook weer niet heel vaak, maar misschien voor een gerust gevoel